کد خبر: ۱۵۰۴۵۶
زمان انتشار: ۲۲:۰۷     ۳۰ تير ۱۳۹۲
یک فرمانده سابق فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نسبت به مداخله نظامی در سوریه و مسلح کردن مخالفان سوری هشدار داد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، یک مقام سابق فرماندهی مرکزی ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که آمریکا پیش از تصمیم به مداخله نظامی در سوریه باید پایان بازی در این کشور تحت محاصره را تعیین کند.

ژنرال جیمز ماتیس ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا گفت: افزایش دخالت آمریکا در جنگ داخلی سوریه منجر به یک جنگ تمام عیار و خیلی خیلی جدی در این کشور خواهد شد.

وی در واکنش به اینکه آمریکا چه کارهایی برای براندازی حکومت بشار اسد باید انجام دهد گفت: آمریکا قبل از مداخله نظامی باید با قدرت‌های منطقه‌ای برای تعیین یک چارچوب مشخص مشورت کند.

وی افزود: سپس ما نیاز داریم که خیلی شفاف پایان جنگ را مشخص کند در غیر اینصورت اوضاع بسیار پیچیده تر و بغرنج تر خواهد شد.

ماتیس درباره اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه و حمایت نظامی از مخالفان سوری گفت: اعمال منطقه پرواز ممنوع بسیار دشوار و هزینه بر خواهد بود و یک رویکرد نظامی عملی در بحران سوریه نیست چرا که جنگ داخلی سوریه بیشتر جنگ زمینی است.

وی گفت: ما هیچ تعهد اخلاقی غیرممکن نداریم و نباید آینده بچه‌های خود را با مداخله در جنگی دیگر به خطر بیندازیم.

وی افزود: کمک‌های نظامی آمریکا به مخالفان سوریه بی خطر نخواهد بود و ممکن است این سلاح‌ها در اختیار گروههای دیگر قرار بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها