کد خبر: ۱۷۱۰۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۲
فعالیت در بخش خرید و فروش مسکن و ملک در کوبا بعد از سالها آزاد شد.
شبکه پنجم تلویزیون فرانسه در گزارشی به بررسی روند آزادی سازی مالکیت در کشور کمونیستی کوبا پرداخت و اعلام کرد، از این به بعد فعالیت مشاوران و بنگاه های خرید و فروش مسکن در کوبا آزاد می شود. با این توضیح که دولت کوبا هفته گذشته به مشاوران و بنگاههای خرید و فروش مسکن اجازه فعالیت داد. اعلام همین خبر در واقع انقلاب کوچکی برای کشور کمونیستی محسوب می شود که تاکنون قوانین سفت وسختی بر این بخش حاکم کرده بود.
 
از سال 1958 تاکنون هر گونه خرید و فروش خانه در کوبا ممنوع بود و مردم تنها می توانستند خانه های خود را عوض کنند. تا اینکه در سال 2011 قانونی در این کشور به تصویب رسید که به موجب آن مردم می توانستند خانه های خود را خرید و فروش کنند. تصویب و اجرای این قانون باعث رونق در بازار مسکن شد. به طوری که ظرف تنها دو سال 145 هزار فقره وام بانکی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.همه این وام ها نیز برای ساخت خانه بود.در پی اجرای این سیاست بود که اکنون حدود 80 درصد مردم کوبا صاحب خانه هستند. 
 
همه این اقدامات در راستای آزاد سازی اقتصاد این کشور توسط رائول کاسترو رئیس جمهور کنونی کوبا صورت می گیرد .
اما در بخش مسکن هنوز موانعی وجود دارد. یکی ازآنها این است که هیچ کوبایی نمی تواند بیش از دو خانه داشته باشد و خارجی ها نیز حق خرید خانه در کوبا را ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها