کد خبر: ۱۷۳۹۸۴
زمان انتشار: ۱۹:۰۳     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
رییس فدراسیون تنیس روی میز می‌گوید استعفای علیدخت را نپذیرفته و اگر تا پایان امروز او باز نگردد تصمیم دیگری خواهد گرفت.

محمد زارع پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره استعفای سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ، گفت: مگر سرمربی تیم ملی در سایت‌ها سرمربی می‌شود که در سایت‌ها استعفا می‌دهد؟ تا این لحظه هیچ استعفایی به دست من نرسیده و به هر حال استعفای علیدخت پذیرفته نشده است.

وی ادامه داد: علیدخت باید حضوری مراجعه کند و اگر مواردی وجود دارد را عنوان کند.

زارع پور در پاسخ به این که علیدخت عنوان کرده است که اختیار تام ندارد، گفت: اصلا حرف‌های او را قبول ندارم. ما اختیار تام به علیدخت دادیم به طور مثال تاریخ مسابقات انتخابی در تقویم فدراسیون چیز دیگری بود که علیدخت پیشنهاد داد آن را تغییر دهیم و حتی زمانی که تاریخ 30 و 31 تیر برای برگزاری مسابقات انتخابی تعیین شد من مخالفت سرسخت این تاریخ بودم و حتی با ضرغام پور و حجازیان هم صحبت کردم و گفتم که به دلایلی از جمله برگزاری لیگ عراق این تاریخ مناسب نیست، در حالی که علیدخت، ضرغام‌پور و حجازیان جلسه‌ای داشتند و این تاریخ را انتخاب کرده بودند.

زارع پور به اردوی نوشاد عالمیان برای جام جهانی اشاره کرد و گفت: نوشاد عالمیان به تنهایی به این مسابقات دعوت شده و بر اساس درخواست سرمربی تیم ملی قرار شد که اردویی برای او گذاشته شود و نفرات دعوت شده بر اساس لیستی است که علیدخت به ما اعلام کرده بود قرار است امروز اسامی این بازیکنان بر روی سایت فدراسیون قرار بگیرد. در این لیست اسامی بازیکنانی از جمله احدی، اخلاق پسند، مهران احدی، افشین نوروزی و .... قرار نداشت و سرمربی خود این افراد را دعوت نکرده بود.

وی در پاسخ به این که میدیا لطف الله نسبی و امیر میر الماسی به درخواست شما از این لیست کنار گذاشته شده است و سرمربی از دلایل آن اظهار بی‌خبری کرده است،‌ گفت: این دو بازیکن به دلایلی از اردو کنار گذاشته شدند که البته جلسه اول هم به علیدخت این موضوع را گفتیم، اما اگر عنوان می‌کنند که بی‌اطلاع هستند تشریف بیاورند و فدراسیون حاضر است حتی مقابل رسانه‌ها این موضوع را به وی اعلام کند.

رییس فدراسیون تنیس‌روی میز درباره این که با وضعیت ایجاد شده اردوی نوشاد عالمیان برگزار خواهد شد؟ گفت: اردو قرار بود از امروز برگزار شود،‌ اما بازیکنان برای تورهای لهستان و آلمان به سفارت رفته اند و این اردو از فردا آغاز خواهد شد. ما تا پایان امروز هم منتظر علیدخت خواهیم ماند و اگر سرمربی تیم ملی نیاید تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

زارع‌پور در پاسخ به مباحث مطرح شده درباره بازنگری در آیین‌نامه هم، گفت: برگزار نشدن انتخابی نظر من نبوده بلکه علیدخت معتقد است که بازیکنان تیم ملی را باید خود انتخاب کند و هر کسی که او تشخیص داد به اردوی تیم ملی بیاید که کمیته‌ فنی با این موضوع مخالف بود.

زارع پور اضافه کرد: آیین‌نامه در حال حاضر همان آیین‌نامه‌ای است که در دوره‌های قبل اجرا شده و با توجه به درخواست علیدخت و مخالفت کمیته‌ فنی قرار شد که بازنگری بر روی آیین‌نامه صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که اختیار تام به علیدخت داده شده است، گفت: سرمربی هیچ جای دنیا عضو کمیته‌ فنی نیست، اما ما علیدخت را دبیر کمیته‌ فنی ‌کرده‌ایم. حتی علیدخت اعلام کرد که می‌خواهد اعضای کمیته‌ فنی را تغییر دهد که گفتیم نفرات را اعلام کند. علیدخت گفت فلانی علیه من صحبت کرده که گفتیم او نظر شخصی خود را گفته و بروید و با هم دور یک میز بنشینید و اختلافات را برطرف کنید و در جهت ارتقا وضعیت پینگ‌پنگ گام بردارید.

وی در پاسخ به این که چرا برای جوانان، تیم امید تشکیل نمی‌شود و در چنین مسابقاتی از ترکیب جوانان استفاده می‌کنید به ایسنا، گفت: اگر مصوبات فدراسیون را در دو سال گذشته نگاه کنید خواهید دید که ما سرمربی تیم ملی را مکلف ‌کرده‌ایم که تیم ملی امید یا تیم ملی "ب" راه‌ا‌ندازی کند. حتی گفتیم که در پروتورهای لهستان و آلمان از ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه استفاده شود تا هم محکی برای آن باشد و هم بتوان برای مسابقات جهانی ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و با تجربه داشت و همچنین رنکینگ این بازیکنان حفظ شود. اما علیدخت عنوان کرد که در این دو مسابقه از ترکیب جوانان استفاده شود. زمانی که سرمربی تنها از ترکیب بازیکنان جوان در تیم استفاده می‌کند من حرف دارم.

وی خاطر نشان کرد: تاکید می‌کنم که ما اختیار تام به علیدخت دادیم و هیچ کاری بدون هماهنگی با او انجام نشده که سند و مدارک این موضوع هم وجود دارد. به طور مثلا علیدخت درخواست کرد که اخلاق پسند به مسابقات آسیایی بیاید و با این که بعضی‌ها هم مخالف این موضوع بودند علیدخت عنوان کرد که مسئولیت این کار را می پذیرد و اخلاق پسند به این مسابقات اعزام شد.

زارع پور در پاسخ به این که به نظر می‌رسد صحبت‌های شما در کمیته‌ فنی گاهی ایجاد حاشیه می‌کند، در حالی که خود با خبر هستید که بسیاری از موضوعات پیش از اتمام جلسه به رسانه‌ها می‌رسد، گفت: روز اول که به ورزش آمدم دوستان گفتند نباید در ورزش همه چیز را گفت اما معتقدم که در ورزش باید همه چیز را همه بدانند و نمی‌توانیم با "رودربایستی" صحبت کرد، اما در کمیته‌ فنی ممکن است مطالبی عنوان شد که قطعا محرمانه است و اگر مطالبی گفته می‌شود دوستان پینگ‌پنگی لطف می‌کنند و خبر می‌دهند. من اگر مخالفتی داشته‌ام دلایل آن را عنوان کرده‌ام. "پیغام و پسغام" نداریم و با کسی هم رودربایستی نداریم و دلایل مخالفت و موافقت خود را با مدارک عنوان می‌کنیم.

وی ادامه داد: بازیکنان چند هزار بار علیه فدراسیون صحبت کرده‌اند و کسی با آنها برخورد کرده است.

زارع‌پور در پاسخ به این که اما فدراسیون، نوروزی را به خاطر مصاحبه‌اش محروم کرد، گفت: موضوع نوروزی بحث دیگری بود.

وی در ادامه با بیان این که ممکن است اختلاف نظرهایی در فدراسیون وجود داشته باشد، گفت: اختلاف سلیقه خوب است، آن هم تا جایی که باعث تضعیف پینگ‌پنگ نشود. من بنا ندارم که خیلی از موضوعات را مطرح کنم و در مجموع بر سر توافقی که با علیدخت کردیم هم چنان هستیم. او می‌تواند حضوری بیاید و درباره موضوعاتی تیم دارد صحبت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها