يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۵۲۰۴۴
زمان انتشار: ۱۵:۳۹     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
جواد می گوید این رسم خوبی نیست که بازیکن به خاطر پول شب بازی، از اردو برود.

سعید اکبری:جواد نکونام یک فصل دیگر پیراهن آبی را به تن خواهد کرد‌؛ فصلی که برایش بسیار مهم خواهد بود. او کاپیتان تیم‌ملی است و قصد دارد پس از درخشش در این تیم، به جام‌جهانی‌ برود. این بازیکن در گفت‌وگو با خبر تأکید می‌کند که اگر قرار بود یک سال در استقلال بماند، هیچ‌وقت از اسپانیا به ایران نمی‌آمد. البته این حرف شماره 6 منطقی است. نکونام می‌گوید: «یک بار گفتم آمده‌ام تا با پیراهن استقلال خداحافظی کنم. نهایت تلاشم را می‌کنم تا این اتفاق بیفتد.» او که حالا رابطه خوبی نیز با طرفداران استقلال دارد، می‌گوید با حضور آنها، رفتن برای هر بازیکنی سخت است.

*ماندن تو در استقلال هواداران را خوشحال کرد. درباره این تصمیم بگو.

خب، من تصمیمم را از قبل گرفته بودم و تمام طرفداران می‌دانستند چقدر مُصِر هستم که در استقلال بمانم. سال گذشته به طرفداران قول داده بودم بمانم و تنها به این قولم عمل کردم. استقلال تیم محبوب من است. از بچگی تا به حال. از خود فتح‌ا...‌‌زاده می‌توانید بپرسید که من چقدر استقلالی هستم. پس از دربی 3 بر 2 که تیم باخت، من بسیار عصبانی و ناراحت بودم و حتی پس از بازگشت او از باکو، تماس گرفت و کلی گلایه کردم. می‌دانید من بعد از اینکه 6 سال اوساسونا بازی کردم، به دلیل علاقه قلبی خودم و علاقه پدرم به استقلال، در حالی که پیشنهادهای زیادی از ترکیه، قطر، اروپا و امارات داشتم، تصمیم گرفتم که معتبرترین لیگ جهان را ترک کنم و به استقلال بیایم. طبیعتاً با آمدن به استقلال دنبال منافع مالی نبودم. چه‌بسا اگر دنبال منافع مالی بودم به پیشنهاد 5 میلیون دلاری قطری‌ها پاسخ می‌دادم.

*البته اخیراً نیز پیشنهادهایی داشتی، به ویژه پیشنهاد الشارجه که تصمیم گرفتی به دلیل تغییر نام لیگ امارات، به آن پاسخ منفی بدهی.

طبیعی است وقتی من به خاطر استقلال سال گذشته از اوساسونا و معتبرترین لیگ جهان یعنی لالیگا جدا شدم، به راحتی استقلال را با الشارجه امارات عوض نکنم. من علاقه‌ای به ترک استقلال و حضور در لیگ خلیج ع ر ب ی امارات نداشتم. پیشنهاد الشارجه مربوط به سه ماه قبل بود. در آن زمان هنوز بحثی درباره تغییر نام لیگ امارات نبود. این چندمین بار است که آنها چنین پیشنهادی می‌دهند. شیخ باشگاه اصرار داشت دوباره پیراهن این تیم را به تن کنم. در فصلی که برای این تیم بازی کردم، خوش درخشیدم و آنها قصد داشتند این‌بار بازوبند کاپیتانی را به هم من بدهند ولی از آنجا که استقلالی هستم، ترجیح دادم صبر کنم که البته پس از پیش آمدن ماجرای خلیج، به طور کلی فکر حضور در امارات را از سرم خارج کردم. برای من افتخار است پیراهن استقلالی را می‌پوشم که روزگاری بزرگانی مانند جباری‌ها، روشن‌ها، زرینچه‌ها، نامجو‌مطلق‌ها، بیانی‌ها، مرفاوی‌ها و... آن را بر تن داشته‌اند. این موضوع وظیفه مرا سخت می‌کند. بعضی از بازیکنان تیم‌ملی شاهد هستند که پس از بازی با قطر نیز شیخ یکی از باشگاه‌ها به اردو آمد و از من خواست که با آنها قرارداد ببندم ولی همانجا هم گفتم که فعلاً علاقه‌ای به تصمیم گرفتن ندارم. از نظر مالی این پیشنهادها مناسب بود ولی من قلباً استقلال را دوست داشتم. جا دارد همین‌جا از مسئولان تراکتورسازی و پرسپولیس نیز تشکر کنم که خواستار جذب من شدند ولی پیش از این گفته بودم استقلال را دوست دارم و ترجیح می‌دهم در ایران فقط پیراهن این تیم را بپوشم. یک تشکر ویژه هم از علی دایی ومجید جلالی می‌کنم که به من در این مدت لطف زیادی داشتند. در کل فکر می‌کنم با وجود چنین هوادارانی، جدایی برای هر بازیکنی سخت است.

*پس با این تفاسیر که می‌گویید برای شما مسائل مالی مهم نیست.

ابتدا باید بگویم دوست ندارم بدون مدرک حرف بزنم. پیشنهاد الشارجه را همه دیدند و حتی آن باشگاه هم آن را تأیید کرد. اگر مسائل مالی مهم بود، بی‌شک الان در یکی از باشگاه‌های خارجی بازی می‌کردم. خدا را شکر خود مسئولان باشگاه هم بارها گفته‌اند که من دنبال پول نبوده و نیستم‌؛ اگر بودم که الان نزدیک به 70 درصد پول فصل قبلم را طلب نداشتم ولی معتقدم اگر مسائل مالی هم هست باید درون خانواده استقلال حل شود. این رسم خوبی نیست که بازیکن شب بازی به خاطر پول اردوی تیم را ترک کند. اگر یک استقلالی واقعی باشید، خیلی جاها با مشکلات کنار می‌آیید.

*وقتی هم به تمرینات بازگشتی، از تو استقبال خوبی شد.

کارلوس کروش همیشه می‌گوید چنین هوادارانی را در کشورهای آمریکای‌جنوبی هم نمی‌توان دید. هواداران ما با تمام سختی‌ها و مشکلات، از دورترین جاها به ورزشگاه می‌آیند تا بازی را ببینند. همه ما شرمنده این مردم و طرفداران هستیم. آنها سرمایه باشگاه هستند. هرجا من را می‌دیدند، لطف داشتند و خیلی‌ها درباره وضعیتم می‌پرسیدند. این ‌نشان می‌داد که برایشان مهم هستم. دوست داشتم روزهای غیبتم سریعاً تمام شود و برگردم. خود طرفداران هم می‌دانستند که من هم مثل آنها منتظر هستم. خوشحالم همه چیز حل شد و حالا نیز کنار تیم محبوبم هستم. روزی که به تمرینات رفتم هنوز با تیم قرارداد نبسته بودم و قصد داشتم با حضور خود به شایعه‌سازی عده‌ای پایان دهم. هنوز هم تا این لحظه قراردادی امضا نکرده‌ام و مهم برایم استقلال است نه چیز دیگری.

*شایعاتی درباره اختلاف شما با امیر قلعه‌نویی وجود داشت. آیا این شایعات حقیقت داشت؟

من و امیر قلعه‌نویی اختلافی با هم نداریم. یکی از مهمترین دلایلی که به استقلال آمدم، حضور این مربی بود. من در جام ملت‌های آسیا سال 2006 مالزی بهترین بازی هایم را برای تیم‌ملی زیرنظر ایشان انجام دادم که در میان ناباوری و عین شایستگی در ضربات پنالتی حذف شدیم. متأسفانه در این مدت، برخی تلاش می‌کردند اطلاعاتی اشتباه به این مربی بدهند. شاید به ضرر آنها بود که من و قلعه‌نویی رابطه خوبی با هم داشته باشیم.

*چه کسانی قصد داشتند رابطه شما را به هم بزنند؟

مهم نیست چه کسانی، مهم این است که آنها به اهداف خود نرسیدند. من و قلعه‌نویی هیچ مشکلی نداریم و از ابتدا نیز همین‌طور بود. یکی از عادت‌های بدی که وجود دارد، منتقل کردن اطلاعات اشتباه است. یکی از دلایلی که فوتبال ما حاشیه دارد و نمی‌تواند پیشرفت کند، همین چیزهاست. امیدوارم یک روز این مسائل دیگر در فوتبال ایران وجود نداشته باشد.

*استقلال خوب بسته شده است؟ آیا می‌تواند جزو مدعیان قهرمانی در آسیا باشد؟

این یکی از هدف‌های اصلی ماست. فتح‌ا...‌‌زاده برای بستن این تیم زحمات زیادی کشیده است. بازیکنان بسیار خوبی داریم. ان‌شاءا... با حمایت هواداران و تلاش بازیکنان و کادرفنی بتوانیم ستاره سوم آسیایی را کسب کنیم و آن را به هواداران دوست‌داشتنی‌مان هدیه کنیم.

*حرف آخر ؟

از همه هواداران، بزرگان، پیشکسوتان و عزیزانی که در این مدت پیگیر قرارداد من بودند، آقای دکتر عباسی وزیر محترم ورزش و جوانان، آقایان کفاشیان، نبی در فدراسیون فوتبال، فتح‌ا...‌‌زاده و علوی در باشگاه استقلال و از همه مهمتر آقای قلعه‌نویی که تلاش کردند تا بتوانم این فصل هم در خدمت استقلال و هواداران آن باشم، تشکر و قدردانی می‌نمایم. همین‌طور از اعضای خانواده‌ام که در این مدت واقعاً در کنار من بودند و اجازه دادند در آرامش فکر کنم. دوستان نزدیک من می‌دانند که خانواده‌ام چقدر استقلالی هستند. مسعود برادر کوچک من حتی نیمه دوم بازی‌های دربی را نمی‌بیند چون واقعاً تعصبی است. البته سایر اعضای خانواده‌ام نیز به ندرت پیش آمده این مسابقه را کامل ببینند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها