کد خبر: ۱۶۸۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

به گزارش ایران - الهه حبیبی در ابتدای نشست عضو کمیسیون عمران شورای شهر از اجرایی نشدن طرح تفصیلی در سطح شهر تهران انتقاد کرد و خواستار تذکر جدی شورا به شهرداری در این زمینه شد.

حمزه شکیب گفت: شهروندان هم اکنون نمی‌دانند در چه وضعی زندگی می‌کنند و شهر چگونه اداره می‌شود؛ شهرداری برای اجرای طرح تفصیلی در سال 90 قول‌های زیادی داده اما هر بار به بهانه‌ای، اجرای آن را به تعویق می‌اندازد.

وی افزود: هم اکنون نیز شهرداری اعلام کرده که کمیسیون ماده 5 ایراداتی به این طرح گرفته است که این‌ها هیچ کدام برای ما قابل توجیه نیست چرا که اگر به اعضای این کمیسیون توضیحاتی داده شده بود که با تعویق افتادن طرح تفصیلی چه ضررهایی به شهر و شهروندان می‌رسد، قطعاً آنان بررسی موضوع را طولانی نمی‌کردند.
 

شکیب به قول شهردار تهران خطاب به رهبری برای اجرای طرح تفصیلی در تاریخ 1/1/90 اشاره کرد و گفت: این روزها اگر به مناطق مراجعه کنیم می‌بینیم که آنها توجهی به اجرای طرح تفصیلی نمی‌کنند ضمن آن‌که به موازات آن کارهای عمرانی در سطح شهر همچون دو طبقه کردن اتوبان‌ها و تعریض انجام می‌گیرد

. وی از رئیس شورای شهر خواستار تذکر جدی به شهرداری شد زیرا معتقد است شهرداری به بهانه‌های مختلف اجرای این طرح راکه نقشه و سند شهر تهران است به تعویق می اندازد.

در ادامه نیز مهدی چمران با دادن این تذکر موافقت و اعلام کرد که خیلی فوری این تذکر به صورت کتبی به شهرداری داده شود. در نتیجه روز گذشته شهرداری تهران از شورای شهر یک تذکر گرفت.
 

رئیس شورای شهر با بیان این‌که بارها تذکرات شفاهی در این زمینه به شهرداری داده شده است، تصریح کرد: من روز گذشته با معاون شهرداری و معماری شهر تهران صحبت کردم و آنها درباره ایرادهایی که کمیسیون ماده 5 به اجرای طرح تفصیلی گرفته اند توضیحاتی دادند.

 این در حالی است که کمیسیون ماده 5 دو بار این طرح را تصویب کرده و چنانچه ایرادات جزیی وجود دارد باید با گذشتن یک یا دو روز آن را برطرف کرد و نیازی به صرف این همه زمان نیست.

با وجود انتقادهایی که این دو عضو شورا به شهرداری تهران و اجرایی نشدن طرح تفصیلی به مدیران شهری وارد کردند حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر و از حامیان قالیباف در شورای شهر گفت: طرح تفصیلی هم اکنون در بسیاری مناطق به طور مطلوب اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که هم اکنون در مصوبات جدید کمیسیون ماده 5 طرح تفصیلی اعمال شده، گفت: باید انصاف را رعایت کنیم چرا که در حال حاضر طرح تفصیلی در خیلی از مناطق تهران به طور مطلوب در حال اجرا است اما به طور کل باید در تمامی مناطق 22 گانه بطور رسمی اجرایی شود تا از بروز تشنج‌ها جلوگیری لازم به عمل آید.

 بیادی با تأکید این‌که در مصوبات جدید کمیسیون ماده 5 طرح تفصیلی اعمال شده، افزود: ایرادات کوچکی که طرح تفصیلی دارد باید هر چه سریع‌تر در کمیسیون برطرف شود تا این طرح به صورت رسمی رونمایی شود.

 البته مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران توضیحاتی را درباره علت طولانی شدن یادگار امام و اجرایی شدن طرح تونل نیایش و دو طبقه شدن صدر ارائه کرد و گزارش اصلی موکول به جلسه بعدی شورای شهر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها