امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۸۳۸۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۳۰ آبان ۱۳۹۲
بنظر می‌رسد بدنه کارشناسی آمریکایی که به منافع ملی کشور خود توجه عمیق دارد و به مسائل منطقه با «عینک اسراییلی» نمی نگرد، رویکردی واقع گرایانه را اتخاذ کرده است.
به گزارش 598 به نقل از مشرق ، 77 مقام سابق نظامی، سیاسی، اطلاعاتی و کارشناسان امنیتی آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما از تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای رسیدن به راه‌حل دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای ایران، قدردانی کردند.

در نامه این مقامات سابق و فعلی دولت آمریکا، همزمان با حمایت از رویکرد اوباما در برخورد دیپلماتیک با ایران، سیاست‌های پیشین اوباما در قبال ایران - از تحریم و فشار تا تهدید نظامی و همه گزینه‌های روی میز - را عامل تغییر روش ایران در مذاکرات و تلاش برای توافق هسته‌ای دانسته‌اند.

به نظر می رسد بدنه کارشناسی آمریکایی که به منافع ملی کشور خود توجه عمیق دارد و به مسائل منطقه با «عینک اسراییلی» نمی نگرد، رویکردی واقع گرایانه را اتخاذ کرده و اوباما را به مسیر صحیحی فرا می خواند.

نظر به اهمیت فراوان اسامی امضا کنندگان این نامه، مشرق به معرفی این 77 نفر پرداخته است.

متن نامه 77 مقام آمریکایی به اوباما به شرح زیر است:

آقای رئیس جمهور،

ما تصمیم شما برای استفاده مقتدرانه از دیپلماسی برای رسیدن به توافق با ایران را تحسین می‌کنیم، بویژه اینکه به نظر می رسد اراده رئیس‌جمهور حسن روحانی نیز برای شفافیت بیشتر و وضع محدودیت‌های قابل راستی‌آزمایی و مورد قبول جامعه بین‌الملل در برنامه هسته‌ای ایران است. کار دشوار دیپلماسی هم اکنون آغاز شده است. دهه‌ها بی‌اعتمادی و نبود ارتباط میان دو کشور، کار رسیدن به توافق و ضمانت مورد نظر را برای اطمینان از اینکه برنامه هسته‌ای ایران فقط برای مقاصد صلح‌آمیز است، بسیار پیچیده خواهد کرد.

 

شما در تصمیم‌تان برای تعامل با ایران، بدون شک با مخالفت‌هایی روبرو خواهید شد. ما از سیاست جدید شما حمایت می‌کنیم و متعهد می‌شویم تحسین و حمایت سایر هموطنان آمریکاییمان از آرزوی شما برای ساخت خاورمیانه‌ای آرام و با همکاری متقابل در این دوره گذار را جلب کنیم. با توجه به ابتکار عمل اتخاذ شده از سوی دولت ایران که بخشی از آن ناشی از سیاست‌های پیشین شماست، گزینه دیپلماتیک در این برهه صحیح‌ترین گزینه است.

 

 

 

امیدواریم در این مسیر جدید مهم و سازنده‌ای که در پیش گرفته‌اید موفق باشید.

 

1    مورتون آبراموویچ ( Morton Abramowitz)   

وي در سال‌هاي رياست جمهوري جيمي کارتر سفير آمريکا در تايلند بود و در دولت ريگان به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور اطلاعاتي و تحقيقاتي ف با آغاز رياست جمهوري جرج بوش پدر وي به عنوان سفير آمريکا در ترکيه کار خود را آغاز کرد. وي در سال 1991 رياست انديشکده بنياد کارنگي را عهده‌دار شد؛ سپس سرپرستي بنياد حمايت از دموکراسي (ان‌دي‌يو) را بر عهده گرفت. وي يکي از مهمترين عوامل بنيانگذاري گروه بين‌المللي سنجش بحران (International Crisis Group) است.

 

 

2    مایکل آرماکاست  (Michael Armacost )

آرماکاست از سال 1977 تا 1978 در دولت کارتر به عنوان يکي از اعضاي منتخب شوراي امنيت ملي، بررسي امور مربوط به شرق آسيا و چين را بر عهده داشت. از سال 1989 تا 1993 به عنوان سفير آمريکا در ژاپن خدمت کرد. پيش از آن وي از سال 1984 تا 1989 معاونت امور سياسي وزير امور خارجه را عهده‌دار بود.

در سال‌هاي حساس حکومت فردينان مارکوس در فيليپين، يعني از سال 1982 تا 1984 وي سفارت آمريکا در اين کشور را اداره مي‌کرد. پس از اين، از سال 1995 تا 2002 وي سرپرستي مؤسسه بروکينگز را عهده‌دار شد.

 

 

3    برایان آتوود ( Brian Atwood ) 

 آتوود در دوران رياست جمهوري کارتر به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور کنگره‌اي خدمت کرد. از سال 1986 تا 1993، اولين رئيس مؤسسه ملي دموکراتيک امور بين‌المللي ( National Democratic Institute for International Affairs) وارد اين نهاد شد. در فاصله سال‌هاي 1993 تا 1999، رياست يو‌اس‌ايد را برعهده گرفت.

او به عنوان رئيس دانشکده مطالعات روابط عمومي همفري در دانشگاه مينسوتا در فاصله سال‌هاي 2002 تا 2010 خدمت کرد. در سال 2010 به درخواست اوباما وي رياست کميسيون هماهنگي توسعه در سازمان همکاري و توسعه اقتصادي را پذيرفت.

 

 

4    روبرت ماسون بیکرافت ( Robert Mason Beecraft)

از سال 2001 تا 2004 وي به عنوان سرپرست تيم ديپلماتيک آمريکا راهي بوسني و هرزگوين شد و در آنجا نيز هدايت سازمان همکاري و امنيت در اروپا را بر عهده داشت. از سال 2004 تا 2006، به عنوان استاد استراتژي امنيت ملي در دانشکده ملي جنگ آمريکا تدريس داشت. در حال حاضر به عنوان يک ديپلمات بازنشسته، در نقش مشاور ارشد به وزارت امور خارجه آمريکا کمک مي‌کند.

 

 

5    جان بیرل ( John Ross Beyrle)

وي از سال 2005 تا 2008 سفارت آمريکا در بلغارستان را اداره مي‌کرد. بيرل از سال 2008 مأمور شد تا به سفارت آمريکا در فدراسيون روسيه برود و تا سال 2012 در اين سمت باقي ماند. در سال‌هاي فعاليت وي در روسيه روابط آمريکا با اين کشور رو به توسعه و بهبود رفت و منجر به عقد توافقنامه استارت2 شد.

او در حال حاضر به عنوان يکي از کارشناسان روابط آمريکا ـ روسيه، فعاليت دارت و در امور اروپاي شرقي و مرکزي و روسيه و ديگر کشورهاي شوروي سابق به مقامات وزارت امور خارجه آمريکا مشاوره مي‌دهد.

 


6    حمید بیگلری( Hamid Biglari )

بيگلري مدت 16 سال است که در عرصه بانکداري و امور مالي به شرکت‌هاي مختلف در آمريکا مشاوره مي‌دهد. وي در حال حاضر رئيس شرکت ايمرجينگ مارکتس و معاون مدير کل شرکت سيتي‌گروپ، که هر دو از جمله شرکت‌هاي معتبر در بخش تجاري آمريکا هستند، مشغول به کار است.

او يکي از اعضاي هيئت مديره انديشکده شوراي روابط خارجه و يکي از اعضاي هيئت امناي انديشکده جامعه آسيا است.

 

 

7    باربارا کی. بودین (Barbara K. Bodine )

بودين در سال 1997 براي تصدي سفارت آمريکا در جمهوري يمن راهي اين کشور شد. وي در سال 1999 با رايزني‌هاي بسيار اسباب آزادي سه آمريکايي را که در يمن ربوده شده بودند، فراهم آورد. وي تا سال 2001 در اين کشور به فعاليت خود ادامه داد.

 


8    آویس بولن ( Avis Bohlen )

پدر آويس بولن از سال 1953 تا 1957 سفير آمريکا در شوروي سابق بود. وي در سال 1996 به عنوان سفير آمريکا به بلغارستان راهي اين کشور شد و تا سال 1999 در اين سمت خدمت کرد. وي از سال 1999 تا 2002 به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور کنترل تسليحات مشغول به کار بود. وي هم در آکادمي ديپلماسي آمريکا و هم در انديشکده شوراي روابط خارجي عضويت دائم دارد.

 


9    ریچارد بوچر ( Richard Boucher )

بوچر پيش از پيوستن به وزارت امور خارجه در سال 1977، در ارتش آمريکا خدمت مي‌کرد. وي در سال‌ها 75-1973 به عنوان نيروهاي حافظ صلح در سنگال بود. پس از ورود به وزارت خارجه، کشورهاي جنوب شرقي آسيا و نيز چين، مهمترين حوزه فعاليت او بوده است. وي در سال‌هاي 1999 و 2000 به عنوان نماينده ارشد آمريکا در سازمان همکاري اقتصادي آسيا ـ اقيانوسيه (اپک) خدمت مي‌کرد.

او از سال 2000 تا سال 2005 به عنوان معاون وزير امور خارجه در روابط عمومي خدمت کرده است و بيشترين بازه خدمت در چنين سمتي را در طول تاريخ وزارت امور خارجه آمريکا به خود اختصاص داده است. وي در سال‌هاي 96-1993، سفير آمريکا در قبرس بود.

 


10    کنث ال. براون ( Kenneth L. Brown )

 براون از سال 1961 تا سال 1992 در دستگاه ديپلماتيک آمريکا خدمت کرده است. وي سابقه تصدي سفارت آمريکا در ساحل عاج، غنا و جمهوری کنگو را در کارنامه خود دارد. وي همچنين به عنوان معاون دبير کل سازمان ملل در امور سياسي فعاليت داشته است. وي همچنين معاونت امور آفريقا در وزارت امور خارجه آمريکا را نيز بر عهده داشته است.

 


11    پیتر بورلیگ ( Peter Burleigh )

بورليگ از سال 1995 تا 1997 سفارت آمريکا در سريلانکا را عهده‌دار بود و همزمان سفارتخانه آمريکا در مالديو را نيز اداره مي‌کرد. وي براي مدت کوتاهي در فاصله سال‌هاي 99-1998 نماينده آمريکا در سازمان ملل بود. وي از اعضاي آکادمي ديپلماسي آمريکا مي‌باشد.

 


12    وندی چمبرلین ( Wendy Chamberlin )

وي از سال 1975 وارد دستگاه ديپلماسي آمريکا شد. در سال‌هاي 2001 و 2002 سفارتخانه آمريکا در پاکستان را اداره مي‌کرد. پيش از آن از سال 1993 تا 1996، معاون سفير آمريکا در کوالالامپور، مالزي بود. از سال 1996 تا 1999 نيز سفارت آمريکا در لائوس را عهده‌دار شد.

در سال‌هاي 1999تا 2001 نيز به عنوان معاون ارشد وزير امور خارجه در امور قاچاق مواد مخدر و اجراي قوانين خدمت کرد. وي در سال 2007 به رياست انديشکده مؤسسه خاورميانه منصوب شد.

 

 

13    استفن چنی ( Stephen Cheney )

چني، از آکادمي نيروي دريايي آمريکا فارغ التحصيل شده و مدت 30 سال در عرصه فرماندهي و آموزش نيروهاي دريايي خدمت کرده است. عمده فعاليت‌هاي نظامي وي در ژاپن و کشورهاي خاورميانه سپري شده است. وي در حال حاضر مدير عامل پروژه امنيت آمريکايي است. پيش از اين نيز رياست آکادمي نيروهاي نظامي دريايي در هارلينجن، تگزاس را عهده‌دار بود. وي يکي از اعضاي انديشکده شوراي روابط خارجي نيز هست.

 


14    جوزف کرینشن ( Joseph Cirincion)

کرينشن در حال حاضر رياست صندوق پلاگ‌شير را عهده‌دار است؛ اين مؤسسه در عرصه سياست گذاري تسليحات هسته‌اي و حل منازعات فعاليت مي‌کند. وي پيش از اين مدت هشت سال مديريت بخش مطالعات منع گسترش تسليحات هسته‌اي در انديشکده بنياد کارنگي را بر عهده داشت.

وي مدت نه سال نيز در مجلس نمايندگان آمريکا به عنوان عضو کارشناس در کميسيون‌هاي مختلف فعاليت مي‌کرد. از جمله در کميسيون خدمات مسلحانه و نيز در کميسيون عمليات‌هاي دولتي.

 

 

15    الینور کانستبل ( Elinor Constable)

کانستبل از سال 1986 تا 1989، به پيشنهاد رونالد ريگان سفارت آمريکا در کنيا را عهده‌دار شد. پس از خدمت در اين سمت، وي به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور علمي اقيانوس‌ها و محيط زيست بين‌المللي انتخاب شد و تا سال 1995 در اين سمت مشغول به کار بود. وي يکي از اعضاي آکادمي ديپلماسي آمريکا مي‌باشد.

 

 

16    ویلیام هريسون کورتنی ( William Harrison Courtney)

در سال 1997 رئيس جمهور بيل کلينتون کورتني را به عنوان مدير کل امور روسيه، اوکراين و اوراسيا منصوب کرد. وي پيش از اين سمت سفیر آمريکا در گرجستان بود و پيشتر از آن نيز سفارتخانه آمريکا در قزاقستان را اداره مي‌کرد. وي همچنين در گفتگوهاي هسته‌اي و فضايي ژنو، سرپرستي هيئت آمريکايي ناظر بر معاهدات منع آزمايشات هسته‌اي را عهده‌دار بود. همچنين در سفارت‌خانه‌هاي آمريکا در مسکو و برازيليا، به عنوان سرپرست هيئت نظارت بر امنيت، ايمني و خنثي‌سازي تسليحات هسته‌اي را بر عهده داشت.

وي يکي از اعضاي کارشناسان امور بين‌المللي در انديشکده شوراي روابط خارجي مي‌باشد و در آکادمي ديپلماسي آمريکا نيز عضو است. وي همچنين يکي از اعضاي هيئت مديره انديشکده شوراي امور جهاني است.

 


17    چستر ای. کروکر ( Chester A. Crocker )

کروکر از سال 1981 تا 1989، در دولت ريگان،  معاون وزير امور خارجه در امور آفریقا بود. وي معمار اصلي سياست «تعامل سازنده» در قبال رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي بوده و در استقلال يافتن نامبيا اثري ملموس داشت.

 

 

18    رایان کروکر ( Ryan Crocker )

کروکر را مي‌توان از برجسته‌ترين سفراي آمريکا در منطقه خاورميانه دانست. وي سال‌هاي 93-1990 را در لبنان، 97-1994 را در کويت، 2001-1998 را در سوريه، 07-2004 را در پاکستان، 09-2007 را در عراق و 12-2011 را در افغانستان سفارت‌خانه آمريکا را اداره کرد. جرج بوش پسر وي را شاهزاده عرب آمريکا خطاب کرده است.

وي عناوين افتخاري و مدال‌هاي بسياري را از دولت و دستگاه ديپلماتيک آمريکا دريافت کرده است، از جمله مدال آزادي رياست جمهوري را که در سال 2009 از دست جرج دبليو. بوش اخذ کرد. همچنين وي از طرف نيروي دريايي آمريکا، به عنوان تفنگدار دريايي افتخاري، ملقب شده است.

 

 

19    والتر کاتلر ( Walter Cutler )

کاتلر از جمله سفراي بسيار مهم و برجسته دستگاه ديپلماسي آمريکا، کسي است که در سال 1979 براي تصدي سفارتخانه آمريکا در ايران انتخاب شده بود. وي در سال‌هاي 87-1984 و 89-1987 سفارتخانه آمريکا در عربستان سعودي را اداره مي‌کرد.

او در سال‌هاي 84-1982 در تونس و در سال‌هاي 79-1975 در کنگو تصدي سفارت آمريکا را عهده‌دار بود. وي همچنين معاون وزير امور خارجه در امور کنگره‌اي بود. از سال 1986 تا 2006 رياست مرکز بين‌المللي مديترانه را بر عهده داشت. وي همچنين يکي از اعضاي آکادمي ديپلماسي آمريکا است.

 

 

20    سوزان دی‌مگیو ( Suzanne DiMaggio)

وي به عنوان معاون مدير کل برنامه سياست گذاري در انجمن سازمان ملل در ايالات متحده (يو‌ان‌اي ـ يو‌اس‌اي) با تمرکز خاص روي حل منازعات بين‌المللي، از جمله بحران هسته‌اي ايران فعاليت داشته است. در سال 2007 به انديشکده انجمن آسيا مي‌پيوندد و رياست کارگروه برنامه‌هاي سياست گذاري جهاني را در اين انديشکده عهده‌دار مي‌شود. هدف از اين کارگروه ارائه راه حل براي مهمترين چالش‌هايي مي‌باشد که پيش روي آمريکا قرار گرفته است.

 

 

21    تئودور ال. الیوت ( Theodore L. Eliot, Jr)

اليوت در سال‌هاي 78-1973 سفیر آمريکا در افغانستان بود. پيش از آن تاريخ وي به عنوان ديپلمات در کشورهايي همچون سريلانکا، آلمان، شوروي سابق و ايران خدمت کرد. وي پس از بازنشست شدن از دستگاه ديپلماتيک، براي مدتي مديريت شرکت توليد تسليحات ريتون را عهده‌دار بود. وي همچنين از سال 1990 تا 2002 از اعضاي هيئت مديره بنياد آسيا بود و نيز در سال‌هاي 1985 تا 1987، مديريت مرکز امور آسيا اقيانوسيه در بنياد آسيا را عهده‌دار بود.

 

 

22    نانسی الی رفل ( Nancy Halliday Ely-Raphel)

وي در سال‌هاي 1998 تا 2001 سفارتخانه آمريکا در اسلوني را اداره کرد. وي به عنوان مشاور ارشد وزير امور خارجه در امور دموکراسي، حقوق بشر و کار و مشاور حقوقي در امور آفريقا در دستگاه ديپلماسي آمريکا خدمت کرده است. وي يکي از اعضاي انديشکده شوراي روابط خارجي است.

 

 

23    روبرت ويليام فراند ( Robert William Farrand )

فراند در مدت خدمت خود در وزارت امور خارجه آمريکا به کشورهاي گينه نو، جزاير سليمان، بوسني و هرزگوين، چک‌اسلواکي و شوروي سابق اعزام شد. وي در سال‌هاي 1990 تا 1993 سفارت‌خانه آمريکا در گينه نو را اداره مي‌کرد. وي يکي از اعضاي آکادمي ديپلماسي آمريکا مي‌باشد.

 

 

24    لزلی اچ. گلب ( Leslie H. Gelb )

گلب از سال 1967 تا 1969 مدير بخش سياست گذاري و کنترل تسليحات براي امور امنيتي بين‌المللي در وزارت دفاع آمريکا مشغول به فعاليت بود. وي بالاترين جايزه پنتاگون، يعني مدال ممتاز خدمت را از آن خود کرده است. وي در سال‌هاي 77-1973 به عنوان خبرنگار ديپلماتيک نشريه نيويورک تايمز فعاليت داشت.

او در دولت کارتر به عنوان معاون وزير امور خارجه مشغول به کار شد و مدال افتخار وزارت امور خارجه را نيز از آن خود کرد. وي در سال 1993 رياست انديشکده شوراي روابط خارجي را بر عهده گرفت و در سال 2012 به عنوان رئيس بازنشسته اين انديشکده به فعاليت مشاوره خود ادامه داد. وي در انديشکده‌هاي مختلفي همچون شبکه امنيت ملي، پروژه ترومن، مرکز منافع ملي و گروه ائتلاف عليه ايران هسته‌اي، در زمره هيئت رئيسه و مشاور ارشد فعاليت مي‌کند.

 


25    روبرت اس. گلبارد ( Robert S. Gelbard)

گلبارد در دولت کلينتون يکي از فرستادگان وي به منطقه بالکان بود. وي در سال 1998 با ميلشويچ ديدار کرد و به او در مورد حمله احتمالي ناتو به صربستان هشدار داد. وي در سال‌ها 91-1988 و 2001-1999 به ترتيب سفارت آمريکا در بوليوي و اندونزي را بر عهده داشت. وي يکي از اعضاي ديپلماسي آمريکا است.

 

 

26    ادوارد ويليام گنهم ( Edward William Gnehm, Jr)

وي از سال 1969 وارد وزارت خارجه آمريکا شد و مناصب متعددي را تا کنون بر عهده داشته است، از جمله: معاون وزير امور خارجه در امور آسياي نزديک و جنوب آسيا، مدير نيروي انساني وزارت امور خارجه، معاون وزير دفاع در امور آسياي نزديک و آسياي جنوبي، سفير آمريکا در کويت از سال 1991 تا 1994، سفير آمريکا در استراليا به سال‌هاي 2000تا 2001 و سفير آمريکا در اردن از سال 2001 تا 2003. 

 

 

27    لی اچ. همیلتون ( Lee H. Hamilton )

هميلتون از سال 1965 تا 1999 به عنوان نماينده دموکرات ايالت اينديانا در مجلس نمايندگان آمريکا خدمت کرده است. وي رياست کميسيون‌هاي مختلفي از جمله کميسيون امور خارجه، کميسيون دائمي منتخب براي امور اطلاعاتي و کميسيون مشترک امور انتشاراتي را بر عهده داشته است.

او همچنين معاون رئيس کميسيون يازده سپتامبر بود. وي همچنين رياست و اداره انديشکده مرکز ويلسون را نيز در کارنامه خود دارد. در سال 2008 به حمايت از اوباما پرداخت و او را در جريان مبارزات انتخاباتي همراهي کرد.

 

 

28    ویلیام هاروپ ( William Caldwell Harrop )

ويليام هاروپ از جمله سفراي برجسته آمريکا است که در طول مدت خدمت 39ساله خود در وزارت خارجه، سفارت‌خانه آمريکا در گينه، کنيا، سيشل، زئير و اسرائيل را اداره کرده است. وي همچنين در ايتاليا و بلژيک نيز سمت ديپلماتيک داشته است.

او به رياست انجمن خدمات خارجي آمريکا انتخاب شد و نشان ممتاز افتخاري وزارت امور خارجه را از آن خود کرده است. وي عضويت در مؤسسه امور خارجي واشنگتن و انديشکده شوراي روابط خارجي را در کارنامه خود دارد. هاروپ در آکادمي ديپلماسي آمريکا نيز عضو است.

 


29    استفن هاینتز ( Stephen Heintz )

هاينتز در سال 2001 به عنوان ششمين رئیس صندوق برادران راکفلر، به اين مؤسسه پيوست. پيش از اين وي در جايگاه‌هاي مختلفي در بخش دولتي و غيرانتفاعي فعاليت داشته است.

او بنيانگذار و رئيس انديشکده دموس است. پيش از آن نيز معاون مدير عامل مؤسسه شرق‌غرب بود. وي از اعضاي انديشکده شوراي روابط خارجي است و در سال‌هاي 2009، 2010، 2011 و 2013 توسط نشريه نانپرافيت تايمز به عنوان يکي از 50 رهبر با نفوذ در بخش غيرانتفاعي معرفي شده است. 

 

 

30    کریستوفر هیل ( Christopher Hill )

وي در سال 1977 وارد وزارت امور خارجه شد. در سال‌هاي 85-1983 به عنوان مسئول امور اقتصادي به سفارت آمريکا در کره جنوبي رفت. در سال‌هاي 99-1996 سفير آمريکا در مقدونيه بود، در سال 1998 و 1999 به عنوان فرستاده ويژه راهي کوزوو شد و در سال‌هاي 2000 تا 2004 سفارتخانه آمريکا در لهستان را اداره مي‌کرد. در سال‌هاي 2004 و 2005 به سفارت جمهوري کره منصوب شد و پس از آن به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور آسياي شرقي و اقيانوسيه گماشته شد. وي در سال 2009 به پيشنهاد اوباما به عنوان سفير آمريکا در عراق منصوب شد. 

 

 

31    کارلا هیلز ( Carla Hills)

هيلز در دولت جرالد فورد، در سمت وزير مسکن و توسعه شهري آمريکا مشغول به خدمت شد. وي اولين زني بود که چنين سمتي را عهده‌دار مي‌شد و سومين زني بود که به عنوان وزير در دولت آمريکا خدمت کرد. وي پيش از سمت مذکور، به عنوان معاون دادستان عالي آمريکا، بخش مدني وزارت دادگستري را اداره مي‌کرد.

در دولت جرج بوش پدر، در فاصله سال‌هاي 1989 تا 1993 وي به عنوان نماينده صنف تجار آمريکا مشغول به کار شد. هیلز معاون رئيس انديشکده شوراي روابط خارجي است و در انديشکده‌ های مختلفي از جمله مرکز مطالعات استراتژيک و بين‌الملل، مرکز همکاري براي امنيت آمريکا، گروه سنجش بحران بين‌الملل، شوراي سياست گذاري بين‌المللي و مؤسسه پترسون، عضويت داشته و مشاوره مي‌دهد.

 


32    هیثر ام. هاجز ( Heather M. Hodges )

وي از سال 1980 وارد دستگاه وزارت خارجه آمريکا شد و در اولين مأموريت خود به کاراکاس، ونزوئلا اعزام گرديد. سپس راهي گواتمالا شد و پس از آن اداره دفتر امور پرو در وزارت خارجه را عهده‌دار شد. وي موفق به اخذ مجوز پيرسون براي ورود به کنگره گرديد و در آنجا به کميسيون فرعي امور مهاجرين و پناهندگان در سنا مشاوره مي‌دهد.

او در سال 1993 به عنوان سفير آمريکا در نيکاراگوئه انتخاب شد و در سال‌هاي 2003 تا 2006 نيز به اداره سفارت آمريکا در مولداوي موظف گرديد.

 


33    آلن هولمز ( H. Allen Holmes )

هولمز خدمت در وزارت خارجه آمريکا را در سال 1959 آغاز کرد. وي در سال‌ 1982 به سمت سفير آمريکا در پرتغال منصوب شد و از سال 1985 تا 1989 نيز به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور سياسي‌ـ نظامي انتخاب گرديد.

هولمز در دولت کلينتون به انتخاب وي به عنوان معاون وزير دفاع در امور عمليات‌هاي ويژه و منازعات محدود مشغول به فعاليت شد. در همين دوره بود که دفتر تحت اداره او به وزارت دفاع پيشنهاد داد که استراتژي ضد تروريستي ملي جديدي را در پيش گيرد.

 


34    ویلیام جی. وندن هوول ( William Jacobus vanden Heuvel)

هوول نويسنده، تاجر، وکيل مدافع و سفير کهنسال آمريکايي است که کار خود را به عنوان معاون اجرايي سفير آمريکا در تايلند در سال‌ 1953 آغاز کرد. وي در سال‌هاي 79-1977 به عنوان سفير آمريکا در دفتر اروپايي سازمان ملل در ژنو و معاون سفير آمريکا در سازمان ملل به سال‌هاي 81-1979، خدمت کرد.

وي در شرکت‌هاي مختلفي به عنوان عضوي هيئت مديره فعاليت کرده است از جمله، در شرکت‌هاي يو‌اس بنک‌نوت، تايم وارنر و شرکت نفتي نورث‌ آگين. در حال حاضر وي مدير بنياد آمريکا اطريش و معاون مدير شوراي سفراي آمريکاي است. او در انديشکده شوراي روابط خارجي نيز عضو است و وي در مؤسسه جامعه اُاس‌اس، عضويت افتخاري دارد.

 


35    توماس ال. هیوز ( Thomas L. Hughes)

هافز در دولت‌هاي کندي و جانسون به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور تحقيق و اطلاعات مشغول به فعاليت بوده است. از سال 1971 رياست انديشکده بنياد کارنگي را بر عهده گرفت.


36    روبرت هانتر ( Robert Edwards Hunter )

هانتر، کارشناس ارشد مرکز روابط فراآتلانتيک در دانشکده مطالعات پيشرفته روابط بين‌الملل جان هاپکينز در دانشگاه هاروارد است. پيش از اين وي به عنوان سفير آمريکا در ناتو (98-1993) خدمت کرده است.

او در دولت رئيس جمهور جيمي کارتر به عنوان مدير امور خاورميانه مشغول به کار بود و در شوراي امنيت ملي در سال‌هاي 79-1977 مديريت امور اروپاي غربي را بر عهده داشت. او در سال‌هاي 1993 تا 1997 مشاور سياست خارجي سناتور ادوارد ام. کندي بود.

هیوز تا کنون بيش از 850 عنوان مقاله و يادداشت در نشريه‌هاي مختلفي همچون فارن پاليسي، فارن افيرز، واشنگتن کوارترلي و ... منتشر شده است.

 


37    دنیس جت ( Dennis Coleman Jett)

جت در دولت کلينتون عهده‌دار سفارتخانه آمريکا در موزامبيک و پرو بود. وي در حال حاضر در دانشکده روابط بين‌الملل دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا تدريس مي‌کند.

 


38    جیمز آر. جونز ( James R. Jones)

جونز در سال 1965 به کاخ سفيد وارد شد و به عنوان رئيس ستاد مشترک در دولت ليندون جانسون، منصوب گرديد. پس از اتمام دوره رياست جمهوري جانسون وي براي اولين بار در انتخابات کنگره شرکت کرده و به عنوان نماينده اوکلاهاما وارد مجلس نمايندگان آمريکا شد. وي پس از اين شش دوره در انتخابات شرکت کرده و پيروز شد و در تمام ادوار در کميسيون بودجه مشغول به فعاليت بود. در سال 1993 به انتخاب رئيس جمهور کلينتون به سفارت آمريکا در مکزيک گماشته شد.

 


39    ریچارد دی. کازلاریچ ( Ricahrd D. Kauzlarich)


وي در سال‌هاي 93-1991 مسئوليت روابط آمريکا با شوروي سابق و برقراري روابط اقتصادي با اتحاديه اروپا را برعهده داشت. وي در سفارت‌خانه‌هاي آمريکا در اتيوپي، اسرائيل و توگو خدمت کرد و در سال‌هاي 97-1994 سفارت آمريکا در آذربايجان را عهده‌دار بود و در سال‌هاي 99-1997 در بوسني و هرزگوين سفارتخانه آمريکا را اداره مي‌کرد. او به عنوان کارشناس اطلاعات ملي از سال 2003 تا 2011 در وزارت امور خارجه مشغول به کار بوده است. 

 

 

40    دنیل کورتزر ( Daniel Charles Kurtzer )

وي در سال 1981 به عنوان سفير آمريکا در قاهره منصوب شد. در سال‌هاي 2001 تا 2005 نيز به عنوان سفير آمريکا در اسرائيل انتخاب شد. وي به همراه جيمز اشتاین برگ و دنيس راس، بيانيه سال 2008 اوباما براي آيپک را تنظيم کردند.

 


41    بروس لینگن ( Bruce Laingen )

وي در طول جنگ جهاني دوم در خدمت نيروي دريايي آمريکا بود و در سال 1949 به وزارت امور خارجه آمريکا پيوست. وي در جريان تسخير سفارت آمريکا توسط دانشجويان انقلابي جمهوري اسلامي ايران، در شمار آمريکايي‌هايي بود که به گروگان گرفته شدند. لينگن پيش از اين در سال 1977 سفير آمريکا در مالت بود.

 


42    جورج دبلیو. لانداو ( George W. Landau )

وي در سال 1957 وارد وزارت امور خارجه آمريکا شد. عمده حوزه فعاليت او آمريکاي جنوبي مي‌باشد و سفارتخانه‌هاي آمريکا در پاراگوئه، شيلي و ونزوئلا را اداره کرده است. او از اعضاي انديشکده شوراي روابط خارجي و آکادمي ديپلماسي آمريکا مي‌باشد.

 


43    جان لیمبرت ( John Limbert )

ليمبرت از جمله کارمندان سفارت آمريکا در تهران بود که به سال 1979 توسط دانشجويان پيرو خط امام تسخير شد و وي نيز در شمار ديگر آمريکايي‌هاي حاضر در اين سفارت‌خانه به گروگان گرفته شد. وي پيش از آن در کشورهايي همچون الجزاير، جيبوتي، عربستان سعودي و امارات متحده عربي فعاليت داشت. از سال 2000 تا  2003 به سفارت آمريکا در جمهوري اسلامي موريتاني گماشته شد. gdlfvj يکي از اعضاي هيئت مشاوره شوراي ملي آمريکايي ـ ايراني است.

 


44    فرانک لوی ( Frank Loy)

لوي از سال 1981 تا 1995 رئيس صندوق مارشال بود. وي از سال 1998 تا 2001 به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور جهاني فعاليت کرد.

 


45    ویلیام اچ. لورز ( William H. Lures )

لورز مدير کنوني پروژه ايران در دانشگاه کلمبيا است. وي به مدت ده سال رئيس انجمن سازمان ملل در ايالات متحده بوده است. لورز همچنين مدت 32 سال را در وزارت امور خارجه آمريکا خدمت کرده است. وي در سال 1978 به عنوان سفير آمريکا در ونزوئلا تعيين شد و پس از آن در سال 1983 به چک‌اسلواکي رفت.

 


46    پرینستون ناتان لیمن ( Princeton Nathan Lyman )

ليمن در سال‌هاي 89-1986 در نيجريه و در سال‌هاي 95-1992 در آفريقاي جنوبي، سفارت آمريکا را عهده‌دار بود. در سال‌هاي 98-1996 معاون وزير امور خارجه در امور سازمان‌هاي بين‌المللي بود. وي از اعضاي آکادمي ديپلماسي آمريکا و همچنين مؤسسه آسپن و نيز شوراي روابط خارجي است.

 


47    جسیکا تی. متیوس ( Jessica T. Mathews)

متيوس در سال‌هاي 1977 تا 1979، رياست دفتر امور جهاني شوراي امنيت ملي را بر عهده داشت. در سال 1993 به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور جهاني تعيين شد. از سال 1993 تا 1997 به عنوان کارشناس ارشد در انديشکده شوراي روابط خارجي فعاليت کرد. وي در سال 1997 مقاله مشهور «تغيير جهت قدرت» خود را در نشريه فارن افيرز منتشر کرد که به تصديق هيئت تحريريه اين نشريه به عنوان يکي از برجسته‌ترين مقالات اين نشريه در 75 سال پيشينه آن مي‌باشد. وي از سال 1997 به رياست انديشکده بنياد کارنگي منصوب شد و همچنان در اين سمت به فعاليت مشغول است.

 


48    جک متلوک ( Jack Matlock)

متلوک از برجسته‌ترين چهره‌هاي متخصص شوروي سابق است که در سال‌هاي جنگ سرد نقش برجسته‌اي ايفا کرد. وي در سال‌هاي 91-1987 سفارت آمريکا در شوروي سابق را عهده‌دار بود. در دولت ريگان وي به اداره سفارت‌خانه آمريکا در چک‌اسلواکي موظف شد. از وي آثار بسياري در نشريات علمي و خبري مختلف منتشر شده است.

 


49    ریچارد مک‌کورمک ( Richard T. McCormack)

مک‌کورمک در سال 1982 به دستور ريگان به معاونت امور تجاري و اقتصادي وزير امور خارجه آمريکا منصوب شد و تا سال 1985 در اين سمت باقي ماند. در آن تاريخ ريگان مأموريت جديدي به او محول کرد و وي را در سمت سفير آمريکا در سازمان دولت‌هاي آمريکايي منصوب کرد.

در سال 1989 رئيس جمهور بوش پدر وي را به عنوان معاون امور اقتصادي و کشاورزي وزير امور خارجه آمريکا منصوب کرد که اين سمت تا سال 1991 ادامه يافت. وي از سال‌هاي 2004 تا 2006 به عنوان مشاور ارشد در مرکز مطالعات استراتژيک و بين‌الملل مشغول به فعاليت بود.

 


50    توماس ایي. مک‌نامارا ( Thomas E. McNamara )

در سال 1986 ريگان، مک‌نامارا را به عنوان مدير بخش ضد تروريسم و ضد مواد مخدر در شوراي امنيت ملي آمريکا منصوب کرد. سپس در سال 1988 وي را در مقام سفير آمريکا به کلمبيا اعزام کرد. او تا سال 1991 بر اين سمت باقي بود تا اينکه بوش او را به عنوان مشاور ويژه رئيس جمهور در امور امنيت ملي و مدير ارشد برنامه‌هاي بين‌المللي و امور آفريقايي در شوراي امنيت ملي، منصوب کرد. وي سومين نفري است که مدال خدمات ويژه در امور اطلاعات ملي را به خود اختصاص داد. 

 

 

51    ویلیام بی. میلام ( William B. Milam )

ميلام از سال 1998 تا 2001 سفير آمريکا در پاکستان بود. پيش از آن به عنوان کاردار سفارت آمريکا در ليبي به سر مي‌برد. وي در حال حاضر به عنوان کارشناس ارشد در انديشکده مرکز ويلسون فعاليت دارد.

 


52    توماس میلر ( Thomas J. Miller)

وي در سال 1976 به وزارت امور خارجه آمريکا پيوست و کار خود را با مديريت دفتر امور اسرائيل و دفتر امور اعراب ـ اسرائيل و مديريت دفتر امور شمال آفريقا را عهده‌دار شد. وي در دولت بوش پسر به سفارت آمريکا در يونان گماشته شد. پيش از آن نيز در دولت کلينتون سفارت بوسني و هرزگوين و قبرس را عهده‌دار بود. وي يکي از اعضاي انديشکده شوراي روابط خارجي است.

 


53    ویلیام جی. میلر ( William G. Miller  )

ميلر در سال 1986 کارشناس ارشد امور بين‌الملل در مؤسسه سياست گذاري هاروارد بود که به رياست کميسيون آمريکايي روابط آمريکا ـ شوروي منصوب شد. از سال 1993 تا 1998 وي به عنوان سفير آمريکا در اوکراين مشغول به کار شد. میلر در انديشکده‌هاي شوراي روابط خارجي، مؤسسه بين‌المللي مطالعات استراتژيک و مؤسسه خاورميانه، عضو است.

 


54    کامرون مانتر ( Cameron Munter)

مانتر از در سال‌هاي 2001-1999 مدير دفتر اروپاي مرکزي، شرقي و شمالي در شوراي امنيت ملي بود. پيش از آن معاون حقوقي وزارت امور خارجه بود و در سال‌ها 98-1997 در دفتر توسعه ناتو، رئيس ستاد مشترک بود. وي در سال 2007 براي تصدي سفارت آمريکا در صربستان عازم اين کشور شد. او در سال 2010 نيز به عنوان سفير آمريکا در پاکستان به اين کشور روانه شد که در سال 2012 پيشاپيش استعفا داده و از کار در وزارت امور خارجه کناره‌گيري کرد.

 

 

55    ریچارد مورفی ( Richard Murphy)

مورفي از سال 1974 تا 1978 سفارت آمريکا در سوريه را بر عهده داشت. پس از آن بلافاصله راهي فيليپين شده و تا سال 1981 سفارت آمريکا در اين کشور را عهده‌دار بود. پس از آن نيز به عربستان سعودي اعزام شد و سفارت‌خانه آمريکا در اين کشور را تا سال 1983 اداره کرد. در سال‌هاي 89-1983 وي به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور آسياي نزديک و جنوبي، مشغول به کار شد. مورفی در سال‌هاي 1993 تا 2004، مدير ميزگرد خاورميانه در شوراي روابط خارجي بود.

 


56    گرگوی نیوبولد ( Gregory S. Newbold)

نيوبولد، ژنرال سه ستاره تفنگداران دريايي آمريکا است که فرماندهي عمليات‌هاي ستاد مشترک [نيروي دريايي] را در سال‌هاي 2000 تا 2002 (زماني که بازنشسته شد) بر عهده داشت. وي از برجسته‌ترين نظاميان مخالف طرح‌هاي دونالد رامسفلد براي اشغال عراق بود و بازنشستگي زودهنگام او بي ربط به اين ماجرا نبود.

معاونت امور نظامي فرمانده نيروي دريايي آمريکا، طراح سياست گذاري جنگي در ستاد مشترک نيرو‌هاي مسلح، مدير طرح و برنامه نيروي انساني تفنگداران دريايي آمريکا و استاد دانشکده ملي جنگ آمريکا از جمله فعاليت‌هاي مهمی است که نيوبولد در کارنامه خود دارد.

 


57    رونالد نيومن ( Ronald Neumann )

وي در سال 1970 وارد وزارت خارجه آمريکا شد و به تدريج در حوزه خاورميانه و به طور خاص منطقه خليج فارس، تخصص خود را تکميل کرد. در سال 1973 وي به عنوان سرکنسولگري آمريکا در تبريز مشغول به کار شد. وي در سال 1991 مديريت دفتر امور ايران و عراق را بر عهده گرفت. در سال 1994 براي تصدي سفارت آمريکا در الجزاير راهی آن کشور شد.

نیومن سپس به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور خاور نزديک مشغول به کار شد و در سال 2000 به عنوان سفير آمريکا در بحرين انتخاب شد. او در سال 2005 روانه افغانستان شد تا سفارت آمريکا در اين کشور را عهده‌دار  شود. پدر او نيز سفير آمريکا در افغانستان بود. نیومن از اعضاي آکادمي ديپلماسي آمريکاست و تسلط کامل به زبان‌هاي عربي، فرانسه و فارسي دارد. 

 

 

58    توماس نیلز ( Thomas Michael Tolliver Niles)

نيلز در سال 1985 براي تصدي سفارت آمريکا در کانادا به اين کشور رفت و تا سال 1989 در اين کشور بود. پس از آن در سال‌هاي 91-1989 سفير آمريکا در اتحاديه اروپا بود و در سال‌هاي 97-1993 سفارت آمريکا در يونان را اداره مي‌کرد. وي از اعضاي آکادمي ديپلماسي آمريکا مي‌باشد. 

 

 

59    جوزف نای ( Joseph Nye )

جوزف ناي به عنوان يکي از بنيانگذاران نظريه نئوليبراليسم در روابط بين‌الملل و پيشرو و سردمدار نظريه قدرت نرم است. وي مفهوم «قدرت هوشمند» را بنيان گذاري کرد. نای در ميان 1700 پژوهشگر برجسته روابط بين‌الملل، جايگاه ششمين کارشناس برجسته و صاحب نظر اين حوزه را در بيست سال گذشته به خود اختصاص داده است.

جداي از فعاليت‌هاي علمي و سوابق پژوهشي وي، معاونت وزير امور خارج در امور امنيتي را در دولت کلينتون در کارنامه خود دارد. وي در سال‌هاي 94-1993 مديريت شوراي امنيت ملي را که کار هماهنگي ارزيابي‌هاي اطلاعاتي براي رئيس جمهور را انجام مي‌دهد، بر عهده داشت. وي در حال حاضر رياست دانشکده مطالعات حکومتي جان اف. کندي در دانشگاه هاروارد را عهده‌دار است.

 


60    پائول پیلار ( Paul Pillar )

پيلار 28 سال سابقه کار اطلاعاتي در آژانس اطلاعات مرکزي (سي‌آي‌اي) را در کارنامه خود دارد. وي از سال 1977 تا 2005 در اين نهاد مشغول به فعاليت بوده و عمده فعاليت‌هاي اطلاعاتي او مربوط به منطقه خاورميانه مي‌شود. وي در حال حاضر يکي از کارشناسان مؤسسه بروکينگز است.

او از جمله مخالفان بوش پسر در حمله به عراق بود و معتقد بود ارزيابي‌هاي اطلاعاتي جامعه اطلاعاتي آمريکا از وضعيت عراق نادرست است. از وي مقالات بسياري منتشر شده است و همچنين پيلار در نشست‌ها و رويدادهاي بسياري در انديشکده‌هاي مختلف آمريکايي و اروپايي شرکت می کند.

 


61    توماس آر. پیکرینگ ( Thomas R. Pickering)

پيکرينگ ديپلمات بازنشسته و برجسته آمريکايي است که در سال 2001 از خدمت در وزارت امور خارجه بازنشسته شد و به عنوان معاون مدير کل دفتر روابط بين‌الملل شرکت بوئينگ تا سال 2006 مشغول به کار شد. در دوران خدمت خود در وزارت امور خارجه وي سفير آمريکا در روسيه (96-1993)، در هند (93-1992)، در سازمان ملل (92-1989)، در اسرائيل (88-1985)، در السالوادر (85-1983)، در نيجريه (83-1981) و در اردن (78-1974) بود.

او سال‌هاي 1997 تا 2000 را به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور سياسي خدمت کرد. پیکرینگ نشان سفير برجسته، بالاترين نشان دستگاه ديپلماسي آمريکا را در اختيار دارد. وي از اعضاي آکادمي ديپلماسي آمريکا است و در انديشکده‌هاي مختلفي همچون شوراي ايراني آمريکايي‌ها، مرکز هنري استيمسون، پروژه اصلاح امنيت ملي، شوراي روابط خارجي و مرکز ويلسون عضويت و فعاليت دارد.


62    آنتونی کوینتون ( Anthony Quainton )

کوينتون در سال 1976 به عنوان سفير آمريکا در امپراطوري آفريقاي منصوب شد و تا سال 1978 در اين کشور بود. پس از آن به عنوان هماهنگ کننده امور ضدتروريسم در دولت مشغول به کار شد و تا سال 1981 در همين سمت باقي ماند.

کوينتون در سال‌هاي 84-1982 سفارت آمريکا در نيکاراگوئه را بر عهده داشت و در سال‌هاي 87-1984 نيز سفارت‌خانه آمريکا در کويت را اداره مي‌کرد. پس از آن در سال 1989 به پرو رفت و سفارت آمريکا را تا سال 1992 در اين کشور بر عهده گرفت. او در سال‌هاي 95-1992 به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور امنيت ديپلماتيک فعاليت داشت.

 


63    ویلیام ای. رينش ( William A. Reinsch )

رينش در حال حاضر رياست شوراي ملي تجارت خارجي (ان‌اف‌تي‌سي) را بر عهده دارد. اين شورا در سال 1914 بنيانگذاري شد و قديمي‌ترين و بزرگ‌ترين انجمن تجاري است که به موضوعات سياست گذاري تجاري، تأمين مالي صادرات، ماليات گذاري بين‌المللي و منابع انساني مي‌پردازد. پيش از پيوستن به ان‌اف‌تي‌سي، رينش به عنوان معاون وزير تجارت در امور سياست گذاري صادرات فعاليت مي‌کرد.

 


64    ویلیام ای. راف ( William A. Rugh)

راف از سال 1964 تا 1995، در دستگاه وزارت امور خارجه آمريکا مشغول بود و 9 مأموريت ديپلماتيک را در جهان عرب به انجام رساند. وي در سال‌هاي 84-1981 سفير آمريکا در يمن بود و از سال 1992 تا 1995 سفير آمريکا در امارات متحده عربي و نيز به عنوان معاون هيئت اعزامي به سوريه در سال‌هاي 85-1981 ايفاي نقش کرد.

وي همچنين از طرف آژانس اطلاعات ايالات متحده در جده، رياض، قاهره و واشنگتن انجام وظيفه کرد. او صاحب چندين تأليف در حوزه ديپلماسي و جهان عرب است. راف در حال حاضر عضو مؤسسه خاورميانه است.

 

 

65    کریم سجادپور ( Karim SajjadPour )

سجادپور مدت چهار سال است که به بنياد کارنگي پيوسته است و پيش از آن در گروه سنجش بحران‌هاي بين‌المللي به عنوان تحليلگر مسائل ايران فعاليت داشت. وي در سال 2007 در نشست جهاني اقتصاد داووس نشان «رهبر جوان جهاني» را دریافت کرد.

 

 

66    گری سیک ( Garry Sick)

گري سيک کارشناس برجسته مسائل خاورميانه است که در دوران رياست جمهوري فورد، کارتر و ريگان، به عنوان کارشناس ويژه مسائل ايران در شوراي امنيت ملي حضور داشته است. وي دو عنوان کتاب در مورد روابط ميان ايران ـ آمريکا تأليف کرده است.

 

 

67    آنه ماری اسلاتر ( Anne-Marie Slaughter )

اسلاتر در حال حاضر استاد سياست و امور بين‌الملل در دانشگاه پرينستون است. پيش از اين وي رياست دانشکده مطالعات روابط عمومي و بين‌الملل وودرو ويلسون در دانشگاه پيرنستون را بر عهده داشت. او در سال‌هاي 2009 تا 2011 به عنوان مدير سياست گذاري در وزارت امور خارجه مشغول به کار بود و صاحب تأليفات بسياري در حوزه روابط بين‌الملل است. 

 

 

68    رونالد اسپایرز ( Ronald Spires)

ديپلمات برجسته آمريکايي که داراي نشان سفير کارکشته از طرف وزارت امور خارجه است. وي در سال‌هاي 74-1973 سفارت آمريکا در باهاما را اداره مي‌کرد و در سال‌هاي 80-1977 نيز در ترکيه عهده‌دار اين سمت بود. او در سال‌هاي 89-1983 معاون وزير امور خارجه در امور مديريتي بود.

اسپایزر در سال 2004 به گروهي با عنوان «فرماندهان نظامي و ديپلمات‌هاي خواهان تغيير» پيوست که مي‌کوشيد سياست خارجي جرج بوش پسر را نقد کند و در جريان مبارزات انتخاباتي سال 2004 از جان کري حمايت کرد.

 


69    نیکولاس ولیوتس ( Nicholas Veliotes )

وي در سال 1955 کار خود در وزارت امور خارجه را آغاز کرد. وي به طور خاص در منطقه خاورميانه به انجام مأموريت‌هاي ديپلماتيک مشغول بود. او از سال 1978 تا 1981 به سفارت آمريکا در اردن اعزام شد و از سال 1981 تا 1984 معاون وزير امور خارجه در امور خاور نزديک و جنوبي بود.

وی از اين سال به بعد تا هنگام بازنشستگي در سال 1986 به سفارت آمريکا در مصر گماشته شد و اکنون از اعضاي آکادمي ديپلماسي آمريکاست. 

 


70    جیمز والش ( James Walsh )

جيمز والش استاد امنيت بين‌الملل در دانشگاه ام‌آي‌تي است. وي در کارگروه تروريسم راديولوژيکي در دانشگاه هاروارد عضويت دارد. او به طور خاص روي چند پروژه مربوط به ايران و کره شمالي فعالیت می کند. وي در چند موضع با حضور در مجلس سنا به ايراد سخنراني در مورد مسئله هسته‌اي ايران پرداخته است. 

 

 

71    الکساندر واتسون ( Alexander Watson)

واتسون در سال 1962 وارد وزارت امور خارجه شد. او در سال‌هاي 81-1980 به عنوان کاردار سفارت آمريکا در بوليوي خدمت کرد. واتسون از سال 1986 تا 1989 سفير آمريکا در پرو بود و در سال‌هاي 96-1993 معاون وزير امور خارجه در امور بين‌آمريکايي بود. واتسون نيز به گروه انتقادي «ديپلمات‌ها و فرماندهان نظامي حامي تغيير» پيوست.

 


72    آلن ونت ( Allen Wendt )

ونت در سال 1968 به عنوان سفير آمريکا در اين کشور مشغول به فعاليت بود که به همراه ديگر کارمندان سفارت آمريکا در ويتنام مورد حمله ويتکنگ‌ها قرار گرفت. بعدها در سال 1993 وي به عنوان سفير آمريکا در اسلوني مشغول به کار شد و تا سال 1995 در اين سمت باقي ماند.

 


73    جان وایتهد ( John Cunningham Whitehead)

وايتهد، بانکدار مشهور آمريکايي در حال حاضر يکي از اعضاي بنياد يادبود مرکز تجارت جهاني است. وي در سال‌هاي 89-1985 به عنوان معاون وزير امور خارجه در دولت ريگان مشغول به کار بود و مدال رياست جمهوري براي شهروند برتر را از دست ريگان تحويل گرفت.

 


74    لارنس ویلکرسون ( Lawrence Wilkerson )

سرهنگ بازنشسته ارتش آمريکا و رئيس ستاد مشترک در دوران تصدي وزارت امور خارجه توسط کالين پاول.

وي از جمله افرادي بود که پيشنهاد همکاري ايران براي ايجاد ثبات در عراق را با ديده مثبت نگريست، با اين حال ديک چني آن را رد کرد. وي از مخالفين ديک چني و به طور کلي سياست خارجي دولت بوش بود. 

 

 

75    روس ویلسون ( Ross L. Wilson )

ويلسون از سال 2000 تا 2003 سفير آمريکا در آذربايجان بود. او در سال‌هاي 08-2005 نيز به سفارت آمريکا در ترکيه گماشته شد. وي در حال حاضر در مرکز مطالعات اوراسيا در انديشکده شوراي آتلانتيک مشغول به فعاليت است.

 


76    تیموتی ویرث ( Timothy Wirth)

ويرث از سال 1975 تا 1987، به عنوان نماينده دموکرات ايالت کولورادو در مجلس نمايندگان آمريکا فعاليت داشت. از سال 1978 تا 1993 نيز به عنوان سناتور اين ايالت وارد مجلس سنا شد. او در دوران رياست جهوري کلينتون، معاون امور جهاني وزير امور خارجه بود. 

 

 

77    فرنک جی. وایزنر ( Frank G. Wisner )

وايزنر از سال 1994 تا 1997 سفير آمريکا در هند بود. او در سال‌هاي 94-1993 سمت معاون سياست گذاري وزير دفاع را نيز عهده‌دار بود.

وایزنر در سال‌هاي 93-1992 معاون امور امنيت بين‌المللي وزير امور خارجه و در سال‌هاي 1991 و 1992 سفير آمريکا در فيليپين بود. او پيش از آن در سال‌هاي 91-1986 سفارت آمريکا در مصر را اداره مي‌کرد.

وی در سال‌هاي 82-1979 به سفارت آمريکا در زامبيا گماشته شد. او از جمله اعضاي هيئت مشاوره شبکه ملي امنيت (ان‌اس‌ان) است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها