أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۵۷۶۷۳
زمان انتشار: ۰۰:۲۷     ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امیدواریم با یاری خدا رویه‌ای که سازمان انرژی اتمی تا به امروز در پیش گرفته و اقداماتی که روسای قبلی سازمان زحمت کشیدند را ادامه دهیم و بر دستاوردهای سازمان بیفزاییم.

به گزارش 598 به نقل از فارس، علی‌اکبر صالحی انتصابش به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و جایگزین فریدون عباسی را تأیید کرد و گفت که حدو نیم ساعت پیش از طریق محمدرضا صادق مشاور روحانی از این حکم مطلع شدم.

وی ابراز امیدواری کرد که با دعای خیر مردم بتواند در این سمت موفق و اثرگذار باشد و گفت:‌ هر جایی که بتوانیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کنیم را عبادت تلقی می‌کنیم و امیدواریم خداوند توفیق دهد تا بتوانم این مسئولیت سنگین را به نحو احسن و در جهت منافع ملی به پیش ببرم.

صالحی با اشاره به حضورش در سازمان انرژی اتمی به عنوان رئیس این سازمان قبل از انتصاب به عنوان وزیر خارجه، خاطرنشان کرد: توانستیم غنی‌سازی 20 درصد را از زیر صفر شروع کرده و با طراحی تجهیزات به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: ما به همت جوانان این مرز و بوم و با یاری خدا و دعای خیر مردم توانستیم ظرف 2 سال این سوخت را در داخل تولید کنیم و این جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

صالحی محور کار سازمان انرژی اتمی را ساخت نیروگاه‌های تجاری به منظور تولید برق و رآکتورهای تحقیقاتی برای تولید رادیوداروها بیان کرد و افزود: فعالیت‌های این سازمان کاملا صلح‌آمیز و در جهت منافع مردم ایران است.

وزیر امور خارجه سابق اظهار داشت: امیدواریم با یاری خدا رویه‌ای که سازمان انرژی اتمی تا به امروز در پیش گرفته و اقداماتی که روسای قبلی سازمان در قبل و بعد از انقلاب زحمت کشیدند را ادامه دهیم و بر دستاوردهای سازمان بیفزاییم.

صالحی برای فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی نیز آرزوی موفقیت کرد و گفت:‌ ایشان به سهم خود تلاش کرد تا به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی بیفزاید و من به عنوان یک هموطن، از ایشان قدردانی می‌کنم.

صالحی دارای دکترای مهندسی هسته‌ای از آمریکا تاکنون به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی شریف، معاون آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، رئیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس اتمی در وین، معاون دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در جده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه فعالیت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها