کد خبر: ۱۵۹۲۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۳۰ مرداد ۱۳۹۲

متاسفانه اندکی پس از روز قدس شاهد تبلیغ نوشابه های کوکاکولا و فانتا در شبکه بازار صدا و سیما مورخ 23/5/92 بودیم لذا لازم است ضمن تذکر جدی به رئیس صدا و سیما و مسئولین شبکه بازار نکاتی را بیان داریم.

1- در اصلاحیه قانون حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین تبصره چهار چنین آمده است: سازمان صدا و سیما موظف است طبق لیست ارائه شده توسط کمیته تخصصی نسبت به موضوع تبصره یک از تبلیغ هرگونه کالاهای شرکت های صهیونیستی خودداری نماید. دو فوریتی مصوب 18/3/89 شماره ثبت435

2- در لیست وزارت خارجه نام شرکت کوکاکولا به عنوان شرکتی صهیونیستی اعلام شده و با تایید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی (آقای دکتر بروجردی) رسیده است.

3- تبلیغ نام کوکاکولا چه به عنوان محصول داخلی تحت لیسانس که چیزی از ارزش صهیونیستی بودن آن کم نمی کند و چه به عنوان محصول خارجی هر دو تبلیغ این شرکت صهیونیستی است.

4- بر روی نوشابه های کوکاکولا طبق اصول محصولات تحت لیسانس، بصورت ریز و نه تبلیغاتی بیان شده است این محصول تحت لیسانس کوکاکولا می باشد. و آقای مهدی صیادیان عضو هیئت مدیره شرکت خوشگوار نیز اعتراف نموده است که ماده اولیه خود را شعبه ایرلند کوکاکولا خریداری می نماید.

لذا ما از صدا و سیما خواستاریم ضمن پایندی کامل به قانون یاد شده که الزام آور می باشد، این موضوع را بررسی و با عوامل آن برخورد جدی نماید. همچنین تمهیداتی صورت گیرد تا از بروز چنین اقداماتی جلوگیری شود.

ما از صدا و سیما خواستاریم در پی جبران این برنامه در راستای فرهنگسازی عمومی جهت تحریم کالاهای صهیونیستی برنامه هایی را تهیه و پخش نموده و همچنین تحریم عملی کالاهای صهیونیستی را از مسئولین اجرایی کشور بصورت مستمر و نه مقطعی پیگیری نماید.

از مراکز نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی، مرکز نظارت بر صدا و سیما همچنین خواستاریم این مسئله را بررسی و گزارش آن را اعلام نمایند.

کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی
جمعی از دانشجویان دانشگاهها و طلاب حوزه های علمیه 
30/5/92

پیوست لیست وزارت خارجه در ادامه مطلب می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
۱
۰
من به وظیفه شرعی عمل کرده و با رونوشت نامه ای به شبکه بازار و جناب مهندس ضرغامی و حراست صدا وسیما فرستادم .
در ضمن با بنده تماس گرفتند و توضیحاتش را دادم و آدرس سایت شما داده شد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها