کد خبر: ۱۴۹۷۶۰
زمان انتشار: ۱۷:۳۰     ۲۸ تير ۱۳۹۲
این رهبرفقید فلسطینی نزدیک به 28 سال از عمرش را در اسارتگاههای رژیم صهیونیستی گذراند و سال 2003 بدرخواست شخصی ابوعمار رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین از زندان آزاد شد.
احمد جباره ابوالسکر رهبر و پیر اسرای فلسطین در سن هفتاد و هشت سالگی به علت سکته قلبی درگذشت.
به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از معا کادررهبری فلسطین در کرانه باختری رود اردن و در راس آنها ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درگذشت احمد جباره ابوالسکر پیر اسرای فلسطین را به ملت فلسطین تسلیت گفتند.
احمد جباره عضو سابق شورای انقلابی فتح و عضو شورای مشورتی این جنبش بود و به عنوان قدیمی ترین اسیر فلسطینی دربند صهیونیست ها شناخته شده بود. وی متولد سال 1963 میلادی و از ساکنان روستای ترمسعیا در شمال شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن بود. سه فرزند پسر و سه تا دختر داشت.
ابوالسکرادرسال 1965 عازم آمریکا شد و در ایالت نیوجرسی سکنی گزید. وی در آمریکا فعالیت های زیادی در حمایت از فلسطین انجام داد و با بسیاری از گروه های فلسطینی و عربی حامی فلسطین همکاری داشت.
این رهبرفقید فلسطینی نزدیک به 28 سال از عمرش را در اسارتگاههای رژیم صهیونیستی گذراند و سال 2003 بدرخواست شخصی ابوعمار رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین از زندان آزاد شد و به علت این که طولانی ترین دوران بازداشت در طول تاریخ فلسطین را تحمل کرد به شیخ و پیر اسرای فلسطین معروف شد.شیخ ابوالسکرا در دوران اسارتش بیش از سیزده بار اعتصاب غذا کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها