کد خبر: ۱۸۲۷۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۲۷ آبان ۱۳۹۲

نخست‌وزیر عراق امروز(دوشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز عربی اعلام کرد: عقب‌نشینی اوباما از حمله به سوریه منطقه خاورمیانه را از "فاجعه‌ای واقعی" نجات داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نوری مالکی، نخست وزیر عراق اعلام کرد : آنچه که در استان‌های عراق رخ می‌دهد از خواسته‌های مردمی به "قطب‌بندی سیاسی" تبدیل شده است و میدان‌های استان "الانبار" امروز به مرکزی برای گروه‌های تروریستی و رهبران القاعده تبدیل شده است.

وی همچنین خبر بازداشت چند زن انتحاری در عراق را تکذیب کرد و گفت: ما توانستیم القاعده را شکست دهیم و استراتژی جدیدی برای رویارویی را گروه‌های تروریستی داریم. عراق از همکاری امنیتی با کشورهای همسایه برای مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنیم و کشورهای حامی تروریست باید از این حمایت‌ها که در نهایت به حمله القاعده به این کشورها مینجامد، وحشت داشته باشند.

مالکی با بیان این که بحران سوریه به خارج از مرزهای این کشور کشیده شده است گفت: تصمیماتی که عراق اتخاذ می‌کند، در راستای جانبداری از هیچ یک از طرفین درگیر در سوریه نیست و ما خواهان حل و فصل سیاسی بحران سوریه هستیم و از خواسته‌های مخالفان سوریه در تغییرات دموکراتیک حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: عراق هیچ کمک تسلیحاتی به گروه‌های سوریه نمی‌کند.

نخست‌وزیر عراق درباره تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره عقب‌نشینی از حمله به سوریه نیز گفت: عقب‌نشینی اوباما از حمله به سوریه منطقه را از "فاجعه‌ای واقعی" نجات داد.

وی درباره مذاکرات ایران با گروه 1+5 نیز گفت: ممانعت از دستیابی ایران به فناوری تولید سلاح‌های هسته‌ای مسیر مذاکرات با غرب را تغییر داد.

نوری مالکی تصریح کرد: ما مشکلی با عربستان داریم که ریاض مسوول آن است و دیگر کشور‌ها باید با عراق به عنوان یک کشور مستقل تعامل داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها