کد خبر: ۱۷۴۲۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۲۳ مهر ۱۳۹۲
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال سنگال که این کشور را به جام جهانی 2002 برد در سن 59 سالگی درگذشت.
برونو متسو، سرمربی پیشین تیم‌های ملی فوتبال امارات، قطر و سنگال امروز (سه‌شنبه) در سن 59 سالگی بامداد سه‌شنبه (امروز) پس از مدت‌ها دست‌ و پنجه نرم کردن با بیماری مهلک سرطان روده‌ بزرگ در بیمارستانی در کشورش درگذشت.


این سرمربی فرانسوی در دیدار افتتاحیه جام جهانی 2002 موفق شد با تیم سنگال یک بر صفر بر فرانسه غلبه کند و نامش را بر سر زبان‌ها بیندازد.
متسو مدت کمی پس از اینکه در سال 2012 جانشین دیه‌گو آرماندو مارادونا در تیم الوصل امارات شد، متوجه شد که دچار سرطان روده بزرگ است، هرچند در ادامه معاینات مشخص شد که سرطان به ریه و کبد وی هم نفوذ کرده است. متسو امروز در کلینیکی در روستای کودکرک، زادگاهش واقع در منطقه شمالی فرانسه درگذشت.

برونو متسو یکی از موفق‌ترین مربیان در لیگ امارات بود و در سال 2003 موفق شد تیم العین را که فرهاد مجیدی، مهاجم پیشین تیم ملی کشورمان را در اختیار داشت به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برساند.

او اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود: بله، امروز من با زندگی‌ام بازی می‌کنم. می‌خواهم بر سرطانم غلبه کنم پیش از اینکه گسترش یابد. با وجود اینکه این شوکی بزرگ برایم بود ولی همیشه مثبت‌نگر هستم و در این مورد تسلیم نمی‌شوم.

متسو در یک دهه گذشته در تیم‌های ملی و باشگاهی کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت کرد و برای فوتبال‌دوستان ایران به خاطر رویارویی در عرصه‌های مختلف باشگاهی و ملی چهره‌‌ای کاملا آشنا بود.

به گزارش مشرق، نام متسو در مقاطعی به عنوان گزینه مربیگری تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس مطرح بود و حتی رویانیان مذاکرات موفقی را نیز با وی انجام داده بود اما در نهایت شرایط برای نشستن روی نمیکت پرسپولیس مهیا نشد و مانوئل ژوزه هدایت سرخپوشان را برعهده گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها