کد خبر: ۱۴۷۵۴۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۱۹ تير ۱۳۹۲
تيم ملي واليبال ايران در آخرين مسابقات خود در ليگ جهاني ۲۰۱۳ در سالن دوازده هزار نفري آزادي تهران به مصاف آلمان مي رود.
به گزارش ايرنا، شاگردان خوليو ولاسكو كه با كسب نتايج درخشان در اين دوره از مسابقات، خود را به عنوان پديده ليگ جهاني معرفي كردند اين بار بايد به مصاف تيمي بروند كه خود در فصل گذشته پديده ليگ جهاني محسوب مي شد.
آلمان در رقابت هاي سال گذشته در گروهي كه تيم هاي قدرتمندي مثل آرژانتين و بلغارستان نيز حضور داشتند موفق شد در رده نخست قرار بگيرد و به مرحله نهايي ليگ جهاني صعود كند. اين تيم در نهايت نيز بالاتر از تيم برزيل در رده پنجم ليگ جهاني قرار گرفت تا بهترين نتيجه خود را در ميان ۹دوره حضور در اين مسابقات به دست بياورد.
آلمان ها در دوره جديد ليگ جهاني نيز نتايج خوبي به دست آوردند و در آخرين مسابقه خود نيز روسيه قهرمان المپيك ۲۰۱۲ لندن را با نتيجه سه بر دو از پيش رو برداشتند.
با توجه به شرايط جدول گروه C تيم ملي واليبال ايران شانسي براي صعود به مرحله نهايي ليگ جهاني ندارد اما دو مسابقه پيش رو براي آلماني ها بسيار مهم است زيرا اين تيم مي تواند با كسب دو پيروي سه امتيازي مقابل تيم ملي كشورمان يك بار ديگر راهي مرحله نهايي ليگ جهاني شود.
از سوي ديگر شاگردان ولاسكو كه در شش مسابقه قبلي خود در ليگ جهاني با پيروزي مقابل تيم هاي قدرتمند صربستان، ايتاليا و كوبا خود را به عنوان يكي از قدرت هاي جديد واليبال جهان مطرح كرده اند انگيزي زيادي دارند كه در آخرين مسابقات خود در ليگ جهاني، آن هم مقابل چشم ۱۲ هزار تماشاگر خودي، موفق باشند تا پاياني شيرين براي روزهاي درخشان خود در اين مسابقات رقم بزنند.
«دنيس كاليبردا» بازيكن پشت خط زن آلمان كه با كسب ۱۵۵ امتياز در هشت مسابقه گذشته، در رده نهم امتيازآورترين بازيكنان ليگ جهاني قرار دارد و يكي از عوامل اصلي موفقيت اين تيم در اين دوره از رقابت ها محسوب مي شود.
«لوكاس كامپا» پاسور اين تيم هم با ميانگين ۷.۷۹ پاس صحيح در هر ست عملكرد درخشاني به نمايش گذاشته است و در رده چهارم بهترين پاسورهاي ليگ جهاني قرار دارد.
خوليو ولاسكو سرمربي پر افتخار و باتجربه تيم ملي ايران در اين مسابقه بايد تيم خسته خود را مقابل انديشه هاي «ويتال هينن» سرمربي بلژيكي به ميدان بفرستد. تيمي كه پيش از كسب سه پيروزي از چهار مسابقه خود مقابل ايتاليا و كوبا، كمتر از سه روز قبل از رويارويي با آلمان، از سفر طولاني خود به تهران بازگشت و فرصت كمي براي بازگشت به شرايط ايده آل دارد.
ملي پوشان كشورمان با وجود خستگي از سفرهاي طولاني خود، مي توانند با كسب دو پيروزي مقابل آلمان خود را تا رده سوم گروه بالا بكشند و در مجموع رقابت هاي ليگ جهاني ۲۰۱۳ نيز در رتبه خيره كننده هفتم قرار بگيرند.
تيم هاي ايران و آلمان تا كنون سابقه رويارويي در مسابقات رسمي را ندارند اما سال گذشته در جام «واگنر» لهستان به مصاف هم رفتند كه آن مسابقه را برتري سه بر صفر آلماني ها به پايان رسيد.
تيم هاي ايران و آلمان روزهاي جمعه و شنبه ۲۱ و ۲۲ تير از ساعت ۲۱ در سالن دوازده هزار نفري آزادي تهران به مصاف هم مي روند.
هم اكنون در جدول رده بندي گروه C آلمان با ۱۴ و ايران با ۱۲ امتياز در رده هاي چهارم و پنجم قرار دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها