کد خبر: ۱۶۰۰۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: صدور پروانه خبرنگاری و آموزش مهارت‌های خبرنگاری از جمله وظایف نظام صنفی روزنامه‌نگاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پدرام پاک‌آیین امروز در نخستین جشنواره فصلی مطبوعات استان قزوین که در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام صنفی روزنامه‌نگاری با وظایف و تکالیف قانونمند مشخص شده است، اظهار داشت: صدور پروانه خبرنگاری، نظارت درون صنفی و آموزش مهارت‌های خبرنگاری از جمله وظایف این نظام است.

وی روشنگری افکار آحاد جامعه، اطلاع‌رسانی دقیق، نقد عالمانه مسایل مختلف و برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان را از جمله وظایف خبرنگار دانست و افزود: این وظایف نشانگر حساس بودن مسئولیت این حرفه است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با بیان اینکه خبرنگاری شغل انبیاء است، اذعان کرد: این مطلب بیانگر

جایگاه والای خبرنگاران است که باید در این راستا به آنان اهمیت بیشتری داد تا منزلت آنان در جامعه حفظ شود.

این مسئول با بیان اینکه باید به سمت کیفی‌سازی رسانه‌ها حرکت کرد، اظهار کرد: به همین دلیل سال‌های گذشته از سوی وزارت مطبوعات داخلی کشور اقداماتی مطلوبی در راستای افزایش دانش حرفه‌ای عمومی و پیرامونی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران صورت گرفته است.

*رتبه‌بندی خبرنگاران در کار گروه حرفه‌ای روزنامه‌نگاری

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تأسیس کار گروه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری را از جمله این اقدامات دانست و خاطرنشان کرد: این کار گروه متشکل از نمایندگان اصحاب رسانه، معاونت مدیران اطلاعاتی و رسانه‌ای، مدیران و معاونان مطبوعات و نمایندگانی از تشکلات رسانه‌ای است.

پاک‌آیین رتبه‌بندی خبرنگاران و احراز هویت حرفه‌ای آنان را از دیگر اقدامات این کار گروه عنوان کرد و گفت: نباید به هر فردی اجازه داد تا به راحتی وارد این حرفه شود.

این مسئول اذعان کرد: هر فردی قبل از خبرنگار شدن باید آموز‌ه‌های مربوط به این دوره و فعالیت‌های عملی و مستمر را گذرانده باشد تا به صورت تخصصی وارد این حرفه شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ادامه داد: کار گروه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در راستای همین هدف و با هویت‌بخشی به این حرفه متناسب با شاخص‌های استاندارد تأسیس شده است.

 

*برپایی جشنواره فصلی مطبوعات در قزوین

پاک‌آیین برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها را از دیگر اقدامات مطلوب معاونت مطبوعاتی عنوان و تصریح کرد: این جشنواره سالانه همزمان با نمایشگاه مطبوعاتی برگزار می‌شد که نتایج و آثار آن نیز در حاشیه این نمایشگاه قرار می‌گرفت که با همت مسئولان مربوطه این دو اقدام مهم از یکدیگر جدا شد.

وی اضافه کرد: اکنون جشنواره فصلی مطبوعات سالانه با هدف کیفی‌سازی اطلاع‌رسانی به صورت جداگانه از نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با اشاره به اینکه جشنواره فصلی مطبوعات هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره در رشته‌های مختلفی برگزار که با ارزیابی آثار خبرنگاران به بهترین آن‌ها جوایزی اهدا می‌‌شود.

پاک‌آیین اذعان کرد: جشنواره فصلی مطبوعات در برخی از استان‌ها برگزار می‌شود که تاکنون نیز توجه مخاطبان،‌ مردم و مسئولان را به خبرنگاری، روزنامه‌نگاری و رسانه‌ها جذب کرده است.

وی ایجاد فضای رقابتی، کیفی‌سازی محصولات و آثار رسانه، استعدادیابی در خبرنگاران را از جمله اهداف برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات عنوان کرد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با بیان اینکه سرای روزنامه‌نگاری در 14 استان تأسیس شده است، اضافه کرد: قزوین از جمله این استان‌ها است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها