کد خبر: ۱۶۶۸۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
ليگ فرانسه از روز جمعه با ديدار سن‌اتين و تولوز وارد هفته ششم مي‌شود.
ليگ فرانسه پس از پنج هفته ، مدعيان قهرماني خود را شناخته است. بازي‌هاي هفته ششم ليگ فرانسه که از روي جمعه آغاز مي‌شود مي‌تواند تاثير زيادي در سرنوشت تيم هاي بالاي جدولي داشته باشد.

به نقل از ايسنا، حساس‌ترين بازي نيم فصل فوتبال فرانسه روز يکشنبه برگزار مي‌شود؛ جايي که پاري‌سن ژرمن در خانه برابر موناکو به ميدان مي‌رود. هر دو تيم در وضعيت بسيار خوبي قرار دارند و اين ديدار مي‌تواند براي هر دو بسيار مهم باشد. پاري‌سن ژرمن اين هفته موفق شد در ليگ قهرمانان اروپا شروع خوبي داشته باشد و با نتيجه 4 بر يک المپياکوس را در خانه خود شکست دهد. ادينسون کاواني و مارکوئنوس هر کدام يک بار و تياگو موتا دو بار در اين ديدار گلزني کردند.

شاگردان لورن بلان پس از شروع نسبتا ضعيف در ليگ فرانسه توانستند به روند پيروزي برگردند. پاري‌سن ژرمن با پيروزي در بازي‌هاي اخير خود توانسته تا رده سوم جدول صعود کند. پيروزي اين تيم در بازي برابر موناکو باعث مي‌شود تا شاگردان لورن بلان به صدر جدول صعود کنند به اين شرط که سن‌اتين نتواند حريف خود را با شکست روبرو سازد.

موناکو در طرف ديگر در ليگ قهرمانان حضور ندارد و توانسته با آرامش بيشتري خود را براي رويارويي با پاري‌سن ژرمن آماده کند. اين تيم که فصل گذشته در ليگ دسته 2 فرانسه حضور داشته است اکنون در صدر جدول لاشامپيونه حضور دارد. دو تيم در فصل نقل و انتقالات تابستاني فعاليت زيادي داشتند. پاري‌سن ژرمن توانست ادينسون کاواني را به خدمت بگيرد و موناکو توانست رادامل فالکائو کلمبيايي را از آتلتيکو مادريد به خدمت بگيرد. به اين جمع بايد زلاتان ابراهيموويچ را نيز اضافه کرد که در نوک خط حمله تيم پاريسي حضور دارد.

در ديگر ديدار مهم اين هفته ليون و نانت در ولو دروم به مصاف هم خواهند رفت. جدال اين دو تيم، جدال دو تيم مدعي سالهاي دور فرانسه است.

مارسي تيم چهارم جدول رده‌بندي نيز در ديداري آسان به مصاف باستيا خواهد رفت. بندرنشينان فوتبال فرانسه با کسب پيروزي در اين ديدار يک گام ديگر به صدر جدول ليگ فرانسه صعود خواهند کرد. مارسي در ديدار برابر باستيا کار سختي پيش رو ندارد.

**برنامه هفته ششم لاشامپيونه

جمعه 29 شهريور

سن‌اتين - تولوز

شنبه 30 شهريور

باستيا - مارسي

اويان - مون‌پليه

ريمس - گنگام

رم - آژاکسيو

سوشو - ليل

يکشنبه 31 شهريور

لوريان - بوردو

ليون - نانت

نيس- والنسين

پاري‌سن ژرمن - موناکو

در جدول رده بندي ليگ فرانسه موناکو با 13 امتياز در صدر قرار دارد و تيم‌هاي سن‌اتين و پاري‌سن ژرمن در رده‌هاي دوم و سوم جدول جاي دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها