کد خبر: ۱۸۳۴۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
دکتر کوشکی:
این کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی مسئولین ما به این نتیجه خواهند رسید که 5+1 تمایل به حل مساله ندارد؟ گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم، ولی برخی ها با وجود رفتارهای ضد و نقیض گروه غربی این را قبول نمی کنند، البته با تجربه مستقیم در این مذاکرات لمس خواهند کرد که غرب هیچ تمایلی به حل موضوع ندارد.
به گزارش بی باک، تاریخ فرانسه نشان می دهد که فرانسه کشوری است که نه اهل سیاست است و نه اهل جنگ، اگر کمی تاریخ فرانسه را مرور کنیم به خوبی می بینیم که در زمان جنگهای امپراطوری عثمانی، فرانسه اولین کشوری بود که در آن جنگ ها، بدون کوچک ترین درگیری و مقاومتی تسلیم می شد و یا در جنگ های جهانی اول و دوم از ترس جنگ و برای فرار از جنگ، همیشه خودش را در کنار کشورهای قدرتمند قرار می داد و برای کشورها فقط طعمه بود نه حریفی جنگی. فرانسه همواره با اولین حمله از طرف دشمن بدون هیچ گونه مقاومتی شکست را می پذیرفت و تسلیم می شد و بهانه اش هم این بود که چون فرانسه مهد تمدن و فرهنگ و ادب جهان است و تاریخ اروپا را در خود جای داده است نباید به جنگ کشیده شود، آیا انتخاب فرانسه به عنوان بازیگر نقش مخالف به دلیل این ویژگی ها بوده است و در ادامه مذاکرات باز هم کارشکنی خواهد کرد.

دکتر محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی و استاد دانشگاه در خصوص نقش فرانسه به عنوان مخالف طرح ایران در مذاکرات هسته ای در گفتگو با بی باک اظهار داشت: نوع سیاست خاص فرانسه در انتخاب این کشور به عنوان بازیگر نقش مخالف در سناریوی مذاکره دخیل نبوده است، باید در خصوص 5+1 به عنوان یک کلیت صحبت کرد، کلیت مشترکی که عنصر مشترک آنها مقوله صهیونیسم و حمایت از آن است که جدای از ویژگی های خاص سیاسی کشورهای 5+1نقطه مشترک آنها همین حمایت از صهیونیسم می باشد.

کوشکی تصریح کرد: این نقش را می توانست انگلیس یا آلمان هم بازی کند، نقشی که قبلا بر عهده آمریکا بود اما در شرایط فعلی برای موجه نشان دادن چهره آمریکا نزد مردم ایران و جهان، این نقش به فرانسه واگذار شده است و برای آنها فرقی نمی کند که کدام یک برهم زننده توافق میان ایران و 5+1 باشد در هر صورت آنها به دنبال یک نتیجه از پیش تعیین شده هستند که برای ایران قابل قبول نیست.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: به دلیل اینکه ایران در این اواخر یک گارد متفاوت نسبت به آمریکا داشته است و آمریکا هم نمی خواهد خود را یک عنصر مخالف نشان دهد، بنابراین آنها ترجیح دادند که نقش خود را به کشور دیگری واگذر کند تا متهم به این نشود که آمریکایی ها در مقابل تغییر موضع ایران، همچنان بر سیاست غلط قبلی خود حرکت می کند. پر واضح و بدیهی است که همچنان اهداف آمریکا در مخالفت فرانسه دنبال می شود. اگر ایران تغییر رفتار اخیر را نداشت باز هم این نقش به عهده آمریکا بود.

وی در ادامه افزود: 5+1 هیچ تمایلی به حل بحران به وجود آمده نداشته و ندارند، آنها یک مسئله بسیار ساده و طبیعی در فعالیت هسته ای ایران که بارها مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است را تبدیل به یک بحران بزرگ جهانی کردند، اگر می خواستند این بحران حل شود اصلا آن را به وجود نمی آوردند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی مسئولین ما به این نتیجه خواهند رسید که 5+1 تمایل به حل مساله ندارد؟ گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم، ولی برخی ها با وجود رفتارهای ضد و نقیض گروه غربی این را قبول نمی کنند، البته با تجربه مستقیم در این مذاکرات لمس خواهند کرد که غرب هیچ تمایلی به حل موضوع ندارد.

کوشکی در پایان ابراز امیدواری کرد: انشالله در کسب تجربه و رسیدن به این موضوع به صورت مشترک برای همه که غرب نمی خواهد مساله حل شود، آسیبی به منافع ملی نخواهد رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها