کد خبر: ۱۵۷۵۱
زمان انتشار: ۲۱:۰۰     ۲۱ تير ۱۳۹۰

عادل عبدالمهدی رفتنی شد (ایسنا)
یک مقام مسئول در دفتر عادل عبدالمهدی، معاون اول مستعفی جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق، این خبر را اعلام کرد و گفت که طالبانی پس از آنکه عبدالمهدی بار دیگر بر استعفای خود تاکید کرد، با این مساله موافقت کرد.پیش‌تر برخی منابع خبری علت استعفای عبدالمهدی را اعتراض وی به ادامه بحران سیاسی عراق اعلام کرده بودند، اما مجلس اعلای اسلامی عراق علت این امر را تحقق خواست مردم و مرجعیت دینی این کشور برشمرد.

ايران به اردن پيشنهاد صادرات گاز داده است (فارس)
وزير انرژي اردن اعلام كرد كه ايران به اين كشور پيشنهاد صادرات گاز داده است.
وی اعلام كرد كه علاوه بر پيشنهاد ايران، عمان پيشنهادهايي را نيز از قطر و روسيه دريافت كرده و آنها را بررسي مي‌كند. در پي عمليات‌هاي خرابكارانه در خط لوله‌اي كه گاز مصر را به اردن منتقل مي‌كند، اردن خدود 82 روز است كه با مشكل قطع جريان گاز مواجه است.

عکس/این جوری تقلب می کنند!

اعزام یک میلیون جهادگر به مناطق محروم (مهر)
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سال جاری 1800 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند و یک میلیون نفر در این عرصه بدون مزد به مردم کشورمان خدمت می‌کنند.
نقدی با اشاره به تلاش مقام معظم رهبری در احیاء اردوهای جهادی گفت: در روزگاری که دولت وقت حرکت جهاد سازندگی را قدر نشناخت و آن را منحل کرد ، ولی امر مسلمین جهان با دوراندیشی و ذکاوت خاص خودشان جهاد را احیا کردند و شور و نشاط در میان جوانان احیا شد.

کاهش مصرف سوخت در کشور (ایسنا)
معاون ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت گفت: مصرف سوخت پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها 10 درصد كاهش يافته است.

عکس/ آقای رییس جمهور بداند که با چه رنگی به او رای داده ایم (مشرق)
مردم ایران نشان دادند که پای آرمان های جمهوری اسلامی می ایستند و با هیچ شخصی عهد اخوت نبسته اند.عکسی که مشاهده خواهید کرد مربوط به اواخر بهار سال 60 می باشد

اخراج ۱۲ دانشجوی حزب اللهی از دانشگاه (جهان)
صدور حکم تعلیق برای ۱۲ دانشجو در سالروز ۱۸ تیر در پی شکایت مدیر اصلاح طلب حراست این دانشگاه باعث شده است تا ۱۲ تن از دانشجویان ولایی دانشگاه بوشهر به یک ترم اخراج موقت(تعلیق) از تحصیل محکوم شوند.
ماجرا از آنجا شروع شد که در مقابل مماشات دانشگاه خلیج فارس در برابر فتنه گران از صبح دوشنبه ۳۰خرداد بیش از ۱۲ تن از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به کمیته انضباطی احضار گشته و جمعی از ایشان تفهیم اتهام شدند.

يك گور جمعي ديگر در عراق كشف شد+عکس (آتی)
وزارت حقوق بشر عراق روز ديروز (يكشنبه) از كشف گور جمعي با 222 جسد در استان ديوانيه در جنوب اين كشور خبر داد.

مدیرکل وزاتخانه عامل ارتباط با کرسنت (بولتن)
شنیده می شود یکی از مدیران کل وزارت نفت که با اتفاقا با اتوبوس سید مسعود میر کاظمی وزیر سابق نفت از وزارت بازرگانی به ساختمان 15 طبقه خیابان طالقانی رسیده بود، این روزها در حال رفت و آمد به سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی است.
این مدیر که در سال 84 عضو فعال ستاد انتخاباتی اکبر هاشمی رفسنجانی بوده است در طول دو سال اخیری که در نفت صاحب عنوان و سمت بوده پرونده مبهمی از خود به جای گذاشته است و همکاری وی با شرکت نفت الهلال یا همان کرسنت معروف برایش دردسر ساز شده است.

انفجار انبار مهمات توقیف شده ایران در قبرس (آتی)
انفجار در یک انبار اسلحه و مهمات در جنوب قبرس که گفته می شود متعلق به ایران بوده است تلفاتی برجای گذاشته است. به گفته سخنگوی پلیس قبرس، 98 کانتینر حاوی باروت در این پایگاه بود که در پی آتش گرفتن دو کانتینر، انفجارهای مهیبی به وجود آمد.

وليعهد عربستان به كما رفت (ایرنا)
سلطان بن عبدالعزيزآل سعود وليعهد 85 ساله عربستان كه بيماري سرطان سرتاسر بدنش را فرا گرفته از روز گذشته به حالت كما رفته و پزشكان اعلام كردند اميدي به بازگشت وي نيست.

استفاده از بمب بجای زنگ مدرسه+عکس
یک تیم خنثی سازی بمب هنگامی که برای آموزش نحوه ی پیدا کردن بمب به مدرسه ای در اوگاندا رفته بودند از به کارگیری یک بمب منفجر نشده به عنوان زنگ مدرسه بسیار متعجب شدند. این تیم خنثی سازی از دیدن معلمان مدرسه که با کوبیدن سنگ بر روی این بمب و ایجاد صدا 700 دانش آموز این مدرسه روستایی را برای حاضر شدن در سر کلاس فرا می خوانند حیرت کردند.

شرط صالحي برای سفر آمانو به ايران (ایرنا)
وزير امور خارجه كشورمان اظهار داشت: سفر 'يوكيا آمانو' مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران بايد بدون شرط باشد.
وی افزود: اين سفر مي تواند مقدمه اي براي گشايش روابط ايران و اتحاديه اروپا باشد و مي تواند در جهت تقويت و بسط و گسترش روابط به عنوان يك قدم اوليه مؤثر تلقي شود.

باهنر: چیزی به نام حامیان احمدی‌نژاد نداریم (روزنامه اعتماد)
محمدرضا باهنر تاكید كرد: ما در این دوره از انتخابات تشكیلاتی به اسم حامیان آقای احمدی‌نژاد نداریم و هیچ اصولگرایی با این عنوان نمی‌خواهد وارد انتخابات شود كه ما بخواهیم با آنها كار بكنیم یا نكنیم. اصلا تشكیلاتی تحت عنوان رایحه خوش خدمت نداریم.

چهارمین انفجار در خط لوله گاز مصر به اسرائیل (مشرق)
تعدادی افراد مسلح ناشناس خط لوله انتقال گاز مصر به رژیم صهیونیستی را برای دومین بار در هشت روز گذشته و برای چهارمین بار از زمان پیروزی انقلاب مصر منفجر کردند.

جرقه اختلاف بین استیلی و مایلی کهن زده شد (مشرق)
"محمد مایلی کهن" مدیر فنی پرسپولیس به طور خیلی جدی اعلام کرده نباید هیچ مربی و بازیکن غیر خارجی به پرسپولیس بپیوندد و این موضوع چندان برای استیلی خوشایند نیست.

بستنی گیاهی هم به بازار آمد (برنا)
محققان هرانهوفر آلمان بستنی کاملا گیاهی به نام «لیپونیس» را وارد بازار مواد غذایی این کشور کردند.تولید این نوع بستنی، سبب شادی کسانی شده که آلرژی به شیر و لاکتوز دارند. این بستنی گیاهی که لیپونیس نام دارد از دانه‌های گیاه شیرین و آبی رنگی به نام لوپین که فاقد لاکتوز، گلوتن، کلسترول، چربی و پروتئین حیوانی است به دست آمده است.اما متاسفانه میزان چربی بستنی گیاهی برابر با چربی بستنی لبنیاتی است.

سنگ تمام تایمز برای جدایی نادر از سیمین (جهان)
هفته‌نامه تایمز در دفاعی تمام‌قد از فیلم جدایی نادر از سیمین آن را واکنش به خفقان حاکم بر ایران دانست!

اطلاعات وزارت دفاع آمريکا هک شد (واحد مرکزی خبر)
یک گروه هکر اینترنتی روز دوشنبه شمار زیادی آدرس پست الکترونیک نظامیان آمریکایی را به همراه رمز عبور آنها که مربوط به يک شرکت پيمانکار وزارت دفاع آمريکا بود را منتشر کردند. این اطلاعات از شبکه یک شرکت مشاورتی وزارت دفاع آمریکا هک شده است.

ورقی از آلبوم خانوادگی چاوز + عکس
رییس جمهور ونزوئلا که به دلیل بیماری در کوبا به سر می‌برد به کشورش بازگشته و اخیرا دیداری با اعضای خانواده خود داشته است.

برخورد با ‌نفوذی‌ها خلاف‌نظر رهبری است! (مشرق)
روزنامه دولتی ایران نسبت به اظهارات معاون اول قوه قضاییه درباره برخورد صریح و شفاف با اعضای گروه نفوذی در دولت واکنش نشان داد و نوشت: حال بايد ديد موضع جناب معاون اول چه تناسبي با منويات رهبر انقلاب و رياست محترم قوه قضائيه دارد؟!

هاشمی چگونه ملك عبدالله را جذب كرد؟ (دیپلماسی ایرانی)
برخورد من در سنگال با ملك عبدالله فعلی و امیر عبدالله آن موقع داشتم. خلاف انتظارش بود كه رئیس جمهوری ایران با وضع آن روزگار، آن گونه با ولیعهد عربستان رفتار كند. بعد از آن برخورد مقداری از یخ‌های روابط ما شكست. قبول كردند كه كنفرانس سران كشورهای اسلامی در ایران برگزار شود. منتها فاصله انداخته بودند و می‌خواستند سیاست خارجی ما را در آن مدت رصد كنند. اول قرار شد كه همایش سران در تهران برگزار شود كه دوباره پشیمان شدند.
برخورد بعدی ما در پاكستان با ملك عبدالله، ایشان را تحت تأثیر قرار داد و رفتارش را عوض كرد. در همان جلسه و قبل از حضور ما وزیر خارجه عربستان در یك كنفرانس خبری گفته بود كه كنفرانس سران در تهران برگزار نمی‌شود. رفتار تیم ایرانی باعث شد كه ایشان در همان جلسه دستور داد: «متن كنفرانس وزیر خارجه را تكذیب كنید. چون ما به تهران می‌رویم.»
رفتار ایشان در همان جلسه خیلی معنادار بود. در عرف دیپلماتیك هست كه سران كشورها با تشریفات خاص وارد شوند. تیم حفاظتی ملك عبدالله هم خیلی احتیاط می‌كردند. پس از پایان یكی از جلسات كنفرانس می‌خواستیم به ضیافت نخست وزیر پاكستان در دفتر ایشان برویم. ایشان سوار ماشین من ‌شد. واقعاً این كار در عرف دیپلماتیك رسم نیست.

تصویری منتشر نشده از شکنجه حجاریان!

نامه سرگشاده دانشجویان به وزیر علوم (مشرق)
34 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان در نامه سرگشاده ای به کامران دانشجو، خواستار رسیدگی شخص وزیر به مسأله اخراج دبیر و تعدادی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان از دانشگاه خلیج فارس بوشهر شدند.

افشاگری خبرنگار غربی از جنایات آل‌خلیفه (مشرق)
فنینان کانینگهام " خبرنگار مستقل غربی که به دلیل انتشار مطالب انتقاد آمیز از سرکوب وحشیانه مردم ، توسط رژیم بحرین اخراج شد ، درصدد انتشار کتابی در باره سوء استفاده آل خلیفه از مردم اقدام کرده است.
کانینگهام افزود : به نظر می رسد آمریکا و انگلیس تلاش می کنند با حمایت از مذاکرات ملی بحرین به رژیم آل خلیفه مشروعیت ببخشند . حمایت کشورهای غربی از رژیم آل خلیفه با توجه به واقعیت تلخ "جنایت ضدبشری" نامعقول است . چنین حمایتی را فقط می توان دفاع ضعیف آمریکا و انگلیس از رژیمی که قابل دفاع کردن نیست ، نامید.

سوءاستفاده یک کشیش از ۱۳ دانش آموز (واحد مرکزی خبر)
رِو ریموند ماری لاووی هفتاد و یک ساله به سوء استفاده جنسی از سیزده دانش آموز مدرسه علوم دینی سنت آلفونزو در نزدیکی شهر کبک در شرق کانادا در سالهای دهه هزار و نهصد و هفتاد و هشتاد میلادی متهم شده بود. این کشیش در نخستین جلسه محاکمه در دادگاه، به انحراف از مسیر و عملکرد خلاف قانون خود اعتراف و از اقدامات خود عذرخواهی کرد.

ميزان برداشت ايران از ميادين مشترك خزر (فارس)
سخنگوي كميسيون انرژي مجلس به تشريح آخرين وضعيت ذخاير نفت و گاز كشورمان در درياي خزر پرداخت و گفت: متأسفانه هنوز ‌ايران از ميادين مشترك نفتي و گازي موجود در درياي خزر استخراجي نكرده است چرا‌كه ما همچنان در مرحله حفاري و اكتشاف قرار دارد.

گوگل دانشگاه راه اندازی می کند (مهر)
شرکت گوگل قصد دارد در قدیمی ترین دانشگاه کشور آلمان، دانشگاه "هامبولت"، موسسه علمی و مرکز تحقیقاتی "جستجوی اینترنت" را راه اندازی کند.
حمله سوریها به سفارت آمریكا در دمشق (پرس تی وی)
معترضان سوری مقابل سفارت‌های امریكا و فرانسه در شهر دمشق پایتخت سوریه اجتماع كرده و به این ساختمان‌ها خسارت وارد كرده‌اند. معترضان شركت‌كننده در تظاهرات ضدامریكایی روز دوشنبه در اعتراض به دخالت واشنگتن در امور داخلی سوریه، وارد مجتمع دیپلماتیك امریكا شده و شیشه‌ها را شكستند.

اخراج مدیر ایرانی به دستور پدر (فارس)
مصطفي اوزيل، پدر مسعود اوزيل اقدام به بركناري كارگزار ايراني فيفا از موكلش كرد و خود سمت فوق را پذيرفت.طبق اين گزارش "ايجنت ايراني " از اين اقدام اظهار تعجب كرد، ولي اظهار داشت آن را خواهد پذيرفت و اقدام صورت گرفته تاثيري در مناسبات دوستانه‌اش با مسعود اوزيل نخواهد گذاشت.

اختلافات سران سياسي و نظامي رژیم اسرائیل (مشرق)
سران سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي به رغم اينكه عمدتاً از جريان راستگراي افراطي هستند، اختلافات زيادي با هم دارند كه اين اختلافات بتازگي بويژه در خصوص برنامه هسته اي ايران علني شده است.
مئير داگان، رئيس سابق موساد اولين كسي بود كه اين اختلافات را از پشت درهاي بسته خارج كرد، وي كه خود از خونخوارترين سران اسرائيل است، نسبت به خطر نتانياهو و ايهود باراك وزير جنگ وي براي اسرائيل هشدار داد و آنها را ماجراجو و بي مسؤوليت ناميد. داگان همچنين گفت كه رهبران جديد ستاد ارتش و موساد و اطلاعات نظامي اسرائيل، قدرت كنترل نتانياهو و باراك را بويژه در زمينه تعامل با برنامه هسته‌اي ايران ندارند.

احضار بازیکن ایرانی در آمریکا به دادگاه+عکس (مهر)
حامد حدادی، بازیکن ایرانی تیم ممفیس گریزلیز، برای پاسخگویی به اتهام درگیری با "گلناز (عسل) کربلایی نعمت معینی" در دادگاه "شلبی کانتی" حضور پیدا کرد و در صورتیکه نتواند در این پرونده تبرئه شود احتمال دارد حکم 11 ماه زندان برای وی صادر شود.

تداوم رپرتاژ خبری 20:30 برای دکتر(!) رحیمی (جهان)
شب گذشته مجری این بخش خبری که ارتباط نزدیکی با دولتی‌ها به ویژه وزارت ارشاد دارد حین خواندن خبری از سخنرانی‌ معاون اول رئیس جمهور او را دکتر خطاب کرد. استفاده از عنوان دکتر برای رحیمی هفته گذشته نیز برای اولین بار در صدا وسیما از همین بخش خبری صورت گرفت. این در حالی است که رحیمی در آستانه انتخاب به عنوان معاون اولی رئیس جمهور در پاسخ به انتقاد برخی از نمایندگان مجلس و رسانه‌ها گفته بود: من هیچگاه نگفته‌ام که مدرک دکترا دارم و یا دکتر هستم. باید گفت که تاکنون تنها مدرک لیسانس وی مورد تایید قطعی قرار گرفته و وزارت علوم هم مدرک دکترای او را تایید نکرده است.

آزاده اردکاني از مديريت موزه ملي برکنار شد (میراث فرهنگی)
رييس سازمان ميراث فرهنگي حكم سرپرستي داريوش اكبرزاده را براي رياست موزه ملي ايران صادر كرد. وي جانشين آزاده اردكاني در اين سمت شد.

خبرگزاری فرانسه: بقایی تحت بازجویی است! (انتخاب)
خبرگزاری فرانسه نوشت: ایران چندین نفر را به اتهام ارتباط با "جریان انحرافی" دستگیر كرده است. "جریان انحرافی" تعبیری است كه به رئیس دفتر احمدی نژاد و اطرافیان او اطلاق می شود.
وی در ادامه اضافه كرد: برخی از كارمندان میراث فرهنگی و یك نفر كه در موزه ملی كار می كرد دستگیر شده اند.همچنین این رسانه فرانسوی مدعی شد: بیش از 12 نفر نزدیك به رئیس دفتر احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی به اتهام فساد، مسائل اقتصادی و حتی جادوگری بازداشت شده اند!

مسي برزيلي شد + عکس
يكي از روزنامه‌هاي برزيلي با كنايه به كم‌كاري مسي در تركيب تيم ملي آرژانتين عكس او را با پيراهن برزيل چاپ كرد.

گوینده رادیو فردا خواستار بازگشت به ایران (بوشهر نیوز)
فرشید منافی گوینده معروف رادیو جوان که از سال گذشته در "رادیو فردا ـ ارگان وابسته به سیا" مشغول به فعالیت بود، خواستار بازگشت به ایران شد.

شیخ الازهر: اسلام بوجود نصرالله افتخار میکند (رسا)
شیخ الازهر مصر تاکید کرد که اسلام به وجود مجاهدی بزرگ نظیر سید حسن نصرالله افتخار می کند.

برادر کرزای کشته شد (مهر)
برخی منابع خبری در افغانستان اعلام کرده اند که لحظاتی پیش "احمد والی کرزای" برادر رئیس جمهوری افغانستان در ولایت قندهار کشته شده است.هنوز جزئیات تازه ای از این خبر و تائید آن از سوی مقام های مسئول منتشر نشده است.

شاخصه اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات (مهر)
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه حضور اصلاح طلبان می تواند در فضای انتخابات موثر واقع شود، گفت: از ورورد اصلاح طلبان درون نظام به عرصه انتخابات استقبال می کنیم.

ديکتاتور يمن يکشنبه از قدرت كنار مي‌رود (مشرق)
يك سايت نزديك به محافل سعودي نوشت كه رئيس‌جمهور يمن يكشنبه آينده همزمان با سي و سومين سالروز به قدرت رسيدن خود استعفا مي‌دهد.
 
سعودی‌ها دعوت از صالحی را پس گرفتند (مشرق)
تنها چند روز پس از اظهارات مقامات بلندپایه سعودی برای دعوت از وزیر خارجه ایران جهت دیدار از عربستان، آنها در یک چرخش آشکار، این دعوت خود را پس گرفتند تا اصلاً چیزی به عنوان دعوت به زعم خود نگفته باشند.

سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه تا پایان سال (نسیم)
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از سفر رهبر معظم انقلاب به این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
وی افزود: در دیدار اخیرم با رهبر معظم انقلاب که روز گذشته انجام شد، از ایشان جهت حضور و دیدار از پیشرفت‌های استان کرمانشاه دعوت به عمل آوردم که ایشان پیشنهاد مرا پذیرفتند و انشاالله تا پایان سال جاری به این استان سفر خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها