کد خبر: ۱۴۹۸۴۷
زمان انتشار: ۲۳:۴۲     ۲۸ تير ۱۳۹۲
آقای اکبر گنجی در مصاحبه با بی بی سی، با اشاره به مستنداتی از کریستین ساینس مانیتور، نیویورک تایمز و اورشلیم پست، تاکید می کند که تمام جنجال سازی ها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، دروغی بیش نیست.

598 به نقل از جام: آقای اکبر گنجی با حضور در برنامه "صفحه دو" آخر هفته بی بی سی (BBC)  به بررسی مواضع نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

 

 

کارشناس بی بی سی با اشاره به گزارش هایی مستند تاکید می کند که بازی که از سوی صهیونیست ها علیه برنامه هسته ای ایران به راه افتاده، دروغی بیش نیست و با هدف تحت الشعاع قرار دادن اقدامات اشغالگرایانه اسرائیل صورت می پذیرد.

 

 

««نتایاهو می خواهد موضوع اصلی که موضوع فلسطین است را محو کند و برای اینکه حواس جامعه جهانی را پرت کند -این چیزی است که من مستنداتش را از اظهارات مقامات امنیتی خود اسرائیل می آورم- می آید لولو خورخوره ای از ایران درست می کند.

 

 

روزنامه کریستین سانس مانیتور در تاریخ 8 نوامبر 2011، تمام این ها را بیان کرده که آقای نتانیاهو و شیمون پرز از سال 1992 تا حالا هر روز می گویند، ایران تا دو سال دیگر بمب اتمی می سازد، 20 سال است که این دروغ را می گویند. من لینک های مستندات تمام حرف هایم را دارم و اگر خواستید همین الان به شما می دهم تا به نمایش بگذارید.

 

 

 

 

دولت اسرائیل که خودش دارای 200 تا 300 بمب اتمی هست و عضو ان پی تی هم نیست، دائما از خطر غنی سازی اورانیوم توسط ایرانی که عضو ان پی تی هست، صحبت می کند! آقای نتانیاهو در سازمان ملل گفت که اگر ایران 250 کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده 20 درصدی داشته باشد این خط قرمز من است، اما همه کارشناسان اذعان دارند که به لحاظ فنی اگر ایران 1000 کیلوگرم اورانیوم 90 درصدی هم داشته باشد، برای تبدیل آن به بمب و کلاهک هسته ای، حداقل 3 سال وقت لازم است.

 

 

نیویورک تایمز در تاریخ 4 ژانویه 2013، مطلبی را به چاپ رسانده که آقای یوال دیسکین، رئیس اسبق امنیت داخلی اسرائیل، می گوید آقای نتانیاهو برای منافع شخصی خودش –این ها عین جملاتش است- آمده این جریان ایران را درست کرده و می خواهد مساله فلسطین را محو کند.

 

 

 

 

اورشلیم پست هر سال یک اجلاس سالانه دارد، اجلاس امسالش را در نیویورک برگزار کردند. شما بروید اورشلیم پست 28 آوریل 2013 را ببینید، آقای اولمرت که نخست وزیر اسبق اسرائیل است در این اجلاس گفت، آقای نتایاهو دارد دروغ می گوید و اسرائیل را در جامعه جهانی منزوی می کند و دلیل انزوای اسرائیل هم یهودستیزی جامه جهانی نیست بلکه به این دلیل است که جامعه جهانی زیر بار اشغال سرزمین فلسطینیان توسط اسرائیل نخواهد رفت و در تحلیل نهایی نتیجه تداوم اشغال برای منافع ملی و استراتژیک اسرائیل مصیبت بار خواهد بود، چراکه موجب جدایی ما از جامعه جهانی می شود.

 

 

بعد به پرونده هسته ای ایران که نتانیاهو آن را علم کرد می پردازد و می گوید، من فکر می کنم که ما سال هاست که ظرفیت ایران برای اتمی شدن را بزرگنمایی کرده ایم.»»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها