کد خبر: ۱۴۸۷۸۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۲     ۲۴ تير ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه استقلال از شکايت از مجتبي جباري و همچنين حضور قطعي جواد نکونام براي فصل بعد خبر داد و گفت، قلعه‌نويي "نکو" را براي فصل بعد مي‌خواهد.
به گزارش 598،علي فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، درباره آخرين وضعيت جواد نکونام، اردوي استقلال در اوکراين و مجتبي جباري صحبت کرد.
 

متن پرسش و پاسخ با مديرعامل آبي‌ها در زير مي‌آيد:

 

از باشگاه چه خبر؟

اين روزها خيلي مشغله دارم. بستن استقلال به اين شکل به عنوان يک تيم قوي و موفق کار بسيار سختي است. اين روزها خيلي تلاش مي‌کنم و نمي‌خواهم زحمت چند هفته‌ اخيرم به راحتي از دست برود.
 


حتما درباره انتقاداتي که از شما بابت اردوي اوکراين شده مطلع هستيد...

 

کسي را که خواب است، مي‌توان بيدار کرد اما کسي که خود را به خواب زده، نمي‌توان از خواب بيدار کرد. در اوکراين بهترين اردو را برگزار کرديم. به نظر شما اين مساله عيبي دارد؟ فرض کنيم که پول اين سفر داده باشيم، آيا کار بدي انجام داده‌ايم؟ تيم‌هاي ديگر در سال‌هاي قبل به اردوي ترکيه مي‌رفتند ولي ما نمي‌توانستيم به اردو برويم. آن زمان به ما "گير" مي‌دادند که چرا به اردو نمي‌رويي يا چرا رقبا مي‌روند و شما نمي‌توانيد اين کار را بکنيد؟ حالا يک بار به اردوي مجاني اوکراين رفتيم و از آن مهم‌تر با تيم خوب ديناموکيف بازي کرديم. متاسفانه عده‌اي مي‌گويند دينامو با تيم اصلي‌اش بازي نکرده است. آيا کسي نيست که برود از سايت ديناموکيف اسامي بازيکنانش را چک کند؟ شش بازيکن از تيم اصلي ديناموکيف بودند. باقي هم از بازيکنان ذخيره ديناموکيف محسوب مي‌شدند. مساله بعدي هم اين است که مگر خود ما به صورت کامل برابر دينامو حاضر شديم؟ همه هزينه‌هاي ما را در اوکراين آقايان حدادي، گلستانه و مديرعامل محترم تابان پرداخت کردند. براي کساني که اين حرف‌ها را درمي‌آورند، متاسفم.
 


به نظر شما براي چه تلاش مي‌کنند تا استقلال را بزنند؟

 

عده‌اي بلد نيستند کار کنند و کار خوب ديگران را خراب مي‌کنند. همين ظلم را به ما مي‌کنند که خدا ما را قهرمان مي‌کند. خدا چون مي‌بيند ما به کسي ظلم نمي‌کنيم، به ما کمک مي‌کند. متاسفانه به ما ناجوانمردانه حمله مي‌شود. پول آنچناني نداريم اما خدا را شکر اعتباري داريم که در اين مواقع به ما کمک مي‌کند. متاسفانه برخي از برخوردها منصفانه نيست و نمي‌دانم برخي از اين حرف‌ها به دنبال چه چيزي هستند. اينکه ما اردو برويم بهتر است يا نرويم؟ فرض که هزينه هم کرده باشيم - که نکرده‌ايم - آيا کار بدي کرده‌ايم؟
 


ديروز خبري منتشر شد که نکونام از استقلال شکايت کرده است اما خود او اين مساله را رد کرده. چقدر در جريان اين مساله هستيد؟
 


يک عده با هدف از جايي ديگر اين صحبت را مطرح کرده‌اند که او از استقلال شکايت کرده است. اصلا شخصيت نکونام جوري نيست که از کسي شکايت کند. او سال گذشته کمترين پول را از ما گرفت و هيچ چيز نگفت. ديشب تا ساعت دو و نيم بامداد کنارم بود و با هم صحبت مي‌کرديم. او هيچ وقت از استقلال شکايت نکرده و نخواهد کرد. نکونام در استقلال خواهد ماند و بازيکن ما در سال بعد خواهد بود. خود آقاي قلعه‌نويي هم چند بار به من گفته که به جواد براي سال بعد نياز دارد و ان‌شاءالله او سال بعد با ما خواهد بود. يک پروژه خاص در پشت نکونام وجود دارد که از آن آگاهي دارم اما اين مساله کمي محرمانه است و نمي‌توان آن را بازگو کرد. اگر آن را مطرح کنيم، شايد بعدها عليه خودمان استفاده شود.
 


از وضعيت تيموريان بگوييد. قبلا گفته بوديد که اگر آندو و نکونام را جذب کنيد، ساموئل را براي فصل بعد به خدمت نخواهيد گرفت. آيا حضور ساموئل به معناي عدم حضور يکي از دو بازيکن نيست؟
 


زماني که آن حرف را زدم، فکرمان روي دو بازيکن بود. بعدا با آقاي قلعه‌نويي مشورت کردم و با توجه به حضورمان در ميان هشت تيم آسيايي به اين نتيجه‌ رسيديم که به هر سه آنها نياز داريم. آندو هم اگر با قطر به توافق نرود، به استقلال خواهد آمد.
 


قبلا مي‌گفتيد که اتاقتان دو دارد که از آنها براي عقد قرارداد با بازيکنان استفاده مي‌کنيد. يعني به بازيکن مي‌گوييد اگر امضا نکند، از دري که به بيرون باز مي‌شود او را به حياط پرتاب مي‌کنيد. چرا با آندو اين کار را نکرديد؟
 


واقعيتش نشد با آندو اين کار را انجام دهم (با خنده) حالا برود قطر. از قطر که برگشت اين کار را با او مي‌کنيم.
 


ولي سرژيک برادر آندو قابليت اين کار را داشت.

 

نه. سرژيک جوان است. دلم برايش مي‌سوزد. حيف است که به حياط پرتاب شود (با خنده!).

 

مساله بدهي استقلال به کجا انجاميد؟

تنها ما بدهکار نيستيم. باشگاه‌هاي زيادي هستند که بدهکارند اما فقط اسم ما گفته مي‌شود. طبق قانون گردنمان نازک است و هر چه قانون حکم کند، مي‌پذيريم. به فدراسيون پيشنهاد داده‌ايم که 30 درصد از منابع درآمدي ما را براي بدهي‌ها کنار بگذارند و مابقي را براي مخارج ما در نظر بگيرند. آقاي کفاشيان تقريبا با اين مساله موافق است و ان‌شاءالله با اين پيشنهاد به طور کل موافقت شود.
 


وضعيت ورزشگاه شهيد کشوري که قرار بود به استقلال واگذار شود، به چه ترتيب است؟

 

هنوز اين ورزشگاه را به ما تحويل نداده‌اند. مغايرت‌هايي پيش آمد؛ چرا که قرار است استقلال و پرسپوليس از حالت دولتي به خصوصي تبديل شوند و مجلس شوراي اسلامي به همين دليل نسبت به اين مساله ايراد وارد کرد. مجلس معتقد است که در اين مواقع دولت نمي‌تواند کمکي به باشگاه انجام دهد. اين مساله در حال پيگيري است و ما هم به دنبال حل آن هستيم.
 


وضعيت محمدرضا خلعتبري به چه ترتيب است؟ گفته مي‌شود که مي‌خواهيد با عجماني‌ها صحبت کنيد تا او به استقلال بيايد؟

نه اين خبرها نيست. اگر خلعتبري بتواند مجوزش را از تيمش بگيرد، در خدمت او هستيم اما اگر بخواهيم با تيم‌هاي عربي مذاکره کنيم، آنها قيمت‌هاي نجومي به ما مي‌دهند که در توان ما نيست.
 


وضعيت جاجا چه شد؟ گفته مي‌شود او به ترکيه رفته و احتمالا در آن کشور توپ مي‌زند؟

 

جاجا قرار است چهارشنبه به ايران بيايد و آن کسي که در ترکيه است، تشابه اسمي با بازيکن ما دارد و آن طرف نيست.
 


صحبت شما که در آن لفظ "حشيش" به کار رفته بود با واکنش تند جباري مواجه شد. عده‌اي از هواداران نگران اين هستند که اين مساله به استقلال آسيب بزند، اين طور فکر نمي‌کنيد؟
 


نه. با رفتن يک بازيکن هيچ اتفاقي نمي‌افتد. حالا شما اسم آن چيز را آورديد ولي من اسمش را هم نمي‌آورم. به کار بردن آن کلمه از طرف من مي‌رفت که با شيطنت بعضي همراه شود که جباري خودش متوجه موضوع شد و در يک روزنامه خودش شرح داد که ماجرا چيست و منظور من چيست. او خودش منظورم را فهميد. متاسفانه در جوابي که داده بود، گفته بود، من "شواليه" خريده‌ام. ‌اين در حالي است که شواليه يک مساله اعتباري و خريدني نيست. او به من تهمت زده که با پول باشگاه رفته‌ام، مدرک شواليه‌گري خريده‌ام و مطالب کذبي را عنوان کرده است. او در مراجع قضايي بايد پاسخگوي اين ادعا باشد؛ چراکه براي دفاع از حيثيتم مجبورم از خودم دفاع کنم.
 


يعني مي‌خواهيد از او شکايت کنيد؟

 

بله. همواره از او در بحث فوتبالي تعريف کرده‌ و گفته‌ام، جباري بازيکن خوبي است. با خود شما صحبت کردم و برايش در سپاهان آرزوي موفقيت کردم اما متاسفانه بزرگ و کوچکي از بين رفته است. انصاري‌فرد به تراکتورسازي رفت. علي کريمي، اسطوره پرسپوليس از اين تيم رفت و هيچ اتفاقي رخ نداد. از ما هم جباري جدا شده و هيچ عيبي ندارد. همان طور که به علي دايي براي جدايي انصاري‌فرد احترام مي‌گذاريم بايد الان هم به اين مساله توجه کنيم. با هيچ کسي عقد اخوت نبسته‌ايم. شرايطي که جباري مي‌خواست، فراهم نشد. در نهايت براي جباري در سپاهان آرزوي موفقيت دارم.
 


به عنوان سوال آخر، ماجراي ديدار شما با عليرضا منصوريان چه بود؟

 

منصوريان يک سري صحبت‌ها را قبلا کرد و آن روز هم آمده بود تا درباره آنها صحبت کنيم. استقلالي‌ها معمولا زياد به ما سر مي‌زنند و مسئله خاصي مطرح نبود.
 

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد رضا صادقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۲
۰
۰
یا سلام خدمت آقای دکتر فتح الله زاده .خواهشمند است آندو را به استقلال بیاورند و نکونام را هم حفظ کنند تا رقیب قدیمی سوءاستفاده نکند. آندو را هر جور شده بیاورید استقلال .از زحمات شما سپاسگزارم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها