کد خبر: ۱۶۶۸۹۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه استقلال گفت: ترجيح مي‌دهم امسال جباري را در اختيار نداشته باشيم.
علي فتح‌الله‌زاده با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص صعود استقلال به مرحله ليگ قهرمانان آسيا اظهار داشت: خدا دو بار در زندگي به بندگانش مي‌خندند يک بار زماني که عده‌اي مي‌خواهند شخصي که بالا مي‌رود پايين بياورد و يک وقت هم زماني که شخصي قرار نيست که بالا برود و به زور مي‌خواهند او را بالا ببرند. ما در مقابل تايلند بازي بسيار خوبي انجام داديم البته اين تيم نماينده تايلند نبود بلکه فرا تايلندي بود.

به گزار فارس، وي ادامه داد: نماينده تايلند 9 بازيکن خارجي داشت و تيمي که بتواند به اين مرحله برسد‌ وضعيت خوبي داشته است و صد در صد ضعيف نبوده است. ما مقابل نماينده قطر الهلال عربستان و ساير تيم‌ها به برتري رسيديم و تيم‌هاي گردن کلفتي را شکست داديم تا به اين تيم رسيديم.

مديرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: مشکلات زيادي داشتيم ساعت 12 و 30 دقيقه شب من به سردار زنگ زدم و اتفاقا او هم بيدار بود به او گفتم که چه اتفاقاتي در شب قبل از بازي افتاده است. نگذاشتند بازيکنان بخوابند البته ما سرمربي فهيم و بازيکنان باغيرتي داريم که توانستند با اين شرايط کنار آيند و تيم با بهترين شکل وارد زمين شد.

فتح‌الله‌زاده تاکيد کرد: ما اقداماتي انجام داديم که نمي‌خواستيم آنها رسانه‌اي شود. آشپز با خودمان برده بوديم چون حس‌مان اين بود که آنجا به مشکل برمي‌خوريم با خود حتي نخود و لوبيا هم به تايلند برديم.

وي در واکنش به صحبت رويانيان مبني بر اينکه علاوه بر نخود و لوبيا برنج ما را هم استفاده مي‌کرديد،‌گفت: ما برنج خوب شما را هم با خود برديم به هر حال تمام شرايط را فراهم کرديم تا در آنجا بهترين شرايط را داشته باشيم. اين صعود را به تمام مردم ايران زمين تبريک مي‌گويم استقلال پس از 11-12 سال توانست به اين مرحله صعود کند. اين چهارمين باري است که استقلال تحت مديريت من توانست به نيمه نهايي راه يابد که اين بار از دفعات گذشته خيلي سخت‌تر بود.

مديرعامل باشگاه استقلال يادآور شد: بازيکنان ما با کمترين امکانات به اين مرحله رسيدند اين موضوع را به همه هواداران که در سرما و گرما حامي ما بودند تبريک مي‌گويم. ما با دعاي خير مردم توانستيم راهي اين مرحله شويم. خود سردار که به جدا ما با او رفاقت داريم اما بازيکنان پرسپوليس از اين برد خوشحال بودند و پيامک‌هايي را براي ما ارسال مي‌کردند. هم اکنون ديگر بحث استقلال نيست بحث ملي است همه بايد کمک کنيم.

فتح‌الله‌زاده در واکنش به اينکه آيا از تماس رويانيان با بازيکنانش نمي‌ترسد و هراسي ندارد که آنها را سال آينده به پرسپوليس ببرد، خاطرنشان کرد: ما تنها جايي که احساس خطر نمي‌کنيم و به صندلي‌مان محکم چسبيده‌ايم اين است که او با بازيکنانم تماس مي‌گيرد زيرا نه من جاي او خواهم رفت و نه او جاي من خواهد رفت.

مديرعامل باشگاه استقلال با تبريک قهرماني تيم ملي کشتي آزاد در رقابت‌هاي قهرماني جهان، خاطرنشان کرد: ‌ما پس از چندين سال در خارج از خانه توانستيم قهرمان شويم من سال گذشته در همين برنامه اعلام کردم که در بوندس ليگا 600 ميليارد درآمدزايي وجود دارد و امروز اعلام مي‌کنم که اين مبلغ به دو و نيم ميليون يورو رسيده است يعني سه برابر شده اما ما هنوز درجا مي‌زنيم. فوتبال را مي‌توان درآمدزا برگزار کرد.

مديرعامل باشگاه استقلال با اشاره به چک‌هايي که پرداخت مي‌کند، عنوان کرد: ما به عنوان مسئولين دولتي چک‌هايي را صادر مي‌کنيم و با آنکه مي‌دانيم مشکلاتي به وجود خواهد آمد و شايد برگشت بخورد اما اين ريسک را انجام مي‌دهيم و باز هم اين کار را انجام خواهيم داد. زيرا بازيکنان به اين مسائل نياز دارند. شاکيان هم اعلام کردند که فقط چک فتح‌الله‌زاده را مي‌خواهيم ما هم نمي‌توانيم اين کار را انجام ندهيم ما بايد چنين کارهايي را انجام دهيم. من و رويانيان هم فرقي نمي‌کنيم و به بازيکنم 250 ميليون چک دادم که او بتواند تايلند برود. اگر اين کار را نمي‌کردم آيا او مي‌توانست خوب بازي کند؟



وي افزود: ما اينگونه مسائل را هيچ وقت نمي‌گوييم و ساير افراد هم نمي‌گويند او خدمت مي‌کند. بايرن مونيخ هم اکنون به اندازه رئال مادريد و بارسلونا هزينه مي‌کنند. در ليگ دوي آلمان تيم‌ها سود ده هستند و بايد اين شرايط را فراهم کنيم تا در ليگ برتر ايران هم به وجود آيد. رئيس اتاق بازرگاني آلمان اعلام کرده که سال گذشته در فوتبال توانستند 5 ميليارد يورو سود داشته باشند که اين موضوع در صنايع مبل‌سازي آلمان وجود ندارد.

مديرعامل باشگاه استقلال در واکنش به اينکه اين باشگاه مي‌توانسته گرت بيل گرانقيمت‌ترين بازيکن جهان را بخرد، تاکيد کرد: ديگر به من دسته چک نمي‌دهند اگر مي‌دادند او را هم مي‌خريديم. ما مي‌گوييم که امکانات به ما بدهند قسمتي از ورزشگاه آزادي را در اختيار ما قرار دهند تا از آن بتوانيم درآمدزايي داشته باشيم. چرا ما به ترکيه سفر کنيم و در آنجا هم شيشه‌اي را روي ميز قرار دهند و از ما عکسي بيندازند. ما در ارتفاعات شمال بهترين مکان‌ها را داريم به مسئولان دولتي و استانداران مي‌گويم که 30 هکتار از زمين‌هاي شمال را به ما و 30 هکتار را به سردار بدهند تا بتوانيم در آنجا کمپ تمريني احداث کنيم. اين مسائل مربوط به هيئت مديره نمي‌شود بلکه مربوط به دولت است. همه براي کمک نکردن در صف ايستاده‌اند. بايد تلاش کنيم تا اين مسائل برطرف شود.

فتح‌الله‌زاده در مورد کمک صالحي‌اميري عنوان کرد: من اهل چاپلوسي نيستم کسي که خوب کمک کند از او حمايت مي‌کنيم. دو جلسه با سرپرست وزارت ورزش داشته‌ام و او به خوبي تفهيم است و مشکلي از اين بابت  نداريم. به خوبي دو دو تا چهار تا را مي‌داند. 10 دقيقه با او صحبت کردم و کار 6 ماه گذشته خود را حل کردم.

مديرعامل باشگاه استقلال در واکنش به اينکه آيا در نيم فصل قصد جذب مجتبي جباري را دارد، تاکيد کرد: ترجيح مي‌دهم سؤال بعدي شما را جواب بدهم. من احترام خاصي براي او قائل هستم ما در ورزش يک سوپاپ شده‌ايم. همه خود را روي ما تخليه مي‌کنند. من حاضرم با مسئولان اقتصادي، سياسي، اجتماعي و ساير حوزه‌ها مناظره بگذارم و اثبات کنم که ورزش در همه حوزه‌ها بالاتر است. آن وقت چيزي که اينقدر اهميت دارد بايد سوپاپ قرار بگيرد؟ در آلمان ورزش 120 هزار فرصت شغلي ايجاد کرده است.

فتح‌الله‌زاده در واکنش به اصرار مجري برنامه مبني بر وضعيت جباري، تصريح کرد: من از شما اجازه خواستم که سؤال بعدي را جواب دهم من به او احترام مي‌گذارم او هم براي ما زحمت کشيده است. مگر بازيکنان ديگر چون علي کريمي به فوتبال خدمت نکرده‌اند. البته من از رفتن او ناراحت نيستم اجازه بدهيم مدير در مورد تيمش تصميم بگيرد. مسئله کريمي را هم مطرح نکردم که بگويم سردار با او مشکل دارد. شايد سال آينده کريمي هم به پرسپوليس بيايد اما مي‌گويم ايراد نگيريد و بگذاريد مدير در مورد تيمش تصميم بگيرد به هيچ عنوان قصد مقايسه جباري را ندارم. اما مگر ما در ديدار مقابل ذوب‌آهن شکست نخورديم و ذوب‌آهن هم نتيجه را به گسترش فولاد واگذار نکرد مگر گسترش جباري داشته که توانست ذوب‌آهن را شکست دهد. من مي‌گويم يک تيم را آنقدر کوچک نکنيم که يک بازيکن تحت تاثير قرار بگيرد ما هفت بازيکن ملي‌پوش داريم از کجا معلوم که جباري بخواهد به استقلال بيايد؟ معتقدم او بازيکن بسيار بزرگ و صاحب نامي است اما ترجيح مي‌دهيم امسال او با ما نباشد البته شايد هم او نخواهد به استقلال بيايد. ما 10 بازيکن در حد ملي داريم آن وقت همه‌اش در مورد اين مسائل سؤال مي‌پرسند چرا نمي‌گويند چگونه تيم به نيمه نهايي رسيد.

فتح‌الله‌زاده در مورد انتقادهايي که در خصوص دربي صورت مي‌گيرد، گفت: علت تساوي در دربي به اين دليل بود که دو مربي صاحب‌نام روي نيمکت نشسته بودند. شايد اگر روي يکي از نيمکت‌ها مربي کم‌نام ونشان‌تري نشسته بود احتمال برد وجود داشت. زيرا زماني که مربي ضعيف‌تر باشد اگر قلعه‌نويي را ببرد مي‌گويد من توانسته‌ام اين مربي را شکست دهم و اگر هم ببازد مي‌گويد چيزي نشده مقابل قلعه‌نويي شکست خورده‌ام اما زماني که دو مربي همطراز باشند شرايط سخت‌تر مي‌شود.

وي ادامه داد: ‌قلعه‌نويي ماموريت سنگين‌تري هم داشت. دايي فقط تيم را در ليگ برتر هدايت مي‌کند اما قلعه‌نويي در آسيا هم بايد بازي کند اگر تيم در آن بازي لطمه مي‌ديد نمي‌توانست بازيکنان را براي آسيايي جمع و جور کند. به همين دليل احتياط هم بيشتر مي‌شد همچنين ما دو بازيکن رو به جلوي خود يعني خسرو حيدري و هاشم ‌بيک‌زاده را از دست داديم. حيدري پايه و اساس حملات ماست.با اين وجود ما نباختيم. اين اجازه را به مربيان بدهيم که از حق خود دفاع کنند البته هيچ يک از مربيان براي تساوي به ميدان نيامده بودند. اول آمده بودند نبازند و پس از آن هم به دنبال گل بودند که نتوانستند به اين موضوع برسند.

وي با اشاره به بازي استقلال مقابل بوريرام خاطرنشان کرد: آندرانيک تيموريان در بازي با نماينده تايلند بازي خوبي به نمايش گذاشت اما يک لحظه در بازي او بسيار تاثيرگذار بود زماني که بازيکن حريف دست آندو را له کرد و داور به آن صحنه بي‌اعتنايي کرد او از اين رو به آن رو شد و از آن دقيقه به بعد محکم‌تر بازي کرد. به هر حال صحنه‌هايي در بازي به وجود مي‌آيد که باعث انگيزه و انرژي بيشتر در بازيکن مي‌شود. در پايان هم تيموريان توانست شوتي با تمام وجود بزند. همه قبول داريم که دربي قابليت دفاع نداشت اما اين حق را هم بايد به مربيان بدهيم که احتياط کنند.

مديرعامل باشگاه استقلال در خصوص مشکلاتي که در هتل تايلند به وجود آمده بود، تصريح کرد: من به بازيکنانم گفتم که حيوانات موجود در هتل تايلند را به ايران بياورند تا آنها را به باغ‌‌وحش خودمان ببريم. حيوانات عجيب و غريبي در آنجا بودند.

فتح‌الله‌زاده در خصوص اينکه سرمربي استقلال چه مطالبي را بين دو نيمه به بازيکنان گفت، يادآور شد: بحث غيرت ايراني را براي آنها گوشزد کرد و گفت که چشم يک ملت به دنبال ساق پاي شماست و از لحاظ روحي و رواني روي آنها کار کرد.

مديرعامل باشگاه استقلال در خصوص استعفاي رحيمي مديرعامل باشگاه سپاهان، تصريح کرد: اميدوارم که با استعفاي رحيمي موافقت صورت نگيرد. (اين در حالي است که هيئت مديره با استعفاي رحيمي موافقت کرد).

وي در واکنش به صحبت‌هاي رويانيان مبني بر اينکه از زمان کودکي يادش هست که فتح‌الله‌زاده در فوتبال بوده است، گفت: اگر سردار اين تضمين را به من بدهد که به خاطر چک‌هايي که به من داده‌اند به من کاري نداشته باشند همين الان مي‌روم. من ماشين و خانه خود را به بازيکنان داده‌ام. خودم با پژو رفت و آمد مي‌کنم.

فتح‌الله‌زاده در واکنش به صحبت رويانيان مبني بر اينکه آن خانه ويلا بوده است، گفت: مجتمع 50 واحدي است که ما هم يک واحد در طبقه بالاي آن داريم آيا اين واحد ويلا مي‌شود؟

رويانيان در واکنش به اين صحبت‌هاي فتح‌الله‌زاده گفت: آن خانه پنت‌هاوس است که مديرعامل استقلال خاطرنشان کرد: حالا پنت‌هاوس. 50 واحد در آن مجتمع وجود دارد و من عکس آنها را به شما نشان مي‌دهم. ما از هواداران خواسته‌ايم که به سامانه 802020 پيامک بدهند و به تيم کمک کنند.

فتح‌الله‌زاده در مورد اينکه پس از رجوعش به کفاشيان او اعلام کرده که او به جاي بدي مراجعت کرده، يادآور شد: زماني که قصد ورود به دفتر کار کفاشيان راداشتيم ديدم که ما را مي‌گردند و گفتند قرار است هر چقدر که داري اينجا تخليه شود و من هم گفتم کتم را بدهيد و از آنجا برگشتم. (با خنده).

وي در توضيح عکسي که با شال قرمز و آبي و کارت قرمز گرفته بود، تصريح کرد: يک برنامه‌اي خواستند پخش کنند و از من خواستند که اين کار را انجام دهم.

فتح‌الله‌زاده خطاب به رويانيان با شوخي اعلام کرد که پدربزرگش مي‌گويد زماني که فوتبال بازي مي‌کرده سردار توپ جمع کن آنها بوده است. (باخنده).

وي در مورد اينکه آيا قرار است به فدراسيون فوتبال برود، يادآور شد: اگر از استقلال بروم قصد دارم شانسم را در فدراسيون فوتبال امتحان کنم. من به کفاشيان راي دادم و باز هم به او راي خواهم داد البته کفاشيان بايد برود که من جايگزين او بشوم.

فتح‌الله‌زاده در مورد اينکه آيا امسال قهرمان خواهد شد، گفت: دو جام را براي تهران کنار بگذاريد که يک جام به ما خواهد رسيد و يک جام براي سردار.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها