کد خبر: ۱۵۸۶۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
وزیر علوم دولت دهم با تاکید بر اینکه دانشگاه باید مستقل از غرب و جناح‌های سیاسی باشد، گفت: نباید در دانشگاه به بهانه فعالیت سیاسی تبلیغ سکولاریسم را کنیم.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم ، کامران دانشجو دقایقی پیش در چهاردهمین اجلاس بسیج اساتید در محل حرم مطهر رضوی اظهار کرد: برخی می‌خواهند دانشگاه دو قطبی شود اما باید بدانیم دو قطبی شدن دانشگاه سبب دو قطبی شدن جامعه می‌شود.
 
وی افزود: بزرگترین آفت در دانشگاه دو قطبی شدن است و اینکه دو قطبی شدن بهانه‌ای برای آزادی و نشاط سیاسی باشد بازی در زمین دشمن کردن است.
 
دانشجو با تاکید بر اینکه دلسوزان انقلاب مانع از دو قطبی شدن دانشگاه می‌شوند، گفت: دانشگاه آینده‌ساز یک کشور و ملت بوده و به عنوان پشتوانه اقتدار نظام تعریف می‌شود.
 
وزیر علوم دولت دهم گفت: به همان اندازه یک کشور در دنیا حرف برای گفتن داردکه در دانشگاه به همان اندازه تولید علم داشته باشد و این یعنی زمانی در دنیا می‌توان حرف برای گفتن داشت که لحاظ علمی پیشرو باشد.
 
وی افزود: مسئله مهم این است که باید فضای ارامش دینی و روانی در جامعه و دانشگاه حاکم شود و به شدت پرداختن به حاشیه پرهیز شود.
 
دانشجو با تاکید بر اینکه دانشگاه باید فرهنگ بیگانه را ترک کند تصریح کرد: آنچه مسلم است تعمیم و تعمیق فرهنگ ملی، ایرانی، انقلابی و اسلامی در دانشگاه است.
 
وزیر علوم دولت دهم تاکید کرد: از بعد فکری و عقیدتی در دانشگاه‌ها باید تفکر اسلامی حاکم شود و دانشجویان نسبت به تفکر اسلامی متعهد باشند.
 
وی با تعریف و تشریح کلمه استقلال در دانشگاه گفت: استقلال در دانشگاه نظام جمهوری اسلامی به معنی مستقل بودن از غرب و مستقل بودن از تمام جناح‌های سیاسی است.
 
وی اظهار کرد: آزادی بدون چارچوب در دانشگاه معنا نمی‌دهد و اینکه به بهانه فعالیت سیاسی ترویج و تبلیغ سکولاریسم را کنیم روا نیست.
 
به گفته دانشجو دین باید در دانشگاه وجه قالب باشد. همچنین دانشگاه نباید از جناح‌های سیاسی خط بگیرد.
 
وزیر علوم دولت دهم تاکید کرد: نباید دانشجو با نگاه غرب تربیت شود و همچنین در دانشگاه جمهوری اسلامی ایران باید اساتیدی تدریس کنند که نظریه‌پردازی اسلامی بر آنان موج بزند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها