کد خبر: ۱۴۶۶۷۶
زمان انتشار: ۲۰:۵۲     ۱۶ تير ۱۳۹۲
در حالی که برخی گزارش‌ها از انتصاب محمد البرادعی به عنوان نخست‌وزیر موقت مصر حاکی است، برخی رسانه‌ها از تکذیب این انتخاب توسط دفتر ریاست‌جمهوری موقت مصر خبر داده‌اند. پیش‌تر اخوان‌المسلمین نیز نخست‌وزیری البرادعی را رد کرده بود.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برخی منابع رسمی خبر داده‌اند که محمد البرادعی، از سیاستمداران لیبرال مصر به عنوان نخست‌وزیر موقت این کشور معرفی شده است. البرادعی، مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در حال حاضر ریاست ائتلافی از احزاب لیبرال و چپ را به عهده دارد.

خبرگزاری مصر گزارش داد، ساعاتی پیش البرادعی با عدلی محمود منصور، رئیس‌جمهوری دوران انتقالی و مقام‌های امنیتی دیدار کرد.

اخوان‌المسلمین نخست‌وزیری البرادعی را رد کرده اما احزابی که از سرنگونی محمد مرسی استقبال کردند، از نخست‌وزیری او در دوران انتقالی حمایت کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، یک سخنگوی رییس‌جمهوری موقت مصر گفت، چند شخصیت برای تصدی پست نخست‌وزیر موقت این کشور در نظر گرفته شده‌اند. وی همچنین اذعان کرد، مخالفت‌هایی با انتصاب محمد البرداعی در این سمت وجود دارد.

وی در کنفرانسی تلویزیونی گفت، هیچ تاریخی برای انتصاب نخست‌وزیر موقت تعیین نشده و عدلی منصور در حال بررسی مخالفت برخی احزاب با نامزدی البرادعی برای تصدی این پست است.

از دیگر سوی، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، مشاور رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی رییس‌جمهوری موقت مصر گفت: البرادعی مأمور تشکیل کابینه جدید نشده است ولی یکی از گزینه‌ها و نامزدهای مد نظر است.

همچنین به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرگزاری رسمی مصر، سخنگوی ریاست‌جمهوری این کشور گفت: گزینه‌های متعددی برای تصدی سمت نخست‌وزیری موقت مصر وجود دارد. در پی اعتراض حزب نور به تعیین محمد البرادعی برای تشکیل کابینه جدید مصر، عدلی منصور از انتصاب وی به عنوان نخست‌وزیر خودداری کرد.

در همین حال،‌ حزب «نور» مصر که در ابتدای کار از نقشه‌راه ارتش مصر حمایت می‌کرد، با معرفی محمد البرادعی به عنوان نخست‌وزیر موقت مخالفت کرد.

احمد خلیل، معاون این حزب در گفت‌وگو با خبرگزاری الاهرام گفت: اگر البرادعی در این سمت رسما منصوب شود، حزب نور از فرآیند انتقال سیاسی که با هدایت ارتش این کشور پیش می‌رود، کناره گیری خواهد کرد.

وی گفت: انتصاب البرادعی خلاف نقشه‌راهی است که قدرت‌های سیاسی و ملی در مذاکرات با عبدالفتاح سیسی، فرمانده ارتش بر سر مفاد آن توافق کرده بودند.

پیش از این، المیادین گزارش داده بود، رئیس‌جمهوری موقت مصر محمد البرادعی را «مأمور تشکیل کابینه جدید» کرده است.

خبرگزاری شینهوا نیز در گزارشی از انتصاب البرادعی به عنوان نخست‌وزیر موقت مصر خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها