کد خبر: ۱۸۱۳۳۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۲۰ آبان ۱۳۹۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام این قتل‌های اخیر اگرچه زنجیره‌ای نبوده و پیوسته نیستند اما به دلیل اینکه ناامنی‌هایی را ایجاد کرده‌اند، در کمیسیون امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد.
به گزارش 598، عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، پیرامون ترور شب گذشته صفدر رحمت آبادی، معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و پیش از آن ترور دادستان زابل، عضو هیئت مدیره شهر جدید پرند و حادثه سراوان، اظهار کرد: به هیچ وجه گمان نمی‌کنم که این قتل‌ها و ترورها به یکدیگر ارتباطی داشته و به صورت زنجیره‌ای صورت گرفته باشد.

وی در بیان حادثه سراوان افزود: حادثه سراوان که به دست معاندان صورت گرفت و با پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی و سرویس‌های خارجی سربازان پاک باخته نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون نتایجی که از موارد دیگر بیان شده، نشان‌گر این است که ترور نبوده بلکه قتل صورت گرفته و جنبه سیاسی نداشته و جنبه امنیتی خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی در رابطه با مسئله سراوان جلساتی را برگزار و موضوع را پیگیری کرد، مسئولان ذیربط به کمیسیون فراخوانده شدند و در حال پیگیری گزارشاتی بوده و موضوع را همچنان تعقیب می‌کند.

منصوری در مورد دیگر اقدامات این کمیسیون خاطرنشان کرد: این کمیسیون از وزارت خارجه در خواست کرد تا مراتب اعتراض را اعلام کرده و به سازمان ملل شکایت کند، همچنین نیروهای مسلح موظف شدند تا آمادگی خود را بیشتر کرده تا سطح امنیت در جامعه را ارتقا دهند.

وی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای را در این رابطه برگزار نکرده و گمان می‌کنم که پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی در نخستین جلسه، این موضوعات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی این قتل‌ها اگرچه زنجیره‌ای نبوده و پیوسته نیستند اما به دلیل اینکه نا‌امنی‌هایی را ایجاد کرده‌اند ممکن است از این منظر در کمیسیون امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تسنیم پیرامون دلایل وجود سلاح گرم در مرکز کشور و ایجاد چنین قتل‌ها یا ترورهایی اظهار کرد: به هر صورت اطراف کشور ما کشور هایی قرار دارند که شرایط داخلی آنان بر شرایط داخلی کشور ما تأثیر گذار است.

منصوری با طبیعی دانستن این شرایط افزود: کشورهایی که اطرافشان شرایط ناامنی وجود دارد، تأثیر پذیرند و برای برخی از کشورهای همسایه ما مشکلاتی از سوی غرب فراهم شده که ایجاد امنیت را برای آنان با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر مرزهای ما پهناور بوده و این گونه نیست که برای جلوگیری از ورود افراد ما بتوانیم سیم خاردار بکشیم، اما باید سعی کنیم که امنیت داخلی کشور را روزبه‌روز افزایش دهیم، پیرامون امکان طرح سئوال از وزیر کشور یا وزیر اطلاعات در این باره تصریح کرد: بعید به نظر می رسد که در این رابطه وزیران به مجلس احضار شوند، باید دید که این کمیسیون در آینده چه تصمیماتی را اتخاذ می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته این مسئله وجود دارد که در جلساتی که این کمیسیون با وزیران کشور و اطلاعات برگزار می‌کند، پیرامون این مسائل صحبت شود اما اینکه برای این موضوعات به مجلس احضار شوند احتمال کمی وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها