کد خبر: ۱۷۶۳۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
ابویی معاون پیشگیری و هماهنگی امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز (شنبه) در محل کار خود حاضر نشد.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، پس از اینکه حبیب‌الله حقیقی به عنوان رئیس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جایگزین فداحسین مالکی شد و مراسم تودیع و معارفه آن در 13 مهر ماه برگزار گردید، زمزمه‌های تغییر مهدی ابویی معاون پیشگیری ستاد مطرح گردید ولی تاکنون تغییری در این حوزه اعلام نشد.
 
 
بر اساس این گزارش، مهدی ابویی که حامی طرح شبنم بود پس از حضور رئیس جدید و هجمه‌هایی که علیه طرح شبنم از سوی وزارت صنعت مطرح گردید، از امروز در محل کار خود حاضر نشد.
 
بر اساس آنچه مهدی ابویی نیز به خبرنگار تسنیم گفته است، از امروز در محل کار خود حاضر نشده است.
 
این اتفاق در حالی رخ داده که هنوز جایگزینی برای وی انتخاب نشده و این سمت در حال حاضر خالی است.
 
به گزارش تسنیم، مهدی ابویی که از دولت هشتم تاکنون به‌عنوان معاون پیشگیری در این ستاد فعالیت می‌کرد، یکی از حامیان بزرگ طرح "شبنم" بود که از سال گذشته روند اجرایی آن  در کشور کلید خورد.
 
طرح شبنم یا شبکه بازرسی و نظارت مردمی با هدف استفاده از حضور مردم در عرصه بازرسی طراحی شده است تا سبب ایجاد شفافیت در مبادلات اقتصادی شود. این طرح یعنی اختصاص کد رهگیری به تک تک کالاهای کشور (اعم از واردات و تولید داخل) و رهگیری آنها در شبکه توزیع تا مصرف‌کننده است؛ به‌گونه‌ای که اطلاعات کل کالاهای کف بازار شامل مشخصات کالا، خرید، فروش و جابه‌جایی کالا (اعم از جابه‌جایی مالکیتی یا جابه‌جایی فیزیکی و بدون انتقال مالکیت) در سامانه مرکزی قابل استعلام باشد. در واقع، طرح شبنم دارای 4 رکن کدگذاری، رهگیری، مشارکت مردمی و بازرسی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها