کد خبر: ۱۵۵۹۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
پرویز فتاح که اولین وزیر نیروی دولت احمدی نژاد بود پیش از ظهر امروز با گزینه پیشنهادی وزارت نیروی دولت یازدهم دیدار کرد.
پرویز فتاح پس از این دیدار در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره گزینه پیشنهادی دکتر روحانی برای وزارت نیرو اظهار کرد: وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای این وزارتخانه فردی مسلط و آشنا به امور صنعت آب و برق" است. با شناختی كه از ابتدای انقلاب اسلامی تا كنون نسبت به وزیر پیشنهادی نیرو دارم، می دانم كه این انتخاب كاملا عنایت و لطف الهی بوده كه شامل حال وزارت نیرو شده است و یك برادر ارزشی، متعهد، مومن و ولایی و از همه مهم تر "متخصص" از درون وزارت نیرو انتخاب شده است.
 
وزیر نیروی دولت نهم با بیان آنکه مهندس چیت چیان در این دولت با بزرگواری، قائم مقامی وزارت نیرو را پذیرفت، افزود: اگرچه بنده به عنوان وزیر نیروی دولت نهم انتخاب شدم، اما باید اعتراف كنم شایستگی مهندس چیت چیان برای وزیر شدن از من كمتر نبود و حضور و حمایت و مدیریت ایشان، باعث شد تا آن دوران را بتوانیم به خوبی پشت سر بگذاریم. 
 
وی در توصیه ای به نمایندگان مجلس درباره گزینه پیشنهادی وزارت نیروی دولت یازدهم، گفت: مهندس چیت چیان می تواند با یك رای بسیار خوب و بالا، اعتماد مجلس را جلب کند و نمایندگان هم می توانند وزیری بسیار خوشنام و با اخلاق و متعهد را برای این وزارتخانه برگزینند.
 
فتاح با اشاره به بدهی های سنگین وزارت نیرو به پیمانکاران گفت: نمایندگان مجلس مطلع باشند كه وزارت نیرو شرایط بسیار سختی را سپری می كند و می دانیم كه در هر حال مهندس چیت چیان وارث این بدهی هاست، اما با توجه به تخصص و تسلط به تمام حوزه های آب، برق و انرژی، ایشان می تواند امور وزارت نیرو را به خوبی مدیریت و هدایت کند.  
 
رئیس فعلی بنیاد تعاون سپاه درخصوص دیدگاه نمایندگان مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو نیز گفت: با توجه به شناخت بنده از فضای مجلس و با توجه به دوراندیشی نمایندگان، فكر می كنم كه مهندس چیت چیان جزو وزیرانی باشد كه بالاترین رای را از مجلس به دست آورد ضمن آنکه از روز نخست معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو، نظر همه كمیسیون ها و نمایندگان نسبت به ایشان مثبت بوده و این كاملا طبیعی است و این انتخاب تاكنون بازخوردهای بسیار خوبی داشته است. 
 
وی همچنین از وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه راهبردی نام برد و یادآور شد: دو حوزه آب و برق كاملا زیربنایی اند و با توجه به اینکه كشور ما در منطقه خشكی قرار گرفته است و از لحاظ آبی، مسایل و مخاطره های زیادی كشور را تهدید می كند که باید با مدیریت صحیح و وضع قوانین درست مدیریت شود تا مشكلات از بین برود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها