کد خبر: ۱۵۹۲۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری انتقال پرونده هسته‌ای از شورای امنیت به وزارت خارجه را گامی مثبت در جهت حل مسائل بین المللی و کاهش تحریم‌ها ارزیابی کرد.
میرزابابا مطهری‌نژاد عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، در خصوص اینکه آیا حزب متبوعش از معرفی جعفر توفیقی به‌عنوان وزیر علوم حمایت خواهد کرد، گفت: جلسه شورای مرکزی 5 شهریور برگزار خواهد شد و ما دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد و این نشان دهنده فعال بودن حزب در فضای سیاسی است، حزب و دبیرکل آن همچنان فعال است به‌طوری که مصطفی کواکبیان در متن فعالیت‌های تشکیلاتی و سیاسی قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا از کواکبیان و برخی از اعضای شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری برای همکاری با دولت دعوت شده است یا نه، افزود: ما به‌دنبال سهم‌خواهی نبوده و نیستیم، آنچه برای کواکبیان و حزب مهم است، فعال‌شدن گفتمان حزبی در فضای سیاسی است، نه‌اینکه به‌هرشکل در دولت ورود پیدا کنیم. هنوز هم برای اینکه بگویم مطالبات احزاب و تشکل‌ها از سوی دولت جدید محقق شده یا نه زود است. حداقل باید یک یا چند ماه بگذرد تا در این مورد موضع‌گیری‌کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در ادامه با بیان اینکه در همین شروع به کار دولت جدید بحث انتقال پرونده هسته‌ای از شورای امنیت به وزارت خارجه گامی مثبت است، اظهار داشت: شخصاً معتقدم انتقال پرونده هسته‌ای به وزارت خارجه در جهت حل مسائل بین المللی و کاهش تحریم‌ها می‌تواند مؤثر واقع شود، امیدوارم در دوره جدید و با رایزنی دیپلمات‌ها، با گسترش روابط بین المللی روبه‌رو شویم و حزب مردم‌سالاری نیز از هر اقدامی که باعث کاهش تحریم‌ها و گسترش روابط بین‌المللی با حفظ اصول و ارزش‌ها شود استقبال خواهد کرد.

مطهری‌نژاد همچنین در خصوص پیوستن حزب مردم‌سالاری به جبهه اعتدال که از سوی محمد شریعتمداری و محمدباقر نوبخت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: خیر، ما قصد پیوستن به جبهه اعتدال را نداریم و اصلاً دراین‌باره بحثی در حزب مطرح نشده است. نظرات و مطالباتمان را از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دنبال می‌کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها