کد خبر: ۱۴۷۰۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۱۸ تير ۱۳۹۲
یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: باید احزاب سیاسی در کشور فعال و منسجم شوند تا شاهد نباشیم در مورد انتخاب اعضای کابینه، دولت تحت فشار برخی رسانه و شخصیت‌های سیاسی مختلف قرار گیرند.
به گزارش 598، محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه "در نبود احزاب فراگیر، حرفه‌ای و فعال، انتخاب اعضای کابینه با مشکل مواجه می‌شود"، خاطرنشان کرد: اگر احزاب کارآمد در کشور وجود داشت، در دوره انتخابات و پیش از آن برنامه‌های لازم و حتی افراد کابینه توسط نامزدهای انتخاباتی که نماینده احزاب سیاسی بودند معرفی می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه "در صورتی که احزاب در کشور وجود داشته باشند، آنها پاسخگویی مطالبات مردمی خواهند بود"، اظهار کرد: در دوره تبلیغات انتخاباتی شاهد بودیم که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به بیان کلیات می‌پرداختند و جامعه با فضای غیرشفاف و پرسش‌های بدون پاسخ مواجه بود.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: پیروزی صدها پدر و مادر دارد، همانطور که این روزها شاهد هستیم مدعیان زیادی که پیش از این از هیچ تلاشی برای شکست آقای روحانی دریغ نمی‌کردند، پیدا شده‌اند و مشکلات زیادی را برای آقای روحانی در جهت تشکیل کابینه منسجم بوجود آورده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه صحبتهای خود خاطرنشان کرد: وقتی حزب فراگیر وجود نداشته باشد، هر حوزه‌ای خود را محق می‌داند که نامزدی را برای کابینه دولت معرفی کند؛ با این وجود مطالبات باید توسط کسانی مطرح شود که به برنامه‌های دولت یازدهم باور داشته باشند و در این زمینه هزینه داده‌اند.

حق‌شناس با ابراز امیدواری نسبت به تشکیل حزبی فراگیر از سوی جریانات سیاسی اصلی کشور افزود: امیدوارم در این چهار سال جریان‌های اصلاح‌طلب‌، اصولگرا و اعتدالگرا به سمت تشکیل احزاب فراگیر حرکت کنند و برنامه‌محوری و نخبه‌محوری را مد نظر داشته باشند.

این فعال سیاسی در پایان گفت: فضای سیاسی کشور باید فضایی حرفه‌ای شود و سیاستمدارانی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و دغدغه سیاست دارند در عرصه سیاست باقی بماند و این عرصه از افراد فرصت‌طلب خالی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها