أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۹۷۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۸ تير ۱۳۹۲
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه بهتر است وزیر خارجه اسبق انگلیس به جای سفر به تهران به واشنگتن سفر کند، گفت: مشکل اصلاً در ایران نیست بلکه مشکل در انگلیس و آمریکاست.

سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خبر منتشره مبنی بر احتمال حضور «جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: هدف جک استراو از سفر به ایران با بهانه شرکت در مراسم تحلیف روحانی، این است که بیاید و با مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کند تا بالاخره زمینه برای ادامه روند مثبت مذاکرات 1+5 و جمهوری اسلامی ایران فراهم شود، اما حرف ما به «جک استراو» این است که سفر او به تهران مشکلی را حل نمی‌کند، چون مشکل در لندن است.

وی با تأکید بر اینکه باید مشکل در انگلیس حل شود، افزود: وقتی دولت انگلستان به خاطر یک موضوع بین‌المللی سفارت خودش را در تهران تعطیل می‌کند و می‌رود و دوباره با حال زار بر می‌گردد و زمانی که یک اتفاقی در تهران می‌افتد که هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی ایران آن را تأیید نمی‌کنند، دوباره قهر می‌کند و درب سفارتخانه‌اش را می‌بندد، این موارد نشان می‌دهد که مشکل در ایران نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: «جک‌ استراو» بهتر است در ابتدا اول مشکل خودشان را حل و به دولتشان این موضوع را تفهیم کند که بر خلاف عرف بین‌الملل عمل نکنند و چارچوب قواعد بین‌المللی را رعایت کنند، هر زمان دولت خودشان را متقاعد به این موضوع کرد، بعد به ایران بیاید، بنابراین آمدن وی به تهران مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه از مذاکره استقبال و پیشنهادات سازنده مطرح کرده است، گفت: ایران همواره خواهان روابط مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک با همه کشورهای جهان منهای رژیم اشغالگر قدس بوده است، چرا که ما اصلاً رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

نقوی با یادآوری اینکه مشکل در لندن و واشنگتن است، خاطرنشان کرد: «جک استراو» به جای سفر به تهران به واشنگتن سفر و آمریکایی‌ها را تفهیم کند که چرا لساناً می‌گویید ما آماده مذاکره‌ایم ولی عملاً دور جدیدی از تحریم‌ها را دنبال می‌کنید؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها