کد خبر: ۱۴۷۸۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۰ تير ۱۳۹۲
آیت‌الله علوی گرگانی:
آیت‌الله علوی گرگانی گفت: آموزش عملی تغسیل و تکفین به روحانیون کاری بزرگ است و بهتر است این موضوع در تمام کشور نیز به صورت فراگیر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از کارکنان سازمان فردوس‌‌های شهرداری مشهد با اشاره به فراگیر بودن خدمات سازمان فردوس‌ها اظهار داشت: کاری که در آرامستان‌ها توسط کارکنان این مجموعه انجام می‌شود دارای اجر بسیار زیادی است.

وی با اشاره به آموزش عملی امور شرعی درگذشتگان به روحانیون اظهار داشتند: این کار بسیار بزرگی است که شما توانسته‌اید طلاب و روحانیون را با این مسائل آشنا کنید و بهتر است این موضوع در تمام کشور نیز به صورت فراگیر انجام شود.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: وقتی خانواده‌ای فردی از نزدیکان خود را از دست می‌دهد طبیعتا در آن زمان با شرایط بسیار سختی همراه است پس باید نسبت به آن شرایط تمامی کارکنان آشنا باشند تا شرایط داغدیده سخت‌تر نشود.

در این دیدار مدیرعامل سازمان فردوس‌ها با اشاره به خدمات ارائه شده به مردم گفت: آرامستان بهشت رضا(ع) یکی از بزرگترین آرامستان‌های عمومی کشور به شمار می‌رود و با توجه به مراجعه بسیار زیاد مردم ،خدمات آن نیز باید متناسب با مراجعات و در راستای کاهش مشکلات مراجعان باشد.

سید کمال‌الدین شاهچراغی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان واگذاری خدمات به بخش خصوصی است به صورتی که تا به حال بیش از 90 درصد از خدمات سازمان فردوس‌ها توسط بخش خصوصی و البته با نظارت سازمان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 300 هزار نفر در آرامستان بهشت رضا(ع) دفن شده‌اند که از این تعداد بیش از 5 هزار و 500 نفر را شهدای گلگون کفن دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد همچنین با اشاره به برگزاری طرح طاهرین افزود: در این طرح روحانیون و طلاب خواهر و بردار به صورت عملی با احکام شرعی فوت شدگان آشنا و آموزش داده می‌شوند.

شاهچراغی اظهار داشت: در همین راستا تاکنون بیش از 3 هزار نفر از طلاب و روحانیون از شهرهای مختلف با این احکام به صورت عملی آشنا شده‌اند، علاوه بر این بیش از یک هزار نفر از طلاب و روحانیون برای نظارت و همکاری در امور شرعی اموات در مواقع اضطراری نیز داوطلب شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها