امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۴۹۴۴۹
زمان انتشار: ۰۴:۳۲     ۲۷ تير ۱۳۹۲
المانیتور نوشت: رئیس جمهور منتخب ایران در پی آماده سازی بسته پیشنهادی برای حل بحران سوریه است.
پایگاه خبری تحلیلی المانیتور در گزارشی به قلم علی هاشمی آورده است : در شرایطی که انتظار می رود ،درگیری ها در سوریه به زودی خاتمه یابد ، برخی تحلیلگران بر این باورند که سوریه درآینده نزدیک روی آرامش نخواهد دید.اما این که چه کسی به این درگیری ها پایان دهد مشخص نیست ،این که عامل پایان دهنده به درگیری های سوریه آمریکا ،روسیه ،اعراب یا ایران باشد را نمی توان پیش بینی کرد.

 نویسنده در ادامه می نویسد ، اگر این سوال را از ایران بپرسید ،این گونه پاسخ خواهد داد ، کشورهای عربی و آمریکا با توقف حمایت هایشان از مخالفان می توانند به درگیری ها در این کشور کمک کند.

 نویسنده در ادامه با بیان این که زمان زیادی تا پایان ریاست محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران باقی نمانده ، افزود: دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب این کشور همان طور که از ابتدا واضح است، سیاست میانه رویی را در زمینه سیاست داخلی و خارجی ایران اتخاذ خواهد کرد.

 نویسنده در ادامه تاکید کرد :المانیتور به نقل از منبع معتبر ایرانی دریافته است که دکتر روحانی در پی آماده سازی بسته پیشنهادی است که شامل راه حل های اساسی جهت حل و فصل بحران سوریه در شرایطی است که طی آن مخالفان و دولت سوریه هر دو در یک جهت قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش ،یک کارشناس ایرانی در این خصوص افزود: روحانی در پی پیشنهادی در خصوص سوریه است که حل بحران این کشور در اولویت باشد.

 وی در ادامه افزود:روحانی در تلاش برای ارائه پیشنهادی است که مخالفین و دولت سوریه را در یک میز به دور از درگیری، کنار هم قرار دهد . همچنین ،گام اول در این راستا آن است که دولت ملی متحدی در سوریه با قدرت تمام ایجاد شود. روحانی بر این باور است با افزایش مبادلات میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ،احتمال ایجاد راه حل بهتری برای حل و فصل بحران سوریه افزایش خواهد یافت.همچنین افزایش مراودات میان تهران و قطر نیز بر حل و فصل بحران سوریه جهت ایجاد راه حلی سازنده ، بی تاثیر نخواهد بود./خبرگزاری آریا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها