يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۵۱۱۷۴
زمان انتشار: ۱۷:۰۷     ۰۱ مرداد ۱۳۹۲
اگر ITC خلعتبری براي عجمان صادر شده باشد، مهاجم تیم ملی نه می تواند برای پرسپوليس بازی کند و نه هيچ تيم ديگر ایرانی.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی؛ همه ايران بسيج شده‌اند براي حل مشكل محمدرضا خلعتبري. بازيكني كه احتمالا بي‌اطلاع از تغيير نام ليگ امارات با عجمان وارد مذاكره شد تا بعد از گذران يك فصل موفق در تركيب سپاهان، طعم لژيونر شدن را دوباره بچشد.

 

خلعتبري حدود يكي 2 ماه پيش سنگ‌هاي خود را با مسئولان عجمان وا كند و به قرارداد خود با اين تيم اماراتي رسميت بخشيد. او با قراردادي يك ساله پيراهن اين تيم اماراتي را به تن كرد، شايد فارغ از اينكه بداند اتفاقاتي عجيب در راه است. اماراتي‌ها به يكباره نام ليگ خود را تغيير دادند. از خليج فارس گذشتند و يك نام جعلي براي ليگ خود انتخاب كردند. همين شد كه مسئولان فدراسيون، از بازيكنان تيم ملي خواستند حضور در ليگ امارات را تحريم كنند.

 

اما داستان خلعتبري متفاوت از ساير بازيكنان بود. او قرارداد داشت و ديگران نه. مسئولان سپاهان پا پيش گذاشتند تا فسخ قرارداد خلعتبري با عجمان را با پرداخت مبلغي بگيرند اما نشد كه نشد. عجماني‌ها كه از اصل ماجرا باخبر بودند پاي خود را در يك كفش كردند و رضايتنامه خلعتبري را ندادند.

 

آنها براي فسخ قرارداد با خلعتبري غرامتي ميلياردي درخواست كردند. غرامتي در حدود يك ميليون دلار. مبلغي نزديك به قرارداد خلعتبري با عجمان. ديگر هيچ باشگاهي وارد ماجرا نشد. هيچ باشگاهي هم وارد ماجرا نمي‌شد تا اينكه پاي فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش به ميان آمد. آنها همه اركان ورزش ايران را بسيج كردند تا ابتدا جواد نكونام را از حضور در الشارجه منصرف كنند و سپس برگه فسخ قرارداد خلعتبري را از مسوولان عجمان بگيرند. وزارت ورزش تمام تعهدات مالي را عهده دار شد. پرداخت 3.5 ميليارد تومان به عجمان براي آزادي خلعتبري و بازگشتش به ليگ ايران از جمله اين تعهدها بود.

 

اما سوال اينجاست كه آيا با پرداخت اين پول، خلعتبري از لحاظ قانوني مي‌تواند در ليگ ايران بازي كند يا نه؟ جواب طبق قانون و بر اساس آيين‌نامه نقل و انتقالات منفي است. خلعتبري براي بازگشت به ليگ ايران و با توجه به پايان مهلت ثبت در سامانه جابجايي بازيكنان روي سايت فيفا (TMC) تا روز 15 تيرماه بايد برگه فسخ قرارداد خود را از عجمان مي‌گرفت و ITC او از طريق همين سامانه به فدراسيون ايران ارسال مي شد.

 

حالا كه 15 تيرماه گذشته، فيفا بخش TMC را براي ليگ ايران مسدود كرده و امكان انتقال هيچ بازيكني از ليگ هاي خارجي به ليگ ايران وجود ندارد. تنها شانس خلعتبري اين است كه ITC او براي عجمان صادر نشده باشد و فدراسيون فوتبال ايران ITC اين بازيكن را در اين مدت توسط سامانه TMC به فدراسيون امارات ارسال نكرده باشد.

 

او هنوز بازيكن عجمان است و با اين تيم قرارداد رسمي دارد. يعني برگه‌اي به نشانه فسخ قرارداد از اماراتي‌ها دريافت نكرده. مهلت نقل و انتقالات هم به پايان رسيده و او با توجه به قراردادي كه با عجمان دارد و البته فسخ قراردادي كه در فدراسيون ثبت نشده نمي‌تواند به‌عنوان بازيكن آزاد پيراهن هيچ تيمي در ايران را به تن كند.

 

نكته جالب اين است كه نه مسئولان پرسپوليس كه پيگير جذب خلعتبري هستند از اين ماجرا خبر دارند و نه مسئولان وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال. اين در حالي است كه اگر خلعتبري بتواند با پرداخت مبلغي از سوي وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال، برگه فسخ قرارداد خود را دريافت كند تا پايان نيم فصل اول ليگ برتر اين اجازه را ندارد كه پيراهن باشگاهي در ايران را به تن كند. او اگر اين كار را انجام بدهد طبق آيين‌نامه نقل و انتقالات ايران با محروميت روبرو مي‌شود.

 

پس تنها راه حلي كه دارد اينكه يا به قرارداد خود با عجمان پايبند باشد يا اينكه تا پايان نيم فصل اول ليگ برتر خانه نشين شود. با توجه به سال حساسي كه پيش روي تيم ملي و خلعتبري است قطعا او چنين تصميمي را اتخاذ نخواهد كرد. اتخاذ اين تصميم هم به ضرر خلعتبري خواهد بود و هم به ضرر تيم ملي.

 

البته هميشه در فوتبال ايران از اين اتفاقات احساسي رخ مي‌دهد و در آخر هم دود تمام اين تصميمات به چشم بازيكن مي‌رود. البته راه‌هاي دور زدن قانون هم وجود دارد. درست مثل قراردادهاي قبلي كه غيرقانوني بسته شد اما شكلي قانوني به خود گرفت.

 

مي‌گوييد نه؟ منتظر بمانيد و ببينيد كه چگونه قانون را دور مي‌زنند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها