کد خبر: ۱۸۳۲۷
زمان انتشار: ۱۶:۴۸     ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
مقام معظم رهبري در جمع مردم كرج 24/7/76

مى‏توان به تشكيل تيپ سيّدالشهداء از مردم كرج و جوانان مؤمن اين شهر و بعد از اندكى تبديل آن تيپ به يك لشكر مقتدر و نيرومند و بعد در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى اشاره كرد كه امروز يك لشكر سازمانى و يك سپاه عملياتى به‏تمام توان و قدرت، متشكّل از همين جوانان اين منطقه است.


به گزارش شبكه خبري البرز ، به دنبال تشكيل استان البرز و تشكيل سپاه استاني در هر استان ، لشگر 10 سيدالشهدا را كه مي توان از آن به عنوان هويتي براي كرج و مردمانش ياد كرد با اين شهرستان خداحافظي كرده و سپاه امام حسن مجتبي (ع) براي تشكيلات سپاه اين استان در نظر گرفته شده است.
لشگر 10 سيدالشهدا از چند ماه پس از تشكيل به شهرستان كرج منتقل شد و در اين شهرستان استقرار يافت. حضور اين لشگر در شهرستانهاي غرب استان تهران سبب شد تا اين مردم به لشگر 10 سيدالشهدا ارادت و احترام خاصي قايل شوند،‌ و لذا براي تامين نيرو و مايحتاج اين لشگر و ساير سپاهيان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با شور و اشتياق بيشتري به ميدان بيايند به گونه اي كه بيش از 80 درصد 35 هزار ايثارگر، شهيد ، جانباز ، آزاده اي كه در اين شهرستانهاي زندگي و ساكن بودند در لشگر 10 سيدالشهدا حضوري پررنگ داشته و از صميميتي را با اين نام در اين شهرستان داشته باشند.
لشگر 10 سيدالشهدا در هشت سال دفاع مقدس و در برهه هايي از دوران انقلاب اسلامي كه نياز به حضور بسيجيان و سپاهيان بود با نام كرج شناخته مي شد و مردم كرج با اين نام انس و الفتي بسيار داشته و دارند.
به تازگي و در اقدامي تامل برانگيز نام سپاه سيدالشهدا از تشكيلات سپاه استان برداشته شده و اين سپاه به تهران منتقل شده است.
هر چند بسياري از كارشناسان امر معتقدند كه تمامي نامهاي ائمه اطهار (س) براي مردم كرج محترم هستند اما از آنجايي كه مردم اين منطقه با نام لشگر 10 سيدالشهدا ارتباطي خاص برقرار كرده و بسياري از خانواده هاي شهدا و ايثارگراني كه در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته اند هنگامي كه از خاطرات خود سخن به ميان مي آورند مي گويند گردان علي اصغر لشگر 10 سيدالشهدا،‌گردان علي اكبر لشگر10 سيدالشهدا،‌گردان حضرت قاسم لشگر 10 سيدالشهدا، گردان حنظه لشگر 10 سيدالشهدا ،
به گفته اين كارشناسان هر يك از اين نامها هويتي براي اين شهرستان بوده و اعتقاد دارند با توجه به اينكه شهرستان كرج شهرستاني مهاجر پذير است نياز است تا با برجسته كردن باورهاي منطقه اي و محله اي نسبت به ايجاد يك هويت و فرهنگ غالب در شهرستان اقدام كرد كه يكي از اين فاكتورها ، لشگر 10 سيدالشهدا ست.
لازم به توضيح است لشگر 10 سيدالشهدا با پشتيباني مردم كرج توانست در هشت سال دفاع مقدس در بيش از 39 ماموريت آفندي و پدافندي حضور يافته و جوانان اين منطقه با اهدا خون خود در راه رشد و تعالي انقلاب اسلامي موثر واقع شوند.
گفتني است بيش از 50 تن از فرماندهان اين لشگر در شهرستان كرج ساكن بوده و هستند.

استقبال از ظفرمندان لشگر 10 سيدالشهدا- سردار علي فضلي در كنار شهيد اجرلو
 

افتتاح پادگان تيپ 10 سيدالشهدا در دوكوهه با حضور امام جمعه فقيد كرج حجه الاسلام شريفي
 

اعزام نيرو از شهرستان كرج به تيپ سيدالشهدا - سال 1363
 
 

 مراسم تشييع پيكر حاج يدالله كلهر جانشين فرماندهي لشگر ده سيدالشهدا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۱
سلام
مراسم افطاری گردان مقداد ل 27 پاسداشت شهدا و جانبازان و رزمندگان و خانواده عزیز انها ( عملیات مرصاد ) بر خلاف سالهای قبل در تالار وحت فردا 5 شنبه 3 شهریور ساعت 7 بعد از ظهر برقرار میباشد .
-------------------------
حضور همگان همراه خانواده بصرف افطاری همراه با سخنرانی و مداحی حاج سعید حدادیان ازاد میباشد.
-----------------
همچنین گردان چند وقتی است مشغول جمع اوری هزینه خرید حسینیه دائمی در تهران میباشد .
--------------------
گزارش تهیه بفرمائید - من خودم نمیتونم برم - با برادر لیائی هماهنگ کنید.
یا حق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها