کد خبر: ۱۶۹۹۶۱
زمان انتشار: ۱۹:۱۶     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
رییس دپارتمان فوتبال ساحلی ایران از پایان یافتن قرارداد اوکتاویو و احتمال تمدید آن خبر داد.

پریا شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه اگر تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با قرعه‌ بهتری مواجه می‌شد می‌توانست تا فینال جام جهانی صعود کند، اظهار کرد: خوشبتانه تمام تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که در 2 سال گذشته برای تیم ملی فوتبال ساحلی کشیده شد و اردوهای بسیار زیادی که ملی‌پوشان داشتند، در جام جهانی تاهیتی نتیجه داد و تیم ایران به گفته مسوولان و مربیان همه تیم‌های حاضر سربلند از این رقابت‌ها خارج شد. ایران با برزیل قهرمان چهار دوره رقابت‌ها، سنگال قهرمان آفریقا و اوکراین یکی از بهترین تیم‌های اروپا در گروه مرگ قرار داشت و توانست به شایستگی برای اولین بار به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند.

وی درباره شرایط تاهیتی نیز خاطرنشان کرد: تاهیتی جزیره دوره‌افتاده‌ای در وسط اقیانوس آرام است که حدود 40 ساعت زمان برد تا به آنجا رسیدیم. فیفا طوری برنامه‌ریزی کرده بود که تیم‌ها حداقل سه روز قبل از اولین مسابقه‌شان استراحت کنند. بازیکنان ما هم در دو روز اول هنوز خستگی سفر را احساس می‌کردند اما از روز سوم ساعت خواب‌شان با شرایط آنجا تطبیق داده شد و به لحاظ بدنی هم آماده شدند. این روزها اواخر فصل زمستان در تاهیتی است و آب‌وهوای نسبتا خشکی داشت و برای ما ایده‌آل بود.

رییس دپارتمان فوتبال ساحلی در پاسخ به اینکه آیا اکثر تیم‌های حاضر در جام جهانی جوانگرایی کرده بودند و تنها تیم ایران از بازیکنان باتجربه بهره می‌برد نیز تصریح کرد: متاسفانه نمی‌دانیم چه کسی این صحبت‌ها را در نقد شرایط تیم ما مطرح کرده بود اما تنها تیمی که تغییراتی در ترکیبش داشت برزیل بود. همین برزیل اتفاقا از یک بازیکن 42 ساله هم استفاده می‌کرد. اسپانیا یکی، دو تغییر داشت. تیم ایران هم نسبت به 2 سال پیش چند تغییر در ترکیب خود دیده و الان میانگین سنی تیم ما 25 تا 27 سال است. در تیم ما اکبری 20 ساله، مختاری 21 ساله، مسیگر 27 ساله هستند و مسن‌ترین بازیکن ایران علی نادری با 32 سال سن است. ایران تیم پیری ندارد، هرچند هدف ما جوانگرایی در تیم هم است و باید با سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه به این مهم برسیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای شناساندن فوتبال ساحلی در جامعه شده نیز افزود: در این دو سال بسیار تلاش کردیم تا فوتبال ساحلی به مردم شناسانده شود. مسابقات لیگ به شکل منظمی برگزار شد. میزبان مسابقات غرب آسیا بودیم. مکاتبه‌های متعددی با سازمان صداوسیما داشتیم و خوشحالیم نهایتا رقابت‌های جام جهانی به طور مستقیم از تلویزیون پخش شد و خیلی از مردم هم آن را دیدند. مهمترین بخش هر رشته‌ای که زمینه‌ساز پیشرفت است، رده سنی پایه است که با مکاتبات انجام شده با باشگاه‌ها طی 2 ماه آینده تمام تیم‌ها صاحب تیم‌های رده سنی پایه خواهند شد.

شهریاری با بیان اینکه در تاهیتی استقبال زیادی از بازی‌های تیم ایران می‌شد، به ایسنا گفت: زمان برگزاری بازی تیم ایران با برزیل یا روسیه ورزشگاه مملو از تماشاگر بود و دیگر جایی برای نشستن باقی نمانده بود. اکثر تیم‌ها بازی‌های ایران را از نزدیک تماشا کرده و سایر تماشاگران هم در بازی با برزیل و روسیه تیم ایران را تشویق می‌کردند. مربیان بعضی تیم‌ها از جمله اسپانیا بعد از بازی با روسیه آمدند و تبریک گفتند و عنوان کردند که شما تنها تیمی هستید که سربلند از بازی‌ها خارج می‌شوید و باید به تیم‌تان افتخار کنید. من همچنین جلسه‌ای با والکه دبیرکل فیفا داشتم که برای دیدن بازی ایران و برزیل به ورزشگاه آمده بود. او هم پیشرفت فوتبال ساحلی ایران را به ما تبریک گفت.

وی در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون قرارداد اوکتایو سرمربی برزیلی تیم ملی را تمدید می‌کند نیز اظهار کرد: قرارداد اوکتاویو 7 مهر به پایان رسیده است و برای استراحت به برزیل می‌رود. به نمایندگی از کفاشیان و نبی صحبت‌هایی برای تمدید قرارداد با اوکتاویو داشتم و او البته خواهان شرایطی است که باید بر سر آنها به تفاهم برسیم. او جمعه ایران را ترک می‌کند اما با هم در ارتباط هستیم و با تمدید قراردادش 2 هفته دیگر به ایران برمی‌گردد.

وی از اولین حضور تیم ایران در مسابقات بین‌قاره‌ای خبر داد و به ایسنا گفت: تیم ایران از 28 آبان در مسابقات بین قاره‌ای به میزبانی امارات شرکت می‌کند. غیر از امارات که میزبان است ایران تنها تیمی آسیایی این بازی‌ها خواهد بود و در آنجا با قدرت‌های بزرگ دنیا روبرو می‌شود. این رقابت‌ها برای ما ارزش زیادی دارد و با تمدید قرارداد اوکتاویو او در بازگشت به ایران اردوهای تیم ملی را آغاز خواهد کرد. اوکتاویو از مربیان بزرگ فوتبال ساحلی در دنیاست و هدف فدراسیون تداوم همکاری با اوست.

شهریاری همچنین از شروع مجدد لیگ فوتبال ساحلی از هفته آینده هم خبر داد و خاطرنشان کرد: هنوز 6 هفته از لیگ ما باقی مانده است. این رقابت‌ها بخاطر حضور تیم ملی در جام جهانی تعطیل شده بود و از هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها