کد خبر: ۱۵۲۴۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
همکاری بی بی سی فارسی با حامیان جریان بهاییت در اسرائیل و فیلم سازی و جریان سازی خبری علیه ایران، به شکل های دیگری نیز در حال انجام است و از افرادی مانندمخملباف که در سال 88 با عنوان حامی جنبش سبز علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کار می کردند، حالا در بخش دیگری به عنوان یک سرباز در جبهه فرهنگی اسرائیل و بهاییت علیه ایران استفاده می شود
598: در یکی دو هفته اخیر، بی بی سی فارسی، در حمایت از عملکرد محسن مخملباف در سفر اخیر وی به اسرائیل و شرکت در جشنواره فیلم بیت المقدس، گزارش ها، اخبار و گفت وگوهای مختلفی را منتشر کرده و با وجود واکنش های بسیاری که به عملکرد مخملباف صورت گرفته، تریبون بی بی سی را در اختیار مخملباف قرار داده تا از عملکرد او دفاع کند. اما با حذف انتقادهای بسیار و کم رنگ جلوه دادن انتقاد علیه مخملباف، به نوعی مخملباف را در جایگاه حق نشان داده وانتقاد دیگران را نادیده گرفته است.





به گزارش بولتن نیوز، گویا همکاری بی بی سی فارسی با حامیان جریان بهاییت در اسرائیل و فیلم سازی و جریان سازی خبری علیه ایران، به شکل های دیگری نیز در حال انجام است و از افرادی مانندمخملباف که در سال 88 با عنوان حامی جنبش سبز علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کار می کردند، حالا در بخش دیگری به عنوان یک سرباز در جبهه فرهنگی اسرائیل و بهاییت علیه ایران استفاده می کند. بی بی سی فارسی نیز به عنوان دستگاه سخن پراکنی انگلیس خبیث، که از جنجال سازی های قبلی خود علیه ایران نتیجه نگرفته، اکنون به دنبال آن است که با یک تیردونشان بزند هم از اسرائیل و بهاییت حمایت کند وهم به این بهانه، جبهه جدید علیه ایران ایجاد نماید....


بی بی سی فارسی در برنامه ها و خبرهای خود، به گونه ای مخملباف را مطرح کرده و از او دفاع کرده که انگار منتقدان بی شمار مخملباف چیزی نمی دانند و این مخملباف که یک تنه بهتر از دیگران تشخیص می دهد که در ارتباط با اسرائیل چگونه باید رفتار شود! و گویا دیگران مطلع نیستند و دچار اشتباه هستند و درک نمی کنند که مخملباف بر چه مبنایی به این سفر رفته است.
جشنواره فیلم بیت المقدس از سال ۱۹۸۴ به صورت سالانه برگزار می شود و در سال های گذشته فیلم هایی از محسن، سمیرا و حنا مخملباف را به نمایش گذاشته است و تاکنون شماری از ساخته های کارگردانان ایرانی از جمله عباس کیارستمی، اصغر فرهادی، مجید مجیدی و کامبوزیا پرتوی در سینماهای اسرائیل اکران شده است.
این نوع عملکرد اسرائیل نشان دهنده نیت پلید و خبیث اسرائیل است تا بخشی از منتقدان نظام جمهوری اسلامی را به سربازان فرهنگی خود تبدیل کند و  گویا برای مخملباف و دیگر سینماگران ایرانی هنوز مشخص نشده که اسرائیل چه هدفی را از این کار دنبال می کند؟ و عجیب است که این افراد چرا اینقدر مفت و بی ارزش خود را در اختیار اسرائیل قرار می دهند؟
مخملباف درباره سخنان خود هنگام دریافت جایزه، به بی بی سی فارسی گفت: "وقتی در سخنرانی ام علیه دولت اسرائیل صحبت کردم تمام حضار در سالن کف زدند. سخنانم موج مثبتی برای صلح ایجاد کرده. هزار دلیل برای صلح هست و یکی برای جنگ نیست.هیچ یک از مردم ایران با حمله اسراییل به ایران موافق نیستند. و اگر شما حمله کنید جنگ را در جهان توسعه داده اید."


جالب است که مخملباف در برنامه بی بی سی فارسی، که با حضور وی،  و همچنین برقعی منتقد وی، به بررسی موضوع پرداخته، گفته است که من از صلح دفاع کردم و اعلام کردم که باید از جنگ پرهیز کرد و حرف های ضد جنگ زدم!

این در حالیست که اسرائیل با وجود برگزاری چنین جشنواره هایی در چند سال اخیر، نه تنها از تهدید و فشار علیه ایران نکاسته بلکه هر روز بر جنگ افروزی و تهدید خود افزوده و دنیا را به جنگ دعوت کرده است و این سوال مطرح است که با وجود سخنان ضد جنگ مخملباف، آیا نتیجه ای حاصل شده است و آیا جز به رسمیت شناختن اسرائیل،نتیجه ای برای ملت ایران که مخملباف ایران را وطن خود می داند حاصل شده است؟

 
محسن مخملباف در یک نشست مطبوعاتی در اسرائیل در برابر انتقادهای فراوان گفت: "من مورد حمله واقع خواهم شد، باکی نیست، آب همه جوره از سر من گذشته است. اما فردا که دیگران هم آمدند و دوستی های فرهنگی هنری بیشتر شد، من بر خرده گیرانم خرده نخواهم گرفت."
محسن مخملباف، فیلمساز ایرانی، در واکنش به نامه شماری از دانشگاهیان، هنرمندان، روزنامه نگاران، و فعالان مدنی ایرانی در انتقاد از سفر او به اسرائیل برای شرکت در جشنواره فیلم بیت المقدس گفت: "من مفتخرم که راهگشای سینمای ایران به اسرائیل بوده و هستم."
این فیلمساز حامی جریان فتنه که در سال 88 علاوه بر فعالیت های سینمایی وهنری، موجی از جریان سازی های خبری را علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته بود، در گفت و گو با بی بی سی فارسی گفت: "قهر و بایکوت منجر به جنگ می شود و این سناریویی است که ۶۰ سال است اتفاق افتاده و مسئله اسرائیل و فلسطین هنوز حل نشده است"
اما مخملباف در مقابل این سوال، ساکت مانده است  که چرا باوجود حمایت های برخی دول اروپایی وآمریکا از اسرائیل، این کشور همچنان به شهرک سازی، حمله به فلسطینیان و زندانی کردن فعالان ضد جنگ و حامی حقوق مردم فلسطین، ادامه می دهد ؟
اگر ارتباط و مذاکره وحضور در اسرائیل باعث صلح می شود چرا با وجود این همه رفت و آمد و مذاکره و به رسمیت شناختن اسرائیل توسط برخی کشورهای حامی آمریکا، این کشور همچنان به جنگ و تجاوز وکشتار و .... ادامه می دهد و چرا با وجود آن همه هشدار و محکومیت بین المللی، اسرائیل نه تنها به فلسطین تجاوز کرده وحقوق آنها را در نظر نگرفته بلکه به لبنان و سوریه نیز حمله کرده است....
مخملباف، همچنین به این سوال باید پاسخ دهد که با وجود این همه رفت وآمد و مذاکره و جشنواره ها و همایش ها و فیلم های بسیاری که در مورد اسرائیل و فلسطین ساخته شده و از صلح  و برادری سخن گفته شده، چرا این کشور به تهدیدهای خود علیه ایران ادامه می دهد.
باوجود آن که ایران عضو ان پی تی است و سلاح هسته ای ندارد و اسرائیل سلاح هسته ای دارد و عضو ان پی تی نیست، چرا این کشور به خود اجازه می دهد که در سازمان ملل ومحافل هنری و سیاسی و... علیه ایران جریان سازی وتهدید کند؟
مخملباف گفت: "در سفر به اسرائیل، بسیاری از ایرانیان ساکن اسرائیل به من می گفتند که عاشق ایرانند و دوست دارند به ایران بروند."
در اسرائیل ۸ میلیون نفر زندگی می کنند که از میان آنها حدود ۴۰۰ هزار نفر ایرانی و ایرانی تبارند.
در نامه انتقادی که به امضای صد و پنجاه نفر رسیده بود، آمده بود: 'چگونه هنرمندی می‌تواند از جنبش بین‌المللی و غیرخشونت‌آمیز "بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم دولت اسرائیل" و تلاش‌های مسالمت‌آمیز آن برای وادارکردن دولت اسرائیل به رعایت حقوق انسانی‌ مردم فلسطین چشم پوشی کند؟"
محسن مخملباف در واکنش به این بخش از نامه گفت: "بایکوت کردن و بیانیه نوشتن چیزی را حل نمی کند. چرا روشنفکران نمی کوشند با سفر و گفتگو مشکل را حل کنند؟ چرا تلاش نمی شود نفرت مذهبی برطرف شود. نرفتن به اسرائیل مد شده چرا جنبش صلح راه نیندازیم؟ چرا جنبش تقلیل نفرت مذهبی راه نیندازیم؟ در اسرائیل سالانه هزار نفر در رشته سینما فارغ التحصیل می شوند. بروید ببینید چگونه سینمای ایران را می پرستند و آن را جایگزین سینمای روز جهان می دانند. چگونه می شود ملتی عاشق سینمای دشمنش باشد؟ باید جلوی جنگی را که ممکن است دامن همه ما را بگیرد بگیریم.
در جشنواره فیلم بیت المقدس در اسرائیل که از چهارم تا سیزدهم ژوئیه برگزار شد، همزمان با نمایش فیلمهای گبه، سلام سینما، سفر قندهار و باغبان از ساخته های محسن مخملباف، از این فیلمساز ایرانی تقدیر و جایزه ویژه جشنواره به او اهدا شد. برگزارکنندگان جشنواره فیلم بیت المقدس، جایزه ویژه جشنواره را به دلیل "دستاوردهای هنری و تلاش و مبارزه طولانی او برای آزادی و دموکراسی" به او اهدا کردند!
در این جا این سوال مطرح است که آیا حمایت از اسرائیل، را باید معادل مبارزه برای آزادی و دموکراسی تلقی کرد؟ آیا اسرائیل که هر روز در فلسطین و لبنان و سوریه جنایت می کند و علیه ملت ایران و حقوق هسته ای ایرانیان به تهدید مشغول است، را باید مدافع آزادی ودموکراسی ارزیابی کنیم؟ آیا اسرائیل صلاحیت برگزاری جشنواره ای در حمایت از آزادی و دموکراسی دارد و آیا شرکت مخملباف در اسرائیل معادل حمایت از آزادی است؟ وقتی اسرائیل در حال جنایت است چگونه می توان باور کرد که مذاکره و گفت وگو و فیلم سازی و جشنواره و... باعث صلح و آزادی و دموکراسی خواهد شد؟
وقتی مخملباف بایکوت اسرائیل را درست نمی داند چه سیاستی را پیشنهاد می کند؟ آیا با حضور مخملباف، ذره ای از عملکرد اسرائیل و حرف های نتانیاهو ... در مورد ایران کاسته شده است و ذره ای در مورد حقوق ایران در آن جشنواره سخن گفته شده است؟
مخملباف و بی بی سی فارسی پاسخ دهند که در حال حاضر عملکرد ایران و اسرائیل را چگونه ارزیابی می کنند، آیا ایران حتی در موضع دفاع از خود، جنایاتی که اسرائیل در 50 سال اخیر انجام داده را تکرار کرده است؟ آیا ایران حتی در جنگ ایران و عراق، نمونه ای از حرکت های دولت اسرائیل را داشته است؟
پس چه توجیهی دارند که در اسرائیل به مخملباف به نام مبارزه برای آزادی جایزه می دهند و حرکات اسرائیل را توجیه می کنند و در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی به جریان سازی مشغولند؟

مخملباف  هنگام دریافت جایزه گفته بود: "اگر یادمان باشد که ما همگی در یک سیاره زندگی می کنیم، به خاطر دفاع از مرزهای سیاسی که انسان ها را از هم جدا کرده اند، دست به ساخت بمب اتمی نمی زنیم. یا برای جلوگیری از بمب اتمی، تصمیم به حمله پیشگیرانه نمی گیریم. بلکه به صلح و دوستی و همکاری ملت ها از طریق فرهنگ و هنر و اخلاق انسانی و عدالت کمک می کنیم. بعد از شصت سال جنگ بین اعراب و اسراییل آیا وقت آن نرسیده که به راه های دیگری جز جنگ و سیاست فکر کنید. مثلا به جلوگیری از رشد نفرت مذهبی و نفرت نژادی از طرق دیگری مثل فرهنگ و هنر و اخلاق و احترام متقابل انسانی."
این اقدام و اظهارات  مخملباف به قول برخی روشنفکران، بسیار وقیحانه است. او که ظاهرا از سیاست فاصله گرفته با شرکت در جشنواره رژیم صهیونیستی و همکاری با محافل تشکیلاتی بهاییت و ساختن فیلمی به نفع آنان، بزرگترین کار سیاسی در این مقطع است. مخملباف، چشم خود را به روی تمامی جنایت اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین بسته و برای موجودیت یک رژیم سیاسی اشغالگر، مشروعیت قائل می شود و به جای مبارزه با ظلم بزرگ صهیونیستها در اشغال یک سرزمین و آواره کردن میلیونها فلسطینی و به راه انداختن یک هولوکاست تازه در خاورمیانه، مدعی تلاشش برای صلح و دوستی میان ملت ایران و اسرائیل می شود.
بی بی سی به عنوان دستگاه سخن پراکنی انگلیس خبیث، در انتقاد به اظهارات رئیس سازمان سینمایی ایران در مورد محسن مخملباف، حمایت همه جانبه ی خود را از این کارگردان ضد انقلاب، اعلام نمود





تلاش بی بی سی برای حمله به مسوولین سینمایی ایران


سایت بی بی سی نوشت: محمدجواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی ایران، در نامه‌ای دستور داده است که یادگاری‌های محسن مخملباف از موزه سینمای ایران برداشته شود.
بی بی سی فارسی در این خبر آورده است که جواد شمقدری علت  صدور این نامه و دستور را حضور محسن مخملباف در اسرائیل و شرکت او در جشنواره فیلم بیت المقدس دانسته است.
بی بی سی با حملات شدید به محمد جواد شمقدری معاون سنمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نامه نگاری و دستور وی در این خصوص، وی را فردی تندرو خواند و شروع به نیت خوانی کرد.
بی بی سی نوشت: آقای شمقدری در نامه خود با واژگانی تند نوشته که باید "ساحت موزه سینمای ایران از لوث یادگاری‌های این فیلمساز تا زمانی که در این وادی ضلالت می‌لغزد پاک و منزه شود."
شبکه بی بی سی فارسی اخبار سفر محسن مخملباف به اسرائیل را پوشش خبری داد  و طی اخبار جداگانه در شبکه و سایت این رسانه انگلیسی، جزئیات حضور وی را در جشنواره فیلم بیت المقدس به مخاطبانش اعلام می دارد و از آن سو برای همراهی و یاری محسن مخملباف این گونه اخبار را منتشر می کند و مخالفان مخملباف را اینگونه تخریب می کند، و قصد مظلوم نمایی چهره محسن مخملباف را دارد،  اما جای سوال است که چرا بی بی سی که خود را رسانه ای فراجناحی و معتدل می خواند، خبر نامه 150 نفر از حامیان مخملباف که در همین رابطه علیه وی صادر کرده اند را بازگو نمی کند؟! چرا از بین اخبار مربوط به وی، تنها دستور محمد جواد شمقدری علیه وی باید منتشر شود؟! و از نامه 150 نفر از موافقان مخملباف که علیه او جهت حضورش در اسرائیل و شرکتش در جشنواره فیلم بیت المقدس بوده است، حرفی به میان نمی آورد؟!
پس از سفر مخملباف به سرزمین‌های اشغالی150 تن از دانشگاهیان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران و کسانی که خود را حامی تفکرات وی می‌دانند در نامه‌ای سرگشاده به محسن مخملباف، تصمیم او برای شرکت در جشنواره‌ بین‌المللی فیلم اورشلیم را عمیقا نگران کننده دانستند.
این افراد که در میان آنها چهره‌های هنری و ادبی خارج‌نشین و اپوزوسیون از جمله اروند آبراهامیان، الهه رستمی، و حمید دباشی به چشم می‌خورد نوشتند: «تصمیم آقای مخملباف برای شرکت در جشنواره‌ای که مستقیما توسط دولت اسرائیل حمایت مالی می‌شود و قرار است از ایشان به شکل ویژه‌ای در جشنواره تقدیر شود، به مثابه‌ حمایت ضمنی وی از سیاست‌های آپارتاید دولت اسرائیل است».
اما مخملباف گفته است: من مفتخرم که راهگشای سینمای ایران به اسرائیل بوده و هستم و بایکوت کردن و بیانیه نوشتن چیزی را حل نمی‌کند؛ چرا روشنفکران نمی‌کوشند با سفر و گفت‌وگو مشکل را حل کنند؟ چرا تلاش نمی‌شود نفرت مذهبی برطرف شود؟
در هر حال، بی بی سی اقدام محمد جواد شمقدری را حرکتی تند و بی برنامه خواند و در محتوای خبر، این رسانه حمایت همه جانبه ی خود را از این فرد اعلام داشت.
اگر امروز محسن مخملباف توانسته برای خود جایی در بین دشمنان ایران پیدا کند، جهت خدمات متقابلی است که مخملباف و معاندان نظام با هم داشته اند.
مخملباف با حمایت از سازمان های دولتی و پول نهادهای انقلابی، ده فیلم اول خود را در ایران ساخته است تا فوت و فن فیلمسازی و کارگردانی را فرا بگیرد اما امروز جیره خوار کسانی شده است که جز ظلم و جنایتکاری بر مردم مظلوم فلسطین به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند و به عنوان سرباز انگلیس در این جشنواره حاضر شده است و جالب تر از همه اینکه فریاد صلح و دینداری را نیز سر می دهد!!!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها