کد خبر: ۱۸۶۲۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۲ آذر ۱۳۹۲
بهناز جعفری ضمن ابراز خوشحالی برای حضور در نمایش دینی «خواهرانه به وقت خیزران» گفت: در مملکتی زندگی می‌کنیم که مذهب شیعه جزء لاینفک آن است و این نوع آثار جزء باورهای ماست و باید اعتقادات‌مان را سینه به سینه به نسل‌های بعدی انتقال بدهیم.

بهناز جعفری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که در نمایش «خواهرانه به وقت خیزران» حضور دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تئاتر  فارس اظهار داشت: خیلی دوست دارم نظرات مردم و منتقدان را درباره نمایش «خواهرانه به وقت خیزران» بدانم چون فکر می‌کنم در زندگی مدرن ما چنین کارهایی باید انجام شود، شاید بشود نام این نمایش را تعزیه مدرن گذاشت.

وی ادامه داد: مخاطب امروز می‌تواند با این کار ارتباط برقرار کند، به نظرم جوانان امروز با این تیپ کارها بهتر ارتباط برقرار می‌کنند؛ شنیده‌ام که مردم نام این کارها را تعزیه مدرن می‌گذارند.

جعفری با بیان اینکه «خواهرانه به وقت خیزران» بر سوگ تاکیدی ندارد، گفت: این نمایش به المان‌های اصلی واقعه کربلا به صورت کد اشاره دارد و در واقع تاکید بر سوگ ندارند؛‌ فکر می‌کنم این نوع کارها با پیدا کردن مخاطب خود می‌توانند به صورت سریالی در تئاتر اجرا شوند.

 

 

بازیگر نمایش‌های « کوکوی کبوتران حرم» و «مشروطه بانو» در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه برای حضور در یک نمایش مذهبی دچار تردید نشدید، اظهار داشت: خوشحالم در چنین کاری بازی می‌کنم البته تنها نگرانی‌ام عدم برقراری ارتباط با مخاطب بود که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد. اصلا دوست ندارم کسی به من بگویند که کار مذهبی کرده‌ای زیرا در مملکتی زندگی می‌کنیم که مذهب شیعه جزء لاینفک آن است و این نوع آثار جزء باورهای ماست و ما باید اعتقادات‌مان را سینه به سینه به نسل‌های بعدی انتقال بدهیم.

جعفری معتقد است در دنیای امروز که جوانان کمتر با شیوه‌های قدیمی ارتباط برقرار می‌کنند، این نوع آثار وسیله‌ای بسیار خوبی است تا خانواده‌ها برای معرفی مذهب به فرزندانشان از ان بهره ببرند.

بازیگر سریال «مختارنامه» درباره وضعیت تئاتر و آینده آن نیز گفت: چون همه چیز در حال تغییر و تحول است و انگار همه در حالت گذار تغییر مسئولان فرهنگی هستیم فعلا باید منتظر بمانیم. دوست دارم بودجه های کلانی که در سال‌های اخیر صرف برگزاری اتفاقای می شد که ما نمی‌فهمیدیم در آنها چه اتفاقی رخ داده است، تکرار نشود. دلم می‌خواهد این قدر جشنواره‌های الکی پیش نیاید و چند جشنواره بین‌المللی مشخص وجود داشته باشد. منتظریم بفهمیم مدیران جدید چقدر درد اهالی تئاتر می‌داند، هنرمندانی که هنوز مشکل مالی دارند همچنین امیدواریم از نخبگان و مستعدان حوزه تئاتر استفاده بهینه شود.

به گزارش فارس، بهناز جعفری این روزها در نمایش «خواهرانه به وقت خیزران» به کارگردانی حسین پارسایی حضور دارد که هر روز ساعت 19 در تالار وحدت اجرا می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها