کد خبر: ۱۸۰۴۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
یکی از فرماندهان ارشد مخالفان سوری قانونگذاران انگلیسی و آمریکایی را به حمایت موثر از دولت سوریه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی‌بی سی، سرهنگ عبدالجبار العکیدی، رئیس سابق شورای نظامی مخالفان ارتش سوریه در حلب گفت: آمریکا با پذیرش پیشنهاد انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه، راه را برای انجام حملات متعارف باز کرده است. غرب در حال حمایت از دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است.

العکیدی افزود: زمانی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام می‌کند سلاح شیمیایی خط قرمز است، چراغ سبز به استفاده از تسلیحات رایج را به سوریه نشان می‌دهد. موشک‌های بالستیک، موشک‌های اسکاد، راکت اندازها، نیروی هوایی، تانک‌ها، تمامی این‌ها می‌توانند از سوی دولت دمشق برای کشتن مردم سوریه مورد استفاده قرار بگیرند. موضع غرب در قبال انقلاب سوریه همچنان بسیار منفی است.

وی رویکرد انگلیس را نیز بسیار عجولانه خواند و گفت: آن‌ها هیچ چیز تامین نکرده‌اند. آن‌ها در کنار انقلاب نیایستادند. اگر موضع آمریکا، فرانسه و انگلیس را در قبال معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی و هم اکنون اسد مقایسه کنید، متوجه تفاوتی بزرگ و عظیم می‌شوید.

در واکنش به سخنان این سرهنگ سابق مخالف سوری، سخنگوی دفتر امور کشورهای همسود در امور خارجی انگلیس گفت: لندن ائتلاف ملی را به عنوان تنها نماینده مشروع مردم این کشور به رسمیت شناخته و ما به تامین حمایت گسترده از زمان تاسیس این ائتلاف پرداخته‌ایم و به آن ادامه می‌دهیم.

وی افزود: تنها در سال جاری میلادی دولت لندن بیش از20 میلیون پوند به این ائتلاف کمک کرده و وزارت امور خارجه نیز اعلام کرده که از حالا تا زمان آغاز کنفرانس ژنو2، انگلیس یک بسته حمایتی دیگر را اعلام می‌کند. این بسته جدا از کمک‌هایی است که لندن برای کمک به بحران انسانی در سوریه و منطقه اختصاص می‌دهد.

سرهنگ العکیدی که از شهر غازی آنتپ ترکیه سخن گفت، در ادامه اعلام کرد: کشورهای غربی برای سرنگونی قذافی و کمک به مردم لیبی سریعا اقدام کردند اما در سوریه جنگ داخلی در سومین سال خود است و جهان کنار ایستاده و تنها نظاره گر است. ناکامی غرب در تامین تسلیحات به گروه‌های مخالف میانه رو دست مخالفان را بازتر می‌کند؛ ما تاکنون هیچ تسلیحاتی دریافت نکرده‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها