کد خبر: ۱۵۵۶۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۱۸ تير ۱۳۹۰

بولتن نیوز : ظاهرا داستان استانداران مساله داری که دوست دارند در حوزه های مختلف خود را صاحب نظر نشان بدهند و با متخصص نشان دادن خود در همه زمینه ها اذهان را از مدیریت ضعیف خود منحرف کنند قرار است ادامه داشته باشد و این بار بعد از روح الله احمد زاده استاندار سابق فارس نوبت استاندار آذربایجان شرقی رسیده است .احمد علیرضا بیگی در طول مدت مدیریت سیاسی خود در استان آذربایجان شرقی در اکثریت مسایل سیاسی ملی و بین المللی با اشتیاق فراوان به اظهار نظر می پردازد. واکنش به موضوعاتی مانند تحولات لبنان و غزه، تحریم های آمریکا علیه ایران، سرمقاله حاج حسین شریعتمداری در کیهان، اظهارات احمد توکلی در خصوص جایگاه مجلس و وقف دانشگاه آزاد از جمله این موارد می باشد.
در این میان سوالات بسیار مهمی نسبت به عملکرد استاندار همه فن حریف آذربایجان شرقی مطرح است که در پی می آید:
چرا ایشان در طول قریب به سه سال گذشته در خصوص ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین تقابل تدریجی جریان انحرافی با گفتمان حاکم بر اصولگرایی کلمه ای بر زبان جاری نساخته اند؟
اصلا ایشان چه نسبتی با جریان انحرافی دارند و موضع ایشان در قبال این جریان چه می باشد؟
آیا برنامه ریزی آقای استاندار برای دعوت از لیدر جریان انحرافی به آذربایجان شرقی در اردی بهشت ماه سال جاری وتحت فشار قرار دادن دستگاههای اجرایی برای آماده کردن پروژه هایی جهت افتتاح در این سفر مورد تایید ایشان بوده است؟
موضوع دیگر این است که در سطوح بالای استانداری افرادی وجود دارند که گرایش های فکری معلوم الحالی دارند که در این میان ایشان باید جواب دهند که نقش مشاور عالی صنعتی استاندار آذربایجان شرقی در ستاد آقای میر حسین موسوی چه بوده است؟
جرا آقای استاندار در مورد گرایش سیاسی معاون برنامه ریزی خود هیچ توضیحی ارایه نمی دهد؟
با توجه به وجود تحلیل هایی مبنی بر نفوذ اصلاح طلبان در ارکان سیاسی دولت از منفذ جریان انحرافی، ایشان باید توضیح دهند که حضور این افراد و بسیاری دیگر از اصلاح طلبان در ارکان تصمیم گیری این استان بر اساس تصمیم شخص وی بوده است یا از سوی اشخاص دیگر در خصوص این حضور تحت فشار بوده است؟
از دیگر شائبه هایی که تحلیل فوق را مقرون به صحت می نماید، دعوت آقای استاندار از آقای عبدالعلی زاده عضو رسمی حزب کارگزاران سازندگی و عنصر شناخته شده اصلاح طلبان است.
ضروری است که آقای بیگی توضیح دهند در مذاکراتی که با ایشان داشته اند چه مطالبی طرح شده است؟


همچنین در نیمه دوم سال 89 در محافل سیاسی استان خبری مبنی بر کناره گیری آقای محمود چمنی فرماندار تبریز مطرح شد ولی بعد از چند ماه کش و قوس به یکباره خبر ابقای ایشان در فرمانداری تبریز طرح و بعد از مدت کوتاهی نیز در فروردین 90 آقای الیاس گل محمدزاده معاون سیاسی فرماندار تبریز بعنوان فرماندار بستان آباد معرفی شد. در خصوص این تغییر تحول ها خبرهای متفاوتی در دسترس می باشد و ضرورت دارد که آقای استاندار در خصوص ضرورت این تغییرات شفاف سازی لازم را بعمل آورند.

از سوی دیگر بیش از سی ماه هست که ایشان را در محافل رسمی با عنوان دکتر بیگی مورد خطاب قرار می دهند. خطابی که نه تنها هیچ گاه از سوی وی مورد اعتراض قرار نگرفته بلکه همواره با تایید ضمنی نیز همراه بوده است. لازم است بعد از گذشت این مدت و جهت رعایت قانون و به جهت ضرورت رعایت حقوق نخبگان این ملت و همچنین اثبات میزان صداقت در مقابل مردم ایشان توضیح دهند که مدرک دکترای خود را از چه دانشگاهی و در چه رشته ای اخذ کرده اند؟

در طول سی ماه مدیریت استان، نامبرده بالغ بر بیست مسافرت خارج از کشور داشته اند. با توجه به وجود شائبه های بسیار جدی در خصوص این مسافرتها ضروری است که توضیح دهند:
اولا- تشخیص ضرورت انجام این مسافرتها و تعیین اینکه چه افرادی در هر سفر حضور داشته باشند، بر عهده کدام مرجع بوده است؟
ثانیا- هزینه این مسافرتها از کدام محل تامین شده است؟
ثالثا- دستاورد این مسافرتها بصورت شفاف چه بوده است؟
مثلا از سفری که در اوایل سال 89 با یک هیات چند ده نفره به مقصد چین انجام شده است، چه نتایج ملموسی برای این استان حاصل شده است؟

لازم به ذکر است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام همت و کار مضاعف نامگذاری شده بود، آقای استاندار اول به کیش و از آنجا به شیراز و از شیراز به کشور چین مسافرت کرده بودند و به این ترتیب از اول سال همت و تلاش مضاعف بیش از بیست روز در محل ماموریت خود حاضر نبودند.

در میان ارتباطات آقای استاندار با بنگاههای مالی و اقتصادی استان، خبر حمایت نامتعارف ایشان از صندوق جوانان خیر استان باعث ایجاد شائبه های فراوانی گردیده است. سئوالی که مطرح است اینست که:
آیا ایشان وجود این حمایتهای نامتعارف را تایید می نمایند؟

در طول نوار مرزی استان آذربایجان شرقی با کشورهای نخجوان، ارمنستان و آذربایجان جایگاههایی وجود دارند که اقدام به عرضه سوخت به خودروهای خارجی با قیمت جهانی می نمایند.
اولا- سوخت عرضه شده در این جایگاهها با چه قیمتی تامین می شود؟
ثانیا- درآمد حاصل از این جایگاهها به کجا تعلق دارد؟
ثالثا- اگر این درآمدهای نجومی به استانداری تعلق دارد تحت چه ضوابطی و در چه محلی هزینه می شود؟

یکی از شعارهای اساسی این دولت ساده زیستی، همراهی با مردم و نفی اشرافیگری دولتی بوده است. سئوالی که مطرح است اینست که:
اولا- برای تعییر دکوراسیون دفتر و منزل استاندار در طول این سی ماه به چه میزان از بیت المال هزینه شده است؟
ثانیا- آیا خبر ترتیب دادن مراسم استقبال رسمی از همسر استاندار که سفری شخصی به جمهوری نخجوان داشته اند مورد تایید ایشان می باشد؟
ثالثا- دو فرزند دانش آموز وی در حال حاضر در کجا اقامت دارند؟ و از چه امکانات دولتی استفاده می نمایند؟ آیا در این استان مدرسه ای که در شان فرزندان ایشان باشد، وجود ندارد؟
همانطور که ملاحظه می شود، تقریبا موضوعات همه سئوالات فوق از سابقه ای طولانی برخوردار هستند لیکن هیچکدام از این سئوالات در رسانه های جمعی استان، فرصت انتشار نیافته اند. سئوالی که مطرح است اینست که:استفاده از عنصری در روابط عمومی استانداری که به جوانفکر آذربایجان مشهور شده و اتفاقا معرفی شده از سوی آقای علی اکبر جوانفکر به استاندار می باشد، در ایجاد این بایکوت خبری تا چه حد موثر بوده است؟

این ها و ده ها سوال دیگر مجموع سوالاتی است که ذهن مردم غیور دیار آذربایجان را درگیر کرده است و مردم عزیز می خواهند بدانند تا کی باید این بی قانونی های آقای استاندار را تحمل کنند . این سوالات که همه مدارک آن نیز موجود است باید از طرف استاندار پاسخ داده شود تا اذهان عمومی آگاه شده و شاعبه های موجود از مدیران دولت خدمتگذار رفع شود و اگر هم پاسخی وجود نداشته باشد قضاوت با خود مردم است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها