کد خبر: ۱۷۹۰۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۳ آبان ۱۳۹۲
امروز در سراسر ایران اسلامی حماسه‌ای دیگر از حضور بصیرت‌مدار ملت در دفاع از آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) رقم خورد و مستکبران دانستند که این ملت اهل سازش و تسامح نبوده و تا آخرین لحظه حسینی‌وار در برابر شیطان بزرگ خواهد ایستاد.

امروز 13 آبان روز ملی استکبارستیزی است و ایران اسلامی یک‌پارچه شور و خروش علیه جنایات مصداق بارز خوی استکباری یعنی آمریکا است.

امروز جای جای این سرزمین پهناور طنین فریاد‌های «هیهات منا الذله» ، «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» و دهها شعار انقلابی دیگر بود که پایه‌های ظلم و جور را بار دیگر به لرزه درآورد.

مردم بصیر ایران اسلامی علی‌الخصوص دانش‌آموزان ، دانشجویان، معلمان و فرهیختگان امروز یکپارچه در صحنه حضور یافتند تا پیام ضدیت با استکبار را به گوش جهانیان برسانند.

امروز مردم ما با حضور در راهپیمایی 13 آبان اعلام کردند که آرمان‌ها و شعار‌های انقلاب در دهه چهارم زنده‌تر و بانشاط‌تر از گذشته است و این‌ادعا که جوشش و خروش انقلاب‌ها در مسیل زمان آرام می‌گردد حداقل درباره انقلاب خدایی مردم ایران مصداق نمی‌یابد.

امروز مردم ما به صحنه آمدند تا اعلام کنند همچون سه دهه گذشته در میدان هستند و در بزنگاه‌های تاریخ با حضور خود پیام شفافی را به جهان مخابره می‌کنند. مردم ما امروز بار دیگر با امام خود تجدید پیمان کردند.

ملت ما امروز همگی با هم شعار مرگ بر آمریکا سر دادند تا اعلام کنند دولت این کشور را نماد ظلم و طاغوت می‌دانند و تا آخرین قطره خون در برابر این ظلم ایستادگی می‌نمایند.

امروز همه آمده بودند از استقلال کشور عزیزشان دفاع کنند و اعلام کنند که جنایات تلخ کاخ سفید را هرگز فراموش نکرده‌اند.

امروز از لابه‌لای جمعیت کثیر راهپیمایان به خوبی می‌توان خشم مقدس علیه آمریکا را مشاهده کرد.

زخم‌هایی که آمریکا در دهه‌های گذشته بر پیکر ایرانیان نگاشته ‌است آنچنان عمیق و دردناک است که تاریخ هرگز آنها را از یاد نمی‌برد.

کودتای 28 مرداد سال 32 که اولین طعم استقلال‌ و آزادی‌طلبی ملت ایران را تلخ کرد ، حمایت از پهلوی و ددمنشی‌های دژخیمان این رژیم نامشروع، به تاراج بردن سرمایه‌های کشور ، اخلال در روند پیروزی انقلاب اسلامی ،‌ حمایت از گروه‌های تروریستی در اوایل انقلاب و پس از آن، تلاش برای تجزیه بخش‌هایی از ایران، حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه ، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، حمایت از صدام ، اعمال تحریم‌های غیرقانونی سیاسی و اقتصادی ، تلاش برای براندازی نظام در سال‌های 78 و 88 و ده‌ها جنایات دیگر بخشی از سیاهی‌های کارنامه کاخ سفید در برابر ملت ایران است که مطمئنا نسل‌‌های بعد نیز آن‌ها را فراموش نخواهند کرد و جالب اینجاست که آمریکای جنایات‌کار تاکنون حتی یکبار نیز از این اقدامات سیاه در پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی نکرده است و از همین روست که امروز یعنی یوم‌الله 13 آبان فریاد‌های «مرگ بر آمریکا» بلندتر و رساتر از همیشه سر داده می‌شود.

امروز سراسر ایران اسلامی دفاع از نظام و ضدیت با آمریکا بود. تهران ، قم ،‌مشهد ، تبریز‌ ، اصفهان، شیراز، کرمان ، بندرعباس ، اهواز ، یزد ، زاهدان ، اراک ،رشت ، ساری ، ایلام ، همدان ، کرمانشاه ، زنجان ، گرگان ، یاسوج ، بوشهر ، قزوین و ده‌ها شهر دیگر ایران اسلامی نهضتی حسینی بود در دفاع از حق و ضدیت باطل. الله اکبر ...الله اکبر....الله اکبر....

راهپیمایی 13 آبان در خراسان جنوبی آغاز شد

راهپیمایی 13 آبان همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی با سردادن شعار مرگ بر آمریکا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، راهپیمایی یوم‎الله 13 آبان امسال با حضور اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، کسبه و بازاریان و  اقشار دیگر مردم در تمام شهرستان‎های استان خراسان جنوبی با سردادن شعار مرگ بر آمریکا همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

13 آبان یادآور خون شهدای دانش‌آموز، تسخیر لانه جاسوسی و تبعید امام راحل به ترکیه است.

همزمانی 13 آبان با قیام خونین امام حسین(ع) سبب حضور بیشتر مردم در راهپیمایی برای دفاع از اعتقادات دینی و مذهبی آنها شده است.

بنرها و تابلوهای تبلیغاتی 13 آبان همراه با بنرهای تبلیغاتی محرم بر روی دیوارها حاشیه میدان‌ها و بسیاری نقاط دیگر بیرجند توجه را بیشتر به خود جلب کرده است.

همزمان با سراسر کشور راهپیمایی در خراسان جنوبی آغاز شده و مردم غیور و شهیدپرور استان از تمامی اقشار جامعه از مرد، زن، پیر و جوان در این راهپیمایی باشکوه حضور پیدا کردند.

راهپیمایی در بیرجند از سه محور به سمت میدان شهدا و از میدان شهدا به صورت سازماندهی به میدان ابوذر ادامه دارد.

گروهی از زنان با فرزندانی که در بغل داشته، گروهی با ویلچر و گروهی با عصایی که بر آن تکیه داده‌اند، با مشت‌های گره کرده و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را از آمریکا و استکبار نشان می‌دهند.

امسال نیز مانند سال‌های گذشته بیرجندی‌ها هر چه پرشورتر در این راهپیمایی حضور دارند.

طنین فریاد مرگ بر آمریکا در گیلان

مردم گیلان با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم انزجار خود را به دنیای استکبار اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مردم گیلان که زودتر از ساعت اعلام شده خود را به مسیرهای تعیین شده راهپیمایی 13 آبان رساندند هر لحظه صف‌های این حضور به‌هم فشرده‌تر می‌شود.

مشت‌هایی که گره‌خورده و فریادی که بر سر آمریکا مانند پتکی فرود می‌آید تا یادش بماند که مردم ایران و گیلان هنوز جنایت‌های آنها در کشور خود را از یاد نبرده‌اند.

حضور آگاهانه و انقلابی مردم گیلان همگام با سراسر کشور نشان‌دهنده بلوغ سیاسی آنهاست.

پرچم‌های آمریکا و صهیونیسم زیر گام‌های استوار مردم با صلابت گیلان لگدمال می‌شود و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیسم» طنین‌انداز شده است.

مردم در راهپیمایی 13 آبان رشت با در دست داشتن پلاکاردهایی با متن «مبارزه با استکبار شعار همیشگی است»، انزجار خود را از زورگویی‌های این کشور اعلام کرده‌اند.

پرچم‌های کوچک و بزرگ سه رنگ ایران عزیز در دست‌های مردم خودنمایی می‌کند و صحنه زیبایی از یکپارچگی مردم را به نمایش گذاشته است.

دانش‌آموزان با شور و شوق زیاد وارد صحنه شدند و نشان می‌دهند که نسبت به حوادث 13 آبان آگاهی دارند و بصیرت آنها مثال‌زدنی است.

یکی از راهپیمایان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امروز روز استکبارستیزی است و همه ما آمده‌ایم تا به آمریکا نشان دهیم هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا با برقراری رابطه با ایران استقلال ما را بگیرد، گفت: ما پشت سر رهبر خود ایستاده‌ایم و گوش به فرمان ایشان هستیم و هر زمان که صلاح بدانند وارد میدان و نبرد می‌شویم.

این دانشجوی علوم سیاسی درباره شعار مرگ بر آمریکا افزود: مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران است و هرگز از زبان‌ها نمی‌افتد و به طور کلی قابل حذف نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در حاشیه راهپیمایی 13 آبان اظهار کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و شکوهمندترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است.

علی اسماعیل‌پور 13 آبان را روز مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه دانست و تصریح کرد: ایستادگی در برابر تفکر استکباری راهبرد ملت ایران است.

وی حماسه 13 آبان را از بزرگ‌ترین رخدادها در سیر تاریخ دوران انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: این حماسه نقش موثری در تحکیم صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و شکست توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده دارد.

یکی از دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با هیجان خاصی اظهار کرد: امروز روز مرگ بر آمریکاست و با دوستان خود آمده‌ایم تا به آمریکا نشان دهیم ما نوجوانان پیرو راه شهید فهمیده هستیم و به فرمان رهبر خود گوش می‌دهیم.

به گزارش فارس، مردم گیلان در سراسر شهرستان‌های استان در حال خلق حماسه‌ای بزرگ هستند تا در تاریخ انقلاب اسلامی برگ زرینی دیگر را به ثبت برسانند.

فرزندان دیار میرزا کوچک خان جنگلی با گام‌های استوار امروز به خیابان‌ها آمده‌اند که اعلام کنند تا آخر ایستاده‌اند و کوتاه نمی‌آیند.

فریاد «مرگ بر آمریکا» در آسمان آذربایجان غربی طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در آذربایجان غربی آغاز شد.

در این مراسم با شکوه دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندان، بسیجیان، روحانیت، کسبه و بازاریان آذربایجان غربی حضور یافته‌اند و یکصدا با فریاد « مرگ بر آمریکا» و « مرگ بر اسرائیل» نفرت و انزجار خود را از اقدامات یزیدیان زمان اعلام می‌دارند.

این مراسم در مرکز استان از میدان ولایت فقیه آغاز شده و به طرف میدان انقلاب ادامه خواهد داشت.

مردم سمنان غریو «مرگ بر آمریکا» سر دادند

مردم اقصی نقاط استان سمنان هم‏زمان با سراسر کشور، امروز در راهپیمایی 13 آبان غریو «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، از دقایقی پیش دانش‌آموزان و دانشجویان، کارمندان و کارگران، مردم و مسئولان و اقشار مختلف جامعه به همراه دیگر مردم استان‏های مختلف کشورمان و همگام با مسئولان ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی 13 آبان نفرت از استکبار جهانی را فریاد زدند. دانش‌آموزان، دانشگاهیان، فرهنگیان و دانشجویان به همراه شمار زیادی از دیگر قشرهای مختلف مردم همیشه در صحنه استان سمنان، از دقایقی پیش به شکلی سازمان‏یافته به میدان آمدند و همگام با مردم ایران اسلامی با شرکت در راهپیمایی 13 آبان، غریو «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی بار دیگر بر خلاف تمام سم‏پاشی‏ها و شبهه‏افکنی‏های غربی‏ها و برخی خودفروختگان داخلی مبنی بر سازش با جهان استکبار، با سردادن فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از جنایت‌های نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی اعلام انزجار کرده و با آرمان‏های امام شهدا و لاله‏های پر پر کشورشان بیعتی مجدد بستند. مردم با سردادن شعارهای «الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر»، با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید عهد و پیمان کردند. راهپیمایی پرشکوه 13 آبان علاوه بر مرکز استان سمنان در شهرستان‏های شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه، آرادان و میامی نیز در حال برگزاری است.

فریاد مرگ بر آمریکا در لرستان طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مردم لرستان همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپیمایی ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی، مراتب انزجار خود را از آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

13 آبان ماه در تاریخ ایران یادآور حادثه‌های تلخی است، تلخی‌هایی که اینک در دهه چهارم از انقلاب همچون عبرت‌های پند‌آموز در پیش روی نسل جدید خودنمایی می‌کند.

13 آبان 1343 تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ترکیه، 13 آبان 57 روز شهادت تعدادی از دانش‌آموزان در محوطه دانشگاه تهران و برجسته‌تر از همه 13 آبان 1358 تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دست جمعی از دانشجویان پیرو خط امام، همه از جمله رخدادهای مهمی است که این روز را برای ایرانیان برجسته کرده است.

لحظاتی پیش راهپیمایی 13 آبان در تمام شهرستان‌های لرستان آغاز و فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل شرکت‌ کنندگان در سراسر شهرهای این استان طنین‌انداز شد.

در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم به ویژه عشایر لرستان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، دانش‌آموزان، دانشجویان، بسیجیان، نظامیان و قشرهای مختلف مردم حضور دارند و در حالی که پلاکاردهایی با مضمون مرگ بر آمریکا در دست دارند، انزجار خود را از مستکبران جهان اعلام می‌کنند.

راهپیمایان در این مراسم با سر دادن شعارهایی نظیر هیهات من الذله،  مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه، الله اکبر، نابودی هر چه سریع‌تر استکبار جهانی و سرکرده اصلی آن یعنی رژیم صهیونیستی جنایتکار را در جهان خواستار شدند.

راهپیمایی 13 آبان در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، ازنا، دورود، الیگودرز، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، دوره چگنی و بخش‌های توابع لرستان به طور هم‌زمان آغاز شد.

بنابر این گزارش، محل تجمع راهپیمایان 13 آبان در لرستان مصلاهای سراسر لرستان است.

فریاد کوبنده «مرگ بر آمریکا» توسط دانش آموزان بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، راهپیمایی 13 آبان  امسال در بوشهر متفاوت‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با حضور پرشور دانش‌آموزان برگزار شد و فریاد مرگ بر آمریکای دانش‌آموزان بوشهری به خوبی طنین انداز شد.

راهپیمایی امروز از میدان قدس بوشهر با حضور خیل عظیم دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان ارشد استان بوشهر  به سمت مصلی نماز جمعه بوشهر  برگزار شد.

راهپیمایان یکصدا فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سرداده و خشم و انزجار خود از سیاست‌های آمریکا اعلام کردند.

دانش‌آموزان بوشهری یکصدا فریاد زدند ای رهبر آزاد آماده‌ایم آماده و آمادگی خود را برای بعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایستادگی در مقابل یاوه‌گویی‌های دشمنان نشان دادند.

در راهپیمایی امروز علاوه بر دانش‌آموزان اقشار مختلف مردم نیز  حضور داشتند و در حرکتی هماهنگ بار دیگر شعار همیشگی انقلابی ملت ایران یعنی مرگ بر آمریکا را فریاد زدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: استکبار جهانی خوارتر از همیشه شده و  هر ساله در روز 13 آبان خاطرات تلخی برای آنان تداعی می‌شود.

حجت‌الاسلام سلمان بحرانی افزود: مردم ولایتمدار ایران اسلامی همواره از رهبر خود تبعیت می‌کنند و حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان نیز برگ زرین دیگری در افتخارات مردم ایران است.

وی بیان کرد: شعار مرگ بر آمریکا  حذف نخواهد شد همانطور که امروز مشاهده کردید این شعار کوبنده‌تر از سال‌های گذشته از سوی دانش‌ آموزان اعلام شد. امروز اقدامات خصمانه آمریکا برای تمامی جهانیان ثابت شده و همه می‌دانند آمریکا با خوی استکباری خود به دنبال چه منافعی است.

در ادامه این راهپیمایی و پس از پایان آن بیانیه راهپیمایی در مصلی بوشهر قرائت و با تکبیر راهپیمایان تایید شد.

اجتماع بزرگ دانش‌آموزان در میدان حماسه‌های یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم یزد راهپیمایی خود را از ساعت 9:30 صبح امروز از مسیرهای منتهی به چهارراه شهدا و میدان امیرچخماق آغاز کرده‌اند و فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا را سر دادند.

راهپیمایان با طی کردن مسیر خیابان‌های سلمان، امام خمینی (ره) و قیام، اکنون و از ساعت 10 در میدان امیرچخماق گردهم آمده‌اند و برنامه‌های ویژه روز استکبار ستیزی را اجرا خواهند کرد.

اجرای سرود دانش‌آموزی، سخنرانی، قرائت قطع‌نامه و ... بخشی از برنامه‌هایی است که به مناسبت روز استکبارستیزی در میدان امیرچخماق اجرا خواهد شد.

اقشار مختلف مردم یزد به‌ویژه بسیج دانش‌آموزی در این مراسم حضوری گسترده یافته‌اند و با در دست داشتن پلاکاردهایی، نفرت و انزجار خود را از آمریکا به نمایش گذاشته‌اند.

در این مسیر همچنین پرچم آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل به آتش کشیده شد و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در خیابان‌های یزد طنین‌انداز شد.

امروز چندین توریست‌ خارجی و چند عکاس خارجی نیز در جمع راهپیمایان حضور داشتند و صحنه‌های استکبارستیزی مردم یزد را به قاب تصویر کشیدند.

گفتنی است،‌ تا دقایقی دیگر و پس از اجرای سرود دانش‌آموزی، مراسم سخنرانی و قرائت قطع‌نامه در میدان امیرچخماق آغاز خواهد شد.

حضور گسترده مردم قم در تجمع بزرگ عاشوراییان استکبارستیز

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همزمان با یوم الله 13 آبان هزاران نفر از اقشار مختلف مردم قم ابتدا با حضور در مقابل بیت امام راحل در قم با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کرده و برای شرکت در تجمع یوم الله 13 آبان، رهسپار حرم مطهر حضرت معصومه(س) شدند و هم اکنون صحن بزرگ حرم کریمه اهل بیت مملو از جمعیت است.

آیت الله سعیدی امام جمعه قم، کرم رضا پیریایی استاندار قم، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم هستند. در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن و اجرای گروه موزیک سپاه، برادر شهید موحدیان به شعرخوانی پرداخت. همچنین اقشار مختلف مردم که در راهپیمایی یوم الله 13 آبان، با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نشان دادند که شعار «مرگ بر آمریکا» از نهاد انقلابی ملت برخاسته و فراموش شدنی نیست. شایان ذکر است تا دقایقی دیگر قرار است حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اجتماع بزرگ عاشوراییان استکبار ستیز در قم سخنرانی کند.

مشت‌های گره کرده مردم زنجان در روز 13 آبان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روز سیزده آبان، روز شگفتی است، روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز ملت ایران را در پیشانی خود حک کرده است و چه عجیب که ردپایی ثابت در تمام این حوادث به چشم می‌خورد.

ردپای استکبار جهانی در تبعید امام در سال 42، در کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 57 و در نهایت مهر بطلانی که دانشجویان خط امام با تسخیر سفارت آمریکا بر دخالت و دست‌اندازی‌های استکبار جهانی در میهن اسلامی زدند.

دانش‌آموزانی که هنگام تبعید امام در سال 42 خردسالانی بیش نبودند 15 سال بعد غیور مردانی در این خاک شدند که بر ظلم و بیداد شوریدند، آنان درس را نه در پشت نیمکت‌های چوبی کلاس و بر تخته سیاه آن که بر صفحه سپید پیشانی مردمان زجرکشیده در کوچه و بازار آموختند.

این اساس اندیشه امام در مبارزه علیه ظلم ستم‌شاهی است و می‌بینیم چون از جان برخاسته بر دل مرد می‌نشیند و آنان را از کوچک و بزرگ وارد عرصه می‌کند، امام ترس از مبارزه را در میان مردم انقلابی اینچنین از بین می‌برد.

در سایه این تعالیم است که نوجوان روزهای انقلاب، دانش‌آموز روزهای پرشور مبارزه و حماسه، از راهپیمایی‌ها، مبارزات و شعارها بیش از درس‌های مدرسه، تعلیم یافته و برای فراگیری بیشتر در روز 13 آبان 57 مدارس را به تعطیلی می‌کشاند و راهی راهپیمایی می‌کند.

امروز هم مردم پایتخت شور و شعور حسینی به صحنه می‌آیند تا یکبار دیگر نقش خود را در دفاع از نظام اسلامی ایفا کنند.

محمدی یکی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 13 آبان زنجان با بیان اینکه مردم وظیفه دارند برای پاسداری از ارزش‌های اسلامی در راهپیمایی شرکت کنند، افزود: این مردم هر جا که نیاز به دفاع از نظام باشد، حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با خون شهدا به دست آمده است، افزود: باید خون شهدا گرامی داشته شود.

این شهروند زنجانی با اشاره به شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان در این روز خاطرنشان کرد: امروز حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در این مراسم چشمگیر است.

یک دانشجوی شرکت‌کننده در این مراسم نیز گفت: آمریکا همواره توطئه‌های مختلفی را علیه ملت ایران اعمال می‌کند که باید توسط مردم در چنین راهپیمایی‌های اعتراض شود.

وی وظیفه دانشجویان را حضور در این راهپیمایی دانست و افزود: ملت ایران سابقه درخشانی در دفاع از ارزش‌های نظام و ولایت دارند و همواره با حضور پرشور خود در مناسبت‌های مهم از جمله13  آبان که نماد مقاومت ملت ایران است، پشتیبانی خود از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را اعلام کرده‌اند.

بابایی تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، پیش و پس از انقلاب اسلامی برای جلوگیری از اسلام خواهی ملت ایران دست به هر اقدامی زده و از همین حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی روز13  آبان تیری در قلب دشمنان است.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانشجویان است که در این راهپیمایی شرکت کنند، افزود: شور و نشاط مردم وصف ناشدنی است.

یک دانش‌آموز دبیرستانی نیز هدف از حضور خود در راهپیمایی 13 آبان را مبارزه عملی با استکبار عنوان می‌کند و می‌گوید برای پاسداری از خون شهدای دانش‌آموز باید همه دانش‌آموزان به وظیفه خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: در آن روز دانش‌آموز مسلمان ایرانی با اقتدا به امام خود دین خود را به نظام اسلامی ادا کرد امروز هم ما وظیفه داریم در این سرنوشت سهیم باشیم.

یک بانوی زنجانی نیز با بیان اینکه آمده‌ام تا «شعار مرگ بر آمریکا» را سر دهم، گفت: آمریکا نمی‌تواند برای کشور ما تعیین تکلیف کند، ما خودمان سرنوشتمان را مشخص می‌کنیم.

کریمی هدف از حضور خود را استکبار ستیزی عنوان کرد و گفت: ملت ایران در برابر استکبار کوتاه نیامده و نمی‌آید.

گفتنی است، راهپیمایی مردم زنجان از ساعت 9.30 آغاز شده و با سخنرانی محمد اسماعیلی، نماینده مردم زنجان و طارم به اتمام می‌رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها