کد خبر: ۱۵۶۳۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: ورزش ایران پتانسیل و امکانات زیادی دارد و وزیر ورزش و جوانان آینده باید آن را به سمت اقتصادی شدن ببرد.

محمد زارع‌پور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد رویکردهای وزیر آینده به ورزش، اظهار داشت: ورزش ما در یکی دو سال گذشته یکسری مشکلات داشته و نگاه‌های دولت هم تغیر کرده است و فدراسیون‌ها درگیر مسائل مالی هستند و مشکلاتی دارند که روند کاری آنها را تحت‌تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: ما در چند ماه گذشته راهکارهایی را برای بهتر شدن ورزش و اقتصادی کردن آن دادیم که عملی نشد. به نظر من ورزش باید به سمت اقتصادی شدن برود و وزیر آینده باید روی این مسئله تاکید کند. البته این امکانات و پتانسیل هم به خوبی وجود دارد. ما می‌توانیم صندوق تامین اجتماعی و حتی بانک ورزش را راه‌اندازی کنیم و پیشکسوتان و ورزشکاران از این صندوق‌ها حمایت شوند اگر بخواهیم شأن و منزلت آنها حفظ کنیم باید این کار را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه باید اجازه واردات لوازم ورزشی به وزارت ورزش و فدراسیون‌ها داده شود گفت: ‌متاسفانه این کار در حال حاضر در اختیار هیچ یک از اینها نیست و باید از بخش‌های خصوصی خریداری شود، اگر این اتفاق بیفتد، فدراسیون‌‌ها دیگر مشکل تجهیزات نخواهند داشت. از سوی دیگر می‌توانیم با انتشار اوراق مشارکت درآمدزایی کنیم.

* با مستقل شدن فدراسیون‌ها موافقم

وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی عنوان کرده است فدراسیون‌ها باید مستقل کار کنند، گفت: ما هم با این موضوع کاملا موافقیم و در دنیا هم به این شکل است اما چون در ایران دولت بودجه فدراسیون‌ها را می‌دهد این کار یک مقدار مشکل به نظر می‌رسد، ما در فدراسیون دو برابر کمک‌های دریافتی از ورزش خودمان درآمدزایی کرده‌ایم. با یک برنامه‌ریزی 5 ساله می‌توانیم خودمان را از کمک‌های دولت معاف کنیم.

زارع‌پور عنوان کرد: در ورزش همگانی هم حتما باید حرکت و حمایت خوبی انجام شود. به نظر من بخش خصوصی باید نقش پررنگ‌تری داشته باشد و دولت طرحی را ارائه داد که بخش‌های خصوصی وقتی در ورزش هزینه می‌کند از مالیات معاف شود.

* تشکیل اردوها کاملا با نظر سرمربی است

وی در خصوص اینکه بازیکنان از نحوه برگزاری اردوها پیش از مسابقات جهانی ناراضی بودند، گفت: اردوها کاملا با برنامه‌ریزی و نظر سرمربی انجام می‌شود و او اختیار تام دارد. در مورد اینکه چرا اردوی کیش محقق نشد، باید بگویم که ورزش کیش دو سال است که نحوه مدیریتش تغییر کرده و ما مذاکراتی برای اردو داشتیم اما به ما اعلام کردند که تنها می‌توانند سالن در اختیارمان قرار دهند.

وی ادامه داد: سرمربی پیش از مسابقات قصد داشت بازیکنان بیشتر ریکاوری کنند به همین دلیل کیش را مدنظر داشتند اما ما با بررسی‌هایی که کردیم به این نتیجه رسیدیم که هزینه این سفر بیش از بهره‌وری آن خواهد بود.

* نوشاد و نیما عالیمان هر وقت بخواهند می‌توانند سرباز قهرمان شوند

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در خصوص اینکه برادران عالمیان نیز می‌گویند فدراسیون کاری برای خدمت سربازی آنها نمی‌کند، گفت:‌در دو سال گذشته ما همیشه پیگیر این موضوع بودیم من به پدر نیما و نوشاد گفتم که باید در یک لیگ معتبر بازی کند و این مستلزم آن است که خدمت سربازی خود را مشخص کند اما پدرش گفت که آنها می‌خواهند فعلا درس بخوانند. قطعا هدف ما مدال‌آوری نوشاد در مسابقات 2014 است و همین اتفاق خواهد افتاد.

* کمبود اعزام‌ها به دلیل مسائل مالی است

زارع‌پور در خصوص اینکه برخی ورزشکاران به نحوه اعزام‌ها اعتراض دارند، گفت: مشکلات مالی در یک سال گذشته اعزام‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و ما نمی‌توانستیم تعداد زیادی را به مسابقات اعزام کنیم. ما در حال حاضر 50 ورزشکار در رنکینگ جهانی داریم. در دنیا روال بر این است که ورزشکاران خودشان هم با هزینه شخصی در مسابقات شرکت کنند و ما هم آئین‌نامه‌ای داریم که اگر ورزشکاری با هزینه خود به مسابقات رفت و توانست ارتقاء رنکینگ داشته باشد صددرصد هزینه‌های او را می‌دهیم. کسب پیروزی و نتیجه مطلوب هم شامل پرداخت هزینه‌ها می‌شود. در این صورت است که ورزشکار قدر مسابقاتی که اعزام می‌شود را بیشتر می‌داند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها