أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۹۳۳۵
زمان انتشار: ۲۳:۳۸     ۲۶ تير ۱۳۹۲
چهارصد مورد از مجوزهایی که پارلمان انگلیس از صدور آن‌ها ابراز نگرانی کرده، مربوط به صادرات تجهیزات نظامی مختلف به اسرائیل و اراضی اشغالی فلسطینی‌ها به ارزش ۸ میلیارد پوند است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه گاردین، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان پارلمان بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد دولت مجوز صدور تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهایی را صادر کرده است که وضعیت حقوق بشر مناسبی ندارند.

این کمیته بین حزبی تعداد این مجوزها را 3هزار مورد و ارزش تقریبی آن‌ها را بیش از 12 میلیارد پوند برآورد کرده است. این مجوزها اجازه صدور تسلیحات به 27 کشوری را که وزارت خارجه وضعیت حقوق بشر در آن‌ها را «نگران‌کننده» توصیف کرده، داده‌اند.

کمیته پارلمانی کنترل صادرات نظامی در گزارش سالانه خود از اسرائیل، عربستان، چین و زیمباوه به عنوان اصلی‌ترین مقاصد صادرات تجهیزات نظامی انگلیس نام برده است.

سر «جان استنلی» وزیر دفاع سابق بریتانیا و رئیس این کمیته است که می‌گوید گزارش اخیر نشانگر تناقض آشکار صادرات تسلیحاتی دولت و سیاست‌های حقوق بشری انگلیس است.

استنلی دولت را به «هوشیاری» بیشتر در قبال شاخصه‌های حقوق بشری در حین صدور مجوزهای ارسال سلاح، فراخوانده است.

فقط 400 مورد از این مجوزها مربوط به صادرات تجهیزات نظامی مختلف به اسرائیل و اراضی اشغالی فلسطینی‌ها به ارزش 8 میلیارد پوند است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها