کد خبر: ۱۵۷۴۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
چهارشنبه شب، جلسه کمیته تخصصی فنی ستاد عتبات عالیات استان خراسان رضوی در دفتر معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)- منطقه خراسان، در این جلسه که با ریاست سید حسن واحدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، برگزار شد، مسایل مربوط به بازسازی باب‌المراد کاظمین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کمیته‌های طراحی و اجرایی تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه، مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی به گزارش بازدید خود و تیم اعزامی به عتبات عالیات عراق پرداخت و گفت: مقصد ابتدایی این گروه تحقیقاتی، نجف اشرف بود که با همراهی قائم مقام تولیت حرم نجف اشرف صورت گرفت.

محسن کوهی در ادامه اضافه کرد: با توجه به بازدید فنی تیم عمرانی انتقال تجربه‌ها صورت گرفت و از پروژه‌های در دست اجرا بازدید به عمل آمد.

وی افزود: موضوعی که در نجف مطرح است و از مشکلات آنان به حساب می‌آید، کارخانه آجرسازی است و آن‌ها این توقع را از ما دارند که به این مساله رسیدگی کنیم.

کوهی مقصد بعدی گروه اعزامی به عراق را کاظمین اعلام کرد و گفت: حرم جوادین در حال انجام چندین پروژه بود و کاری که مدنظر ما بود و دنبالش بودیم انجام یک پروژه بزرگ و مهم بود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی با بیان این که از باب‌الجوادین، باب‌السلام و باب‌المراد بازدید داشتیم، بیان کرد: در نهایت مصوب شد که باب‌المراد توسط استان خراسان رضوی بازسازی شود.

وی با اشاره به این که سامرا مکان بعدی گروه اعزامی بود، خاطرنشان کرد: با توجه به بازدیدی که صوررت گرفت و نیازی که احساس شد، اولویت، کار کردن در حرم سامرا است ولی از آن جایی که مسایل امنیتی در این منطقه بسیار شدید است و حتی یک نفر شیعه در آن ساکن نیست، کار بسیار سخت است و نتیجه گرفتیم در شرایط حاضر، بهتر است بازسازی باب‌المراد کاظمین را در دست بگیریم.

در ادامه این جلسه، جعفر دهنوی، با بیان این که نظام مهندسی به همراه استانداری خراسان رضوی با تمام قدرت آماده است، اظهار کرد: اجرا باید از مهرماه شروع شود و البته هیچ قدمی خارج از تصمیمات دفتر فنی استانداری و کمیته فنی نظام مهندسی برداشته نخواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی با بیان این‌که طراحی‌های این پروژه تقریباً آماده است، افزود: مهندس حامد قلم‌زن طراح این پروژه است و مشاور او مهندس غلامی است و طرح این پروژه در حال حاضر تهیه شده و به تایید دیوان وقت شیعه رسیده است؛ طراح پروژه توسط ستاد عتبات عالیات کشور تعیین شده و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم طرح را در فاز یک در اختیار داریم.

در قسمت پایانی این جلسه سید حسن واحدی با بیان این‌که خوشبختانه تفاهم‌نامه با ستاد عتبات عالیات کشور ثبت شده است، ادامه داد:‌ با فرض اینکه تفاهم‌نامه قطعی است از اول مهر باید تحولات اجرایی را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه رویکرد ما انجام کاری بزرگ بود، اشاره کرد: از صفر تا صد این پروژه و مدیریت آن باید با استان خراسان رضوی باشد و تهران باید نقش حمایتی داشته باشد.

وی با بیان این‌که کمیته تخصصی فنی ستاد عتبات عالیات استان خراسان رضوی، شورای راهبردی این پروژه است، افزود: باید کمیته فنی طراحی تشکیل شود که این کمیته متشکل از دفتر فنی استانداری، عتبات عالیات، نظام مهندسی، انجمن مشاوران و آستان قدس رضوی خواهد بود.

واحدی با بیان این‌که وظیفه این کمیته بررسی طرح پروژه در جلسات مختلف است، افزود: برای این‌که روی طرح این پروژه تأمل بیشتری شود، ‌پیشنهاد می‌کنیم که انجام پروژه با یک ماه تأخیر صورت پذیرد.

وی در ادامه به تشکیل کمیته اجرایی اشاره کرد و گفت: این کمیته نیز متشکل از انجمن معماران، ‌انجمن انبوه‌سازان و آستان قدس رضوی است و مدیریت آن را آستان قدس رضوی برعهده خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها