کد خبر: ۱۸۷۳۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۱۷ آذر ۱۳۹۲
ارائه فهرست تروریست‌های عرب در سوریه به سازمان ملل،‌ جنایت تازه النصره در ریف حمص، ۲۰ دسامبر موعد آغاز دعوت برای حضور در ژنو ۲ و تبدیل ریحانلی ترکیه به پایگاه تروریست‌های القاعده، مهم‌ترین تحولات سوریه در روز گذشته را تشکیل می‌دهند.

مهمترین تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان در ناکامی تروریست‌ها در تصرف شهرک «معترم»، دمشق،‌ جنایت تازه جبهة النصره در ریف حمص، ارائه فهرست تروریست‌های عرب در سوریه به سازمان ملل توسط دمشق، 20 دسامبر موعد آغاز دعوت برای حضور در کنفرانس ژنو 2 و تبدیل شهر «ریحانلی» ترکیه به پایگاه تروریست‌های القاعده ملاحظه کرد.

تحولات میدانی

ارتش سوریه توطئه‌ تروریست‌ها برای تصرف شهرک «معترم» را ناکام گذاشت

یگان‌های ارتش سوریه با ایستادگی در مقابل هجوم سنگین افراد مسلح به شهرک «معترم» از توابع «ریف ادلب»، همه تلاش‌های تروریست‌ها برای تصرف این شهرک را ناکام گذاشتند. افراد مسلح طی عملیاتی از چند محور به شهرک «معترم» حمله کرده بودند.

7 کشته و بیش از 20 زخمی در انفجار «قامشلی»

«عمر عاکوب» مدیر بیمارستان «قامشلی» با بیان اینکه انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در این شهر، 7 کشته و بیش از 20 زخمی برجا گذاشت، از وخامت حال 7 تن از زخمیان خبر داد و افزود: شماری از قربانیان این انفجار تروریستی را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

تبدیل شهر «ریحانلی» ترکیه به پایگاه تروریست‌های القاعده

تروریست ها با ورود به خانه‌های مسکونی در شهرهای مرزی ترکیه با سوریه در این خانه‌ها اقامت کرده و از آنجا به سوری می‌روند. به گفته  منابع آگاه تنها در یک خانه در منطقه ریحانلی بیش از 150 شبه نظامی در یک ماه گذشته حضور داشته‌اند که 20 نفر از این شبه نظامیان دارای تابعیت انگلیسی هستند.

جبهة النصره» خبرنگار تلویزیون «اورینت» را دستگیر کرد

عناصر گروهک تروریستی «جبهة النصره» از گروه‌های وابسته به سازمان تروریستی القاعده، امروز شنبه «محمد الزهوری» خبرنگار تلویزیون «اورینت» را در منطقه «النبک» از توابع ریف دمشق دستگیر کرد. این گزارش حاکی است که جبهة النصره،‌ علت دستگیری این خبرنگار تلویزیونی را پخش تصاویری از تحرکات عناصر این گروهک خوانده که به شکست و ناکامی عملیات آنها در منطقه النبک منجر شده است.

تأمین غذا و آب اهالی «النبک» توسط ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی منطقه «النبک»‌ از توابع ریف دمشق از حضور تروریست‌های مسلح و بیرون راندن تروریست‌ها از آن، غدا و آب مورد نیاز اهالی این منطقه را تأمین کردند. این گزارش حاکی است که بعد از بازگشت امنیت به «النبک»، نیروهای ارتش سوریه با دایر کردن محلی در نزدیکی میدان «المخرج» و در مجاورت داروخانه «میاد» به توزیع غذا و آب نوشیدنی بین اهالی منطقه النبک اقدام کردند.

تروریست‌ها 7 مسیحی را در «ریف حمص» سر بریدند

اجساد هفت شهروند مسیحی که توسط افراد مسلح از روستای مسیحی نشین «وادی النصاری» از توابع «ریف حمص» ربوده شده‌ بودند، امروز شنبه در حومه شهرک «الحصن» پیدا شدند. این گزارش حاکی است که افراد مسلح، ‌ابتدا گروگان‌ها را به شدت شکنجه کرده و سپس سر آنان را تنشان جدا کرده و در حومه شهرک الحصن رها کرده‌اند. شهرک الحصن تحت تصرف افراد مسلح است.

وحشت زنان سوری از نیروهای تکفیری

حضور زنان در عرصه میدانی سوریه به دلیل تقویت حضور نیروهای تکفیری کاهش یافته است. گروه‌های تکفیری در مناطقی که تحت کنترل دارند زنان را وادار کرده‌اند تا در خانه بمانند. همچنین برخی گروه‌ها مسلح همچون «أمّنا عائشة» که از زنان شبه نظامی مخالف تشکیل شده بود، برچیده شدند.

 

سیطره گروه‌های مسلح «جبهه اسلامی» بر چندین مقر «ارتش آزاد»

 

عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی موسوم به «جبهه اسلامی» چندین مقر «ارتش آزاد سوریه» واقع در گذرگاه «باب الهوی» را تحت کنترل درآورده و شماری از سرکرده‌های ارتش آزاد را دستگیر کردند.

 

هلاکت دو سرکرده گروه تروریستی داعش و مهاجرین

 

یگان‌های ارتش سوریه چندین عملیات در مناطق و شهرهای مختلف ریف شمالی لاذقیه اجرا کردند که در اثر آن دو سرکرده از گروه تروریستی «داعش» و «المهاجرین» را به هلاکت رساندند.

 

عملیات دقیق ارتش سوریه در فرودگاه نظامی «ابو ضهور» ریف ادلب

 

یگان‌های ارتش سوریه عملیات منسجم و دقیقی را در شهرها و روستاهای اطراف فرودگاه نظامی «أبو ضهور» واقع در ریف ادلب اجرا کردند.

 

تحولات سیاسی

دمشق فهرست تروریست‌های عرب در سوریه را به سازمان ملل تحویل داد

دولت سوریه فهرستی از تروریست‌های عربی که در سوریه دست به اقدامات نظامی علیه ارتش این کشور می‌زنند را به دفتر «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل تحویل داد.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که نامه‌‌ای مشابه را نیز به دفتر «ژرارد آرو» رئیس شورای امنیت و نماینده دائمی فرانسه در سازمان ملل تحویل داده است.

 

بان‌کی‌مون: از 20 دسامبر دعوت برای حضور در نشست ژنو 2 آغاز می‌شود

 

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که از 29 آذر دعوت برای حضور در نشست ژنو 2 درباره سوریه آغاز خواهد شد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها