کد خبر: ۱۸۰۵۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
همچنین مقامات محلی این کشور پیش‌بینی کرده‌اند که با برقراری ارتباط با مناطق آسیب‌دیده به احتمال زیاد شمار تلفات این حادثه طبیعی افزایش می‌یابد.

به گزارش 598 به نقل از سرویس حوادث جام نیوز؛طوفان سهمگین و ویرانگر «هایان» پس از عبور از مرکز فیلیپین به سمت جنوب شرق آسیا حرکت کرده است.

 

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن دست‌کم 100 تن در شهر «تاکلوبان» بر اثر این طوفان سهمگین است.

 

همچنین مقامات محلی این کشور پیش‌بینی کرده‌اند که با برقراری ارتباط با مناطق آسیب‌دیده به احتمال زیاد شمار تلفات این حادثه طبیعی افزایش می‌یابد.

 

سرعت حرکت این طوفان هنگام عبور از روی خشکی بین 235 تا 275 کیلومتر در ساعت اعلام شده و از آن به عنوان یکی از پرقدرت‌ترین طوفان‌های ثبت‌شده تاکنون نام برده می‌شود.

 

صدها ساختمان که در مسیر عبور این طوفان قرار داشتند، تخریب شده و یا آسیب دیده‌اند و برق مناطق گسترده‌ای در فیلیپین نیز قطع شده است.

 

همچنین رانش زمین، ارتباط از طریق راه‌های زمینی را در بسیاری از مناطق مرکزی این کشور مختل کرده است.

 

شدت این طوفان به حدی بوده که حدود 750 هزار نفر از مردم برای نجات جان خود و فرار از هایان، خانه‌هایشان را ترک کردند.

 

«ادواردو دل روساریو»، رئیس سازمان مقابله با بلایای طبیعی فیلیپین گفت: سرعت بالای طوفان باعث شده که ابرهای باران‌زا به سرعت از روی خشکی عبور کنند و میزان بارندگی کمتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته بوده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، مدارس و اداره‌ها در مناطق آسیب‌دیده تعطیل هستند و تردد زمینی و دریایی مختل شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها