کد خبر: ۱۵۸۶۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۲۱     ۲۸ مرداد ۱۳۹۲

در مراسم معارفه وزیر ارتباطات پیش از آنکه تریبون به واعظی برسد، حرف‌هایی که قصد گفتن‌شان را داشت در نماهنگی پخش شد. واعظی نیز توضیح داد گفته بود بخش‌های مربوط به سخنرانی‌اش را از نماهنگ حذف کنند تا امروز بگوید اما اینطور نشد.

به گزارش  فارس، مراسم معارفه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تودیع محمدحسن نامی وزیر سابق ارتباطات امروز برگزار شد.
 
در این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست‌جمهوری و رؤیانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حضور داشتند.
 
رؤیانیان دقایقی پس از آغاز مراسم و تقریباً با پایان تلاوت قرآن در آغاز مراسم، سالن را ترک کرد.
 
محمود واعظی برای مراسم معارفه از 9 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از انقلاب دعوت کرده بود که از میان آنها تقی‌پور نخستین وزیر ارتباطات دولت دهم، نامی دومین وزیر ارتباطات دولت دهم و احمد معتمدی وزیر دولت خاتمی حضور داشتند.
 
در این مراسم همچنین نصرالله جهانگرد که در روز ورود واعظی به وزارتخانه نیز او را همراهی می‌کرد و گفته می‌شود در نگارش برنامه به واعظی کمک کرده، حضور داشت.
 
امروز سالن شهید قندی مملو از جمعیت بود و همان طور که انتظار می‌رفت تمامی معاونان وزیر و مدیران کل وزارتخانه و شرکت‌های زیرمجموعه در مراسم حضور داشتند. ازدحام جمعیت به قدری بود که واعظی در پایان صحبت‌هایش بابت کوچکی فضا و نبود جا برای نشستن از برخی حاضران عذرخواهی کند.
 
در مراسم امروز، برخلاف روال معمول اغلب مراسم‌ها عکاسان خبری اجازه عکاسی از نمای نزدیک را نداشتند. برای نزدیک شدن عکاسان به میهمانان ویژه ردیف اول مرزی قرار داده شده بود که عکاس‌ها نمی‌توانستند از آن مرز جلوتر بروند، همین طور عبور خبرنگاران نیز از ردیف چهارم صندلی‌ها و نزدیک شدن به میهمانان ردیف جلو ممنوع بود و این مرز با یک روبان قرمز بسته شده بود.
 
این کار شکایت عکاسان را در پی داشت، به گونه‌ای که در ابتدای مراسم تعدادی از آنها قصد خروج از سالن داشتند، اما درنهایت با وساطت یک کارمند روابط عمومی بازگشتند.
 
در پایان مراسم وزیر جدید در جمع خبرنگاران به صحبت پرداخت که با توجه به تعداد زیاد خبرنگاران حاضر در مراسم، حلقه دور وزیر بسیار تنگ و چندین و چند لایه شده بود.
 
از نکات جالب مراسم امروز پخش نماهنگی از وزیر جدید ارتباطات بود. در این نماهنگ اطلاعاتی از سابقه، شخصیت و اقدامات آینده وزیر مطرح می‌شد. همچنین در آن واعظی در پاسخ به سؤالاتی مهم‌ترین اولویت‌های کاری، تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطرات کاری در مخابرات را بازگو می‌کرد. این نماهنگ تا حدی طولانی بود و به سؤالات بسیاری پاسخ داد تا جایی که وزیر جدید پس از قرار گرفتن پشت تریبون برای سخنرانی، گفت که هر آنچه که اکنون می‌خواست بگوید در نماهنگ پخش شده است و دیگر نیازی به گفتن آنها نیست؛ به این ترتیب زمان سخنرانی وزیر ارتباطات بسیار کوتاه‌تر از سخنرانان دیگر شد.
 
واعظی گفت: البته گفته بودم که بخش‌های مربوط به صحبت‌هایم را از نماهنگ حذف کنند تا امروز در مراسم معارفه بگویم که این کار را نکرده بودند.
 
در این مراسم، خانواده واعظی وی را همراهی می‌کردند. برادران، همسر، داماد، دختران، پسر نوجوان و نوه وزیر جدید در مراسم حضور داشتند و پس از پایان مراسم نیز بین خبرنگاران حضور یافتند. همسر واعظی در گفت‌وگو با خبرنگاران به سوالات و کنجکاوی‌های آنها پاسخ می‌داد. این نخستین بار بود که خبرنگاران می‌توانستد با خانواده وزیر آشنا شوند.
 
در این مراسم همچنین نامی وزیر  سابق ارتباطات لب به درد و دل و ناگفته‌های دوران وزارت گشود و گفت که برخلاف تصورش در ابتدای ورود به این وزارتخانه، در عمل تنها مانده و هیچکس از او پشتیبانی نکرده است.
 
در مجموع حال و هوای این مراسم با امیدها به دولت روحانی و روزهای بهتر، حال خوبی داشت اما علاوه بر این شعری از کارمندان وزارت ارتباطات در وصف روحانی، رئیس‌جمهور جدید خوانده شد که در این حال و هوا بی تاثیر نبود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها