کد خبر: ۱۷۱۴۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۴ مهر ۱۳۹۲
مجموعه مستند «فرقه هاي سري» با هدف معرفي و نحوه شكل گيري فرقه هاي سري و افشاي واقعيت هاي پشت پرده اين فرقه ها از شبكه يك سيما پخش مي شود.
به گزارش  ايرنا، اين مجموعه مستند در ماه مبارك رمضان از شبكه مستند سيما پخش شد و توانست حقايق بسياري از فعاليت هاي اين فرقه هاي اسرارآميز را افشا كند. 
 
استقبال مخاطبان از اين مستند سبب شد تا دست اندركاران تلويزيون تصميم بگيرند تا آن را از يكي از شبكه هاي سراسري پخش كنند و بر اين اساس قرار است دوشنبه ها ساعت ۱۵ و ۳۰ دقيقه «فرقه هاي سري» از شبكه يك پخش شود. 
 
«فرقه هاي سري» را اسماعيل حاج حيدري در ۱۳ قسمت تهيه كرده است و تلاش دارد مخاطب را با نمادها و تاريخچه شكل گيري فرقه هاي مختلف آشنا كند. 
 
آشنايي با نمادها و نشانه هاي مشترك بين انجمن هاي سري، بيان تاريخچه شكل گيري فرقه هاي سري از مصر و يونان باستان، قرون وسطي ، رنسانس،... تا شكل گيري فرقه هاي امروزي رويكرد اصلي اين مجموعه مستند است. 
تحليل افكار فرقه هاي شواليه هاي معبد، شواليه هاي مالت، كابالا، فراماسونري، شيطان گرايي، انجمن جمجمه و استخوان، بيلدربرگ و ... با رويكرد سياسي مذهبي از جمله بخش هاي برنامه مستند فرقه هاي سري است. 
 
ساختار اين برنامه كه در سال ۱۳۸۸به سفارش معاونت سيما ساخته شده، مستند تركيبي نريشن محور و بدون مجري است كه دربرنامه كارشناسان متعدد ايراني و خارجي در حوزه هاي موسيقي، رسانه ، اديان و عرفان ، باستان شناسي ، نماد شناسي ، اسطوره شناسي و غيره صحبت مي كنند. 
 
در اين برنامه با ۱۰۷ كارشناس خارجي مصاحبه شده است كه از ميان آنها ۲۷ كارشناس خارجي به چهار زبان انتخاب شده و در برنامه گنجانده شده اند. 
 
سپيده قناتي صداگذاري اين برنامه است كه در كارنامه خود صداگذاري پروژه هاي سينمايي و سريال «كيف انگليسي» را دارد و «داود نماينده» گوينده متن آن است. 
 
مسعود سخاوت دوست آهنگساز مستند «فرقه هاي سري» است كه پيش از اين موسيقي فيلم سينمايي «بدرود بغداد» را ساخته بود. 
 
اطلاعات اين برنامه به نشاني اينترنتي www.antisatanism.ir قابل دريافت است و مخاطبان مي توانند از طريق رايانامه به نشاني antisatanism@irib.ir با سازندگان آن در ارتباط باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها