کد خبر: ۱۵۸۰۱۴
زمان انتشار: ۲۰:۱۸     ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
مردمي كه توسط كودتاچيان مصري در خيابانها به خاك و خون كشيده مي شوند فقط طرفداران اخوان هستند، اين را مي توانيد از نوع تصاويري كه در اين رسانه ها نيز پخش مي شود مشاهده كنيد، تصويرهايي كه انقلابيون واقعي جهان اسلام را طرفداران مرسي مي داند كه نماينده جريانهاي اسلامي در جهان امروز است.
598: ماجرا از كودتاي ارتش به رهبري السّیسی (وزير دفاع و فرمانده ستاد کلّ نیروهای مسلّح مصر) عليه مرسي آغاز شد تا مصر اين كشور مهم جهان اسلام بار ديگر كانون توجه رسانه هاي جهان شود، اتفاقي كه تحليل آن براي بسياري از رسانه هاي جهان با ترديد همراه بود، برخي رسانه ها به دنبال تحليلهايي به نفع خود بودند و برخي ديگر تنها نظاره گر اتفاقات عجيب .


به گزارش بولتن نیوز، رسانه هاي جهان اسلام بايد چه نگاهي به ماجراي مصر داشته باشند، آيا بايد از مرسي حمايت كرد؟ آيا مرسي نماينده بيداري اسلامي در مصر است يا او را بايد تحميل شده به جريان بيداري اسلامي مصر دانست؟ اتفاقات مصر مهندسي شده است يا مخالفان مرسي به دنبال تحقق نيافتن اهداف انقلابشان دست از او بر داشته اند؟ و آيا بايد منتظر تكامل انقلاب مصر باشيم؟ هر چه كه باشد نوع تحليل هاي رسانه اي مي تواند به ديگر كشورهاي بيداري اسلامي سمت و سو دهد و در روند جريانات سياسي اين كشورها تاثيرگذار باشد.

آنچه در  تحليل هاي برخي رسانه ها و در جريانات اخير اتفاق افتاد آن بود كه  همه مخالفان مرسي سكولار معرفي شدند در حالي كه جبهه نجات ملّی، اسلام گرايان مخالف با سازشكار هاي اخوان را نيز شامل مي شد و اين همان اشتباه طلايي خوشايند نظام غرب بود، چرا كه وقتي انقلابي هاي اصلي به دنبال تحقق اهداف اصلي انقلاب و مبارزه با مرسي بودند، كودتاي ارتشي ها باعث شد همه چيز به نفع سكولارها تمام شود و حالا هر كسي به مخالفت با كودتا در خيابان حاضر شود موافق با اخوان مدل مرسي خواهد بود، با اندكي تامل و با آنچه در وقايع اخير از رسانه هاي جهان منعكس مي شود مي توان چنين برداشت كرد كه  مردمي كه توسط كودتاچيان مصري در خيابانها به خاك و خون كشيده مي شوند فقط طرفداران اخوان هستند، اين را مي توانيد از نوع تصاويري كه در اين رسانه ها نيز پخش مي شود مشاهده كنيد، تصويرهايي كه انقلابيون واقعي جهان اسلام را طرفداران مرسي مي داند كه نماينده جريانهاي اسلامي در جهان امروز است. اسلامي كه در برابر اسلام معرفي شده جمهوري اسلامي ايران قرار دارد و شكل ديگرش پيشتر در حزب عدالت و توسعه اردوغان معرفي شده بود.


طارق رمضان نوه ی حسن البنا (بنیانگذار اخوان المسلمین) در مقاله اي درباره تحولات جاری در مصر با عنوان "کودتا؛ پرده ی دوم" ، تصمیم برکناری مرسی از قدرت را هفته ها پیش از 30 ژوئن  مي داند و انتشار متن نوار ضبط شده ی مکالمات مرسی و ژنرال سیسی در روزنامه ی الوطن را روشن کننده اينکه برای عزل و حصر رییس جمهور منتخب و آنچه که این روزها خیزش مردمی و اراده ی ملت خوانده می‌شود برنامه ی مرتبی چیده شده بود، دانسته است،وي سازماندهی و هماهنگی های بی سابقه ی ارتش جهت تظاهرات میلیونی مردم معترض در خیابان را پرده ی دوم کودتاي نمايشي مي داند.


رسانه هاي جهان اسلام امروز نبايد از اصل انكار ناپذير اشباهات بزرگ اخواني ها صرف نظر كنند و تنها به حمايت از مرسي بپردازند، انقلاب مصر امروز در حال تكامل خود است، هر چند دنياي غرب و صهيونيسم با سوء استفاده از فرصت ايجاد شده و عملي كردن برنامه كودتا روند اين تكامل را موقتا به نفع خود تغيير داد اما به نظر نمي آيد نخبگان مصري چنين اجازه اي را به دنياي غرب در انحراف انقلاب بدهند. مرسي كه ايران و حزب الله را رافضي ناميد ، در ابتداي مسئوليتش ملك عبدالله را براي ديدار برگزيد و با بدرفتاري با مسيحيان و شيعيان و نيز مسالمت جويي با اسرائيل، بهترين گزينه براي غرب بود اما او فراموش كرده بود كه غرب تا وقتي برايشان منفعت داشه باشي با تو هست و  وقتي غربي ها  گزينه خود را در خطر سقوط ديدند با انحراف حركت مردمي به دنبال پيشگيري از روي كار آمدن يك طرفدار مدل حكومتي ايران ـ حزب الله ، خود مرسي را بركنار كردند.
همانطور كه رهبري عزيز نيز در خطبه هاي عيد سعيد فطر متذكر شدند، آثار حضور مزدوران غرب و مزدوران اسرائيل و تروريستها را در هر نقطه‌اى كه در آنجا تروريستها فعالند را مردم مصر بايد به خوبي ببينند ،" دموكراسى و مردم‌سالارى بايد مورد توجه قرار بگيرد؛ كشتار مردم بشدت محكوم است؛ زبان خشن و زورِ گروههاى مردمى در مقابل يكديگر، مطلقاً بى‌فايده است و حامل ضررهاى بزرگى است. از دخالت قدرتهاى بيگانه - آنطورى كه الان مشاهده ميشود - جز ضرر براى مردم مصر، چيزى به بار نخواهد آمد. گره مصر را خود مردم مصر بايد باز كنند، نخبگانشان بايد باز كنند؛ فكر كنند، عواقب وخيم و خطرناكى را كه ممكن است بر اين وضعيت مترتب شود، بسنجند."




آنچه امروز از مصر براي جهان به تصوير كشيده مي شود حاصل ديپلماسي هاي رسانه اي جهان غرب است، حاصل دروازه باني هاي خبري كه به دنبال تحقق هدف انحراف بيداري اسلامي در مصر است تا بتواند منافع صهيونيستي خود را از اين رهگذر مجددا به دست آورد، مهندسي افكار عمومي جهانيان و ارايه چهره خاصي از مسلمانان و اسلام نيز در روزگاري كه هر روز بر تعداد تازه مسلمانان در جهان به وي‍ژه اروپا و آمريكا  افزوده مي شود از ديگر اهداف اين رسانه هاست.

امروز وظايف نخبگان فرهنگي و رسانه اي جهان اسلام در ماجراي مصر بسيار خطير و حساس است، بايد با روشنگري تمام و كمال، ضمن هوشياري كامل نه درگير پروژه آمريكايي ـ صهيونيستي كودتا شد و نه به دنبال حمايت صرف  از يك شبه اسلامگرا بود ، بايد همچنان بر آرمان اساسي انقلاب و بيداري اسلامي مصر وهمچنين مردم  سالاري واقعي مصر و به دور از دخالتهاي خارجي اتكا نمود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها