کد خبر: ۱۶۳۷۴
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
سخنی با دکتر قالیباف :
وقتی شهردار تهران کلا بی اطلاع است

"صراط" - هفته گذشته شهردار تهران به لطف افتتاح های هر روزه ای که شهرداران مناطق برایش برگزار می کنند در اظهار نظرهای جالبی از خیلی از اتفاقات شهر تهران ابراز بی اطلاعی کرده است . نه اشتباه نکرده اید خلبان همیشه خندان پایتخت که همواره در سخنرانی های خود تاکید بسیار زیادی روی اشرافش بر تمام امور شهر دارد در یکی از مصاحبه های تعجب برانگیزش با بیان اینکه شنیده است یک نانوایی در شهر تهران اعلام کرده است که دیگر به کسی نان نسیه نمی دهد از اینکه هنوز فردی در پایتخت ایران اسلامی زندگی می کند که مجبور است نان شبش را به صورت نسیه تهیه کند اظهار بی خبری کرده است و گفته نمی دانستم در این شهر کسی وجود دارد که قدرت تهیه نان را نیز ندارد . البته آقای شهردار در جایی دیگر نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص افزایش دوباره نرخ کرایه تاکسی ها در هفته های اخیر باز هم تاکید کرده است که از این مساله هم اطلاعی ندارد.
چند سال قبل شبکه ی دو سیما سریال جالبی به نام "مدیرکل" که محصول کشور سوریه بود را پخش می کرد که در آن مدیرکل یک اداره بزرگ دولتی وقتی می دید زیرمجموعه اش گزارش های غلط و غلو شده ای از کارهای تحت مدیریت اداره به او می دهند خودش دست به کار می شد و هر بار با گریم صورتش در نقش ارباب رجوع به بخش های مختلف اداره اش سر می زد و هر بار سربزنگاه مچ زیر دستان متخلفش را می گرفت . هر وقت این سریال را می دیدم آرزو می کردم که ای کاش همه مدیران ما شبیه همین "مدیرکل" باشند و این روزها نیز آرزو می کنم کاش برادر قالیباف دیروز و دکتر قالیباف امروز هم به مانند همان "مدیرکل" باشد . کاش شهردار پایتخت به جای اینکه به خبرها و بولتن هایی که به دستش می رسد خودش در بطن مردم قرار می گرفت و یک بار با تاکسی و مترو سفر می کرد تا از گرانی حمل و نقل و نداشتن پول برای خرید نان توسط مردم اطلاع داشته باشد .
البته اگر گرفتاری های شدید آقای دکتر بهشان اجازه بدهند که این مطلب را بخوانند و یا اگر این مطلب به دستشان برسد نیازی نیست مانند آقای "مدیرکل" سریال باشند بلکه در همین مجال بخشی از مشکلات مردم را بازگو می کنیم . اگر این روزها سنگ صبور مردم تهران شویم شاید بیشتر از 70 درصد مردمی که به نحوی با اداره ها و نهاد ها سر و کار دارند بیشترین گله و شکایتشان از نهادی به نام شهرداری است . البته این مقاله به هیچ وجه قصد تخریب وجهه و اقدا شهرداری را ندارد اما انگار این روزها شهردار این شهر نیاز به تلنگری اساسی دارد و روی سخن حقیر در این مجال دقیقا با دکتر قالیباف است .

آقای دکتر قالیباف!
خوب است این روزها قدری بیشتر اطرافتان را نگاه کنید و ببینید نه تنها شما از نان نسیه نداشتن توان پرداخت کرایه تاکسی مردمان شهر تحت مدیریتتان بی خبرید بلکه از خیلی دیگر از موضوعاتی که در اطرافتان می گذرد نیز خبری ندارید . نمی دانم بعد دو سال در جریان هستید که تونل توحیدی که قرار بود با بودجه 180 میلیاردی به بهره برداری برسد با رقمی معادل 540 میلیون تومان به اتمام رسیده و جواب تمام اعتراض های شورای شهر جمله ی زودتر از موعد تمامش کردیم شده است . اما بگذارید برایتان بنویسم که خانم میانسالی که برای گرفتن پول خانه اش به اداره املاک شهرداری تهران در حوالی پارک شهر مراجعه کرده است و محل زندگی اش به اجبار در طرح شهرداری قرار گرفته است بعد از گذشت هشت ماه از موعد دریافت پولش و بعد از کلی رفت و آمد گریه می کرد بلکه به حقش برسد .
نمی دانم خبر دارید که در میان افتتاح های رنگارنگی که هر روز به آن سر می زنید میلیون ها تومان پول بیت المال برای افتتاحی خرج می شود که در میان پروژه های آن نام رنگ آمیزی حوض فلان ساختمان نیز دیده می شود . آقای دکتر شما هفته پیش از بنرهای تملق یکی از مدیرانتان ناراحت شدید و دستور پرداخت آن را از هزینه شخصی اش دادید در حالی که روزانه صدها بنر و نشریه و بولتن و . . . در زیرمجموعه های شهرداری از پول بیت المال وظیفه تملق شخص جنابعالی را دارند . آقای شهردار شاید شما تا حالا نان نسیه نخریده اید که هیچ در صف نانوایی هم نایستاده اید اما بسیاری از کارمندان و کارگران و جوانانی که به صورت پیمانی با نهاد مطبوع شما کار می کنند ماه ها حقوق ناچیزشان که تنها نقطه اتکاء زندگی شان است عقب می افتد و شاید مجبورند از همان نانوایی نان بخرند .
آقای دکتر خوب است روزی به مانند همان مدیرکل سیاسی لباس مبدل بپوشید و به میان زیرمجموعه های خود بروید و ببینید که کسانی که ولی نعمت مردمند باید نوکری مردم را بکنند و از صدقه سر همین مردم به جایگاهی رسیده اند چه رفتاری با مردم دارند و ارث نداشته شان را از آن ها طلب می کنند . امروز بسیاری از طرح های شهرداری نه با کار کارشناسی که با خاله بازی و رانت بازی فامیل های فلان شهردار و بهمان معاون به سرانجام می رسد اما مردم صبورند که شاید شهردار بسیجی شان این آفت ها را از مجموعه اش دور کند.
آقای دکتر همه کارهای مثبت شهرداری روی چشممان اما حال این روزهای شهرداری خوب نیست پس لطفا با اطلاع شوید آقای شهردار !
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
نه، قالیباف که جریان انحرافی نیست. قالیباف خیلی هم آدم خوبی هست. فقط مشائی و جریان انحرافی دولت بد هستند و باید با اونها برخورد کنند، این همه جبهه ای که علیه دولت می گیرید، یه کم هم ضد این جریان انحرافی تر در شهردای که حتی حاضر نبودند، اسم یکی از خیابان های تهران را نه دی بگذارند، یا می خواستند اسم خیابان خالد اسلامبولی را عوض کنند، جبهه بگیرید.

جریان انحرافی فقط واسه دولت نیست، در مجلس و شهرداری هم وجود داره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها