کد خبر: ۱۶۳۰۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، سید حمید مشتاقی نیا از طلاب جوان حوزه های علمیه قم در وبسایت خود نوشت: در يكي دو روز اخير اغلب سايت هاي فارسي زبان داخل و خارج كشور خبري را بر خروجي هاي خود قرار دادند كه حكايت از ضرب و شتم عضو سابق مجلس خبرگان رهبري و استاد اخلاق حوزه علميه دارد. اين استاد بزرگوار كسي نيست جز آيت الله توكل، همشهري عزيزما و استاد اخلاق و خارج فقه حوزه علميه قم.

ديروز عصر وقتي از اين ماجرا مطلع شدم نخستين نكته اي كه ذهنم را به خود مشغول كرد توانايي و امادگي جسمي آيت الله توكل بود كه خبر ضرب و شتم وي را مورد ترديد قرار مي داد. البته بنابر شناختي كه از ايشان دارم آيت الله توكل در هر شرايطي بي اعتنا به موقعيت اجتماعي خود يا طرف مقابلش نسبت به اداي فريضه فراموش شده امر به معروف و نهي از منكر اقدام مي كند.

اين نكته نيز گفتني است كه ايشان هيچ گاه عضو مجلس خبرگان رهبري نبوده است و وقوع حادثه نيز مربوط به دهم شوال يعني بيست روز پيش مي باشد.

اما شرح ماوقع بنابر اظهارات آيت الله سيد رحيم توكل و به نقل از شاهدان عيني از اين قرار است:

داماد يكي از همسايگان حاج آقا در شهرستان بابل كه پيش از اين همسرش به خاطر عدم پايبندي به حجاب شرعي توسط آيت الله توكل نهي از منكر شده بود، چندباري اقدام به پارك اتوموبيل خود مقابل در ورودي خانه ايشان نمود. پسر حاج آقا توكل به وي تذكر داد كه منجر به درگيري لفظي بين طرفين گرديد.

يك روز فرد مذكور با اجير كردن چند نفر از اوباش شهرستان آمل به قصد برخورد فيزيكي با پسر حاج آقا (عبدالهادي) به در خانه ايشان مراجعه كرده و در نبود وي با دامادشان گلاويز مي شوند. حاج آقا براي وساطت به ميان آنها مي رود كه در اين اثنا تعادلش را از دست داده و به زمين مي افتد. با ورود مردم و نيروي انتظامي، غائله به سرعت پايان مي يابد.

حاج آقا با توجه به حق همسايگي و عذرخواهي فرد خاطي و خانواده اش، از شكايت خود عليه وي دست برمي دارد؛ اما با توجه به ورود اوباش اجير شده به ماجرا، نيروي انتظامي درصدد برخورد با عوامل اجير شده برآمده است تا مانع از تكرار چنين حوادثي شود.

بنابراين تأكيد مي شود هيچ گونه هتك حرمت و ضرب و شتمي نسبت به اين استاد حوزه علميه قم ايراد نگرديده است. جالب آن كه حاج آقا با توجه به توان بدني و مهارت رزمي خود اظهار داشته كه اگر قرار بود برخوردي با وي صورت بگيرد درس خوبي به مهاجمين مي داد!

لازم به ذكر است آيت الله توكل در شهر خود از محبوبيت فوق العاده اي در بين مردم به خصوص جوانان برخوردار است.

از رسانه هاي مجازي انتظار مي رود به منظور تبيين حقايق و جلوگيري از تشويش اذهان، نسبت به اصلاح اين خبر اقدام لازم را به عمل بياورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها