کد خبر: ۱۶۳۲۷۸
زمان انتشار: ۰۸:۴۴     ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
مثل این که خیلی صمیمی شروع کردیم؛ جا خوردید؟!... چاره‌ای نیست. وقتی آدم می‌خواهد خیلی سریع‌السیر به کسی هشدار بدهد که مراقب خودش باشد؛ خیلی در قید و بند رسمی و کتابی حرف زدن نیست؛ که مثلا بگوید: «یارانه‌بگیران محترم، لطفا نفتی نشوید!».

چون تا شما بیایی تمامی مطلب را با لفظ قلم ادا کنی، چنان که حق مطلب ادا شود؛ طرف نفتی شده رفته پی کارش!...

هشدار نفت آلود:

الا یارانه گیر شوخ و شنگی/ که یارانه نگیری، روی زردی

از آنجا که وزیر نفت این ماه/ دهد یارانه را از روی مردی

لهذا موقع واریز و دریافت/ مواظب باش که نفتی نگردی!

خبر نفتی: «در حالی که دولت قبلا از کسری شدید در منابع پرداخت یارانه نقدی خبر داده بود، وزیر نفت اعلام کرد که یارانه نقدی شهریور را وزارتخانه اش می پردازد. آقای زنگنه، به منابع تأمین این وجه اشاره ای نکرد.»ــ به نقل از جراید بی یارانه!

بسته پیشنهادی: بخش عظیمی از ملت بخوبی معنی کسری بودجه را می فهمد و می داند که دولت چه می کشد، چون خودش قبلا کشیده و کماکان نیز دارد می کشد. بد دردی است لامصب!... لهذا اینجانب نیز به عنوان یک عدد از همین ملت، به سهم ناچیز خوشه اولی خودم، عرایضی را در راستای یارانه نفتی این ماه، در قالب چند فقره پیشنهاد، بسته بندی می کنم:

1ـ تشکر شفاف: مردم ما از قدیم الایام خیلی حساس بودند که از هر منبع و محلی کسب درآمد نکنند. حتی از خوردن لقمه شبهه ناک هم پرهیز می کردند. از این رو، از دولت محترم که خیلی شفاف، وزارت نفت را به عنوان منبع تامین یارانه این ماه اعلام کرده، خیلی شفاف کمال تشکر را داریم. هر چیزی شفافش خوب است. اشاره می کنند که بجز عینک دودی و شیشه ضد گلوله!

2ـ نوبت بندی: سابق بر این که آب لوله کشی نبود، در محلات شهر، افرادی به عنوان میرآب بودند که توزیع درست آب را از طریق جوی های آبرسانی به منازل و محلات مختلف شهر و روستا، نظارت و سرپرستی می کردند. الان برای ما یارانه حکم همان آب را دارد. مایه زندگی و سرزندگی است.فلذا یک نفر «میریارانه»، نظارت بفرماید که هر ماه، یک وزارتخانه، متقبل پرداخت یارانه بشود.به هر حال، کاری است که شده و کاریش نمی شود کرد. فقط دور وزارتخانه آموزش و پرورش بیچاره خط کشیده شود.10تا وزارتخانه باید که به خودش کمک کنند. چه به شکل یارانه، چه به شکل خودیاری های مردمی!

3ـ محبت مایه داران: یک ماه در سال هم تمامی مایه داران و سرمایه داران مملکت، دست در دست هم نهند به مهر و یارانه ملت را پرداخت نمایند. از این طرح، نیکوکاران و افراد پولدار خیری که دنبال ثبت نام و نشان خود بر کار خیر خود نیستند و فقط برای رضای خدا حاضر به هرگونه خرجی هستند؛ استقبال خواهند کرد. یارانه نقدی هر ماه حدود 3000میلیارد تومان بودجه لازم دارد و بعید می دانم که تمامی سرمایه داران کشور، اگر دست به دست هم دهند، قادر به تامین این رقم نباشند.

جام جم آنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها