کد خبر: ۱۵۵۶۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هنرمندان که تپش قلب را در جامعه موزون می‌کنند و نشاط را در جامعه پرورش می‌دهند باید با استراژی عمل کنند.

مراسم افتتاحیه سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس که در سالن کوثر ستاد کل برگزار شد، سردار سرلشکر حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن عرض خیرمقدم به  هنرمندان و حضار گفت: سلام بر شهیدان و خانواده‌هایی که نویسندگان فیلمنامه‌ها و نمایشنامه‌های دفاع مقدس هستند. هنر و  ادبیات دفاع مقدس  رایحه‌ای از هنر و ادبیات اسلام ناب محمدی، علوی، زهرایی و... است آنچه که پایه اصلی هنردفاع مقدس است از همان هنر ناب اسلام سرچشمه گرفته و به لطف خداوند بر زبان ما جاری شده است.

وی در ادامه تایید کرد: سردار کارگر به خاطر سوابق نورانی و برجسته‌ای که در خدمت به انقلاب و ملت شریف داشتند، ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برعهده گرفتند و امیدواریم در جهت پیشرو و بالا برنده باشند. سازمان هنری و ادبیات و سینمایی و نمایشی که امروز و به نام اهل بیت طاهرین و عطر قرآن کریم آغاز خواهد شد گام بلندی بود که در مسیر مسئولیت برداشتند .

*باید به استحکام ساختارهای درونی بیاندیشیم

دکتر فیروز آبادی درباره آغاز دولت یازدهم تصریح کرد: رهبر عزیز این روزها در آغاز تشکیل دولت و تدبیر و امید در مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور محبوب و دلنشین امروز ملت ایران یک استراتژی بزرگ را مطرح فرمودند. همه نخبگان ایران اسلامی و علاقمندان به انقلاب و مراجع و روحانیت ، دانشگاهیان، هنرمندان، مردم شریف ما باید به استحکام ساختارهای درونی قدرت جمهور اسلامی بیندیشیم. ساختارهای درونی قدرت تولیدشده از اسلام ناب و فرهنگ انقلابی امام خمینی است که باید به آن توجه داشته باشیم. دفاع از کشور و دستاورد اسلام ناب و خون شهیدان همگی به ساختن خود و تزکیه درون باید بپردازیم.

*هنرمندان تپش قلب را در جامعه موزون می‌کنند

وی در ادامه گفت: علاوه بر تزکیه درون باید به ساختن کشور بیاندیشیم . باید بیش از پیش به پیشرفت و رشد کشور فکر کنیم و به مغزها و اندیشه‌ها و قلب‌ها بهاء دهیم. این استراتژی مسئولان هنری و اجرایی کشور همه کارگزاران و  اساتید دانشگاه و مدرسین حوزه‌ها سرلوحه کارها قرار گیرد و هنرمندان که تپش قلب را در جامعه موزون می‌کنند و نشاط را در جامعه پرورش می‌دهند باید با استراژی عمل کنند.

وی در ادامه گفت: تولید علم و پیشرفت در اقتصاد باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نیاز به استراتژی در هر یک از رسته‌ها و گروه‌ها داریم که باید حرکت سیاستگذاران بر مبنای آن انجام شود. رئیس جمهور منتخب مردم پا به عرصه خدمت نهاده‌اند ما ایشان را به عنوان یک عالم پرورش یافته در مکتب شهیدان مطهری و بهشتی شناختیم او عاشق امام و رهبری بوده و در همه اقدامات جهادی و انقلابی در کنار ایشان بوده است. امروز دستگاه مجریه نظام به دست شخصیت عالم و متدین و دانشمندی است . دکتر روحانی با دقت، حکمت و صبر کارها را پیش خواهد بود. تاکنون مسئله سختی پیش نیامده که ایشان در حل آن مسئله شریک نباشد. اصل وجود دکتر روحانی موجب امیدواری مسئولان و ملت است.

*مجلس بر اساس الگوی شهید مدرس حرکت می‌کند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: مصاحبه روز گذشته دکتر روحانی در روزهای اول پذیرفتن مسئولیت عمق دقت ، حکمت، سیاستمداری و شناخت زوایای عمیق کار در این مسئولیت را نشان داد. خداوند را شاکریم در این مرحله چنین ذخیره‌ای را برای ما حفظ کرده است. امروز وزرای دولت به مجلس معرفی شده‌اند و مجلس جایگاه مقدس و مرکز ثقل و تعادل نظام جمهوری اسلامی است زیرا مرکز قانونگذاری کشور است. مجلس بر الگوی شهید مدرس حرکت می‌کند  و نمایندگان امروز در این لحظات حساس نگاه  شهید مدرس را برای دولت حسن روحانی به کار ببرند و امام و شهیدان به اسلام ناب و تدبیر رهبر عزیز و مصالح روز ملت و کشور توجه کنند.

وی در ادامه به قدرت‌های جهانی و شیطانی اشاره کرد و گفت: امروز ما در برابر استکبار جهانی و اتحاد قدرت‌های شیطانی علیه نظام جمهوری اسلامی نیاز به دولتمردانی چون چمران، همت گونه و حسین خرازی‌ها دارد. ما در برابر جبهه مهاجم استکبار که با تهدید و اسلحه تحریم با ملت انقلابی مبارزه می‌کند باید استراتژی نگاه ملی داشته باشیم و با تکیه بر ملت و دل دادن به اسلام از وابستگی به بیگانه دوری کنیم و به ملت ایران تکیه نماییم.

دکتر فیروزآبادی در مراسم افتتاح دو سازمان سینمایی و ادبیات دفاع مقدس تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ، ارتش سپاه و تمامی قوا که روزگاری در جبهه های جنگ دفاع کردند امروز با دولت تعامل خواهند داشت و همچنان که بعد از جنگ برای خدمت به مردم در کنار بسیج و دیگر نیروها فعال بودند امروز در کنار دولت و با هدایت آن خدمات ارایه خواهند داد

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح برای درآمدزایی و تولید و گرفتن کار از ملت به صحنه نیامده است و رقیب مردم و تولیدکنندگان و شرکت‌ها و سازندگان نیست بلکه امکانات خود را به دولت ارایه می‌دهند تا کاری بر زمین نماند. هر گاه دولت نیاز به امکانات نیروهای مسلح احساس کند ما آن را در اختیار قرا رمی‌دهیم و اگر نیازی وجود نداشت به فعالیت درونی خود می‌پردازیم همانگونه که صنعت دفاعی، پدافند غیرعامل در اوج است همچنین مباحث دانشگاهی و علمی پیشرو هستیم .

دکتر فیروزآبادی با اشاره به صبر و شکیبایی ملت ایران و با اشاره به آیه ای از سوره آل عمران گفت: باید بر موازین ایمانی و دینی خود محکم بایستیم و در برابر مشکلات تحریم‌ها و زحمت افزایی‌ها صبر کنیم و مقاومت کنیم. علاوه بر حفظ مرزهای کشور باید فرهنگ استقلال و ملی  همچنین مرزهای اخلاقی خود را حفظ نماییم و رعایت حدود انصاف و اخلاق و احکام کسب اسلامی را رعایت کنیم و تقوا را در هر کاری پیشه کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها