کد خبر: ۱۶۶۵۱۴
زمان انتشار: ۲۰:۱۳     ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
دبیرکل سازمان آتلانتیک شمالی می‌گوید برای آنکه بتوان روند سیاسی و دیپلماتیک را در سوریه پیش برد، باید گزینه نظامی را همچنان روی میز نگاه داشت.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «اسکای‌نیوز»، «آندرس فوگ راسموسن» دبیر کل ناتو، روز چهارشنبه گفت در مواجهه با سوریه باید همچنان گزینه نظامی را روی میز نگه داشت.

وی در اظهارات خود مدعی شد که این تهدید معتبر نظامی بوده است که موجب شده تا دیپلماسی در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه، کارگشا باشد.

راسموسن افزود: برای اینکه این روند در زمینه سیاسی و دیپلماتیک ادامه داشته باشد، باید همچنان گزینه نظامی را روی میز نگاه داشت.

وی هم‌راستا با دیگر مقامات غربی در مورد حمله شیمیایی روز 21 اوت به منطقه «غوطه» گفت: هیچ دلیلی برای انتقاد به گزارش بازرسان سازمان ملل نمی‌بینم و شخصا شک ندارم که رژیم سوریه مسئول حمله شیمیایی وحشتناک روز 21 اوت بوده است.

این در حالی است که مسکو در واکنش به گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در مورد حادثه «غوطه» آن را «جهت‌دار  و مغرضانه» توصیف کرده است. در این گزارش هیچ اشاره‌ای به مصدومیت سربازان ارتش سوریه بعد از ورود به انباری از مواد شیمیایی متعلق به مخالفان نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها